Amazon chce přední značky přimět, aby prodávaly přes internet

ČTK , 01. duben 2017 14:00 0 komentářů

Americký internetový prodejce Amazon chce přední světové výrobce baleného zboží přesvědčit, aby "změnili myšlení", své produkty zaměřili na prodej přímo přes internet a přestali se orientovat na tradiční kamenné obchody, jako jsou americké diskontní řetězce Wal-Mart, Target nebo Costco. Amazon za tímto účelem pozval zástupce některých z nejznámějších světových značek spotřebního zboží na třídenní setkání do své centrály v Seattlu, uvedla agentura Bloomberg. Akce má být v květnu.

Na setkání se mají dostavit představitelé společností Mondelez, Unilever, General Mills, Nike nebo Kimberly Clark. Amazon chce podle Bloombergu narušit vztahy mezi značkami spotřebního zboží a sítěmi kamenných řetězců, které v posledních desetiletích určují, jak zboží každodenní spotřeby vypadá, jak se balí a dodává. Značky mají podle Amazonu méně uvažovat o tom, jak se bude jejich produkt vyjímat na policích super a hypermarketů, ale jak je udělat tak, aby zaujal zákazníky na internetu a dal se jim co nejrychleji dodat.

"Časy se mění. Amazon je přesvědčen, že dodavatelské řetězce zaměřené na přímou dodávku spotřebiteli jsou schopny zlepšit nakupování a zvýšit globální efektivnost. Dosáhnout toho si vyžádá významnou změnu v myšlení," uvedl Amazon v pozvánce výrobcům zboží. Amazon chce ovlivnit výrobce podobně, jako je před dvěma desetiletími diskontní řetězce přesvědčily, aby pro ně vyráběli velká balení.

Výrobci budou muset přehodnotit všechno, od způsobu výroby přes balení po dodávky. Podle Bloombergu budou muset být obaly pracích prášků nebo cukrovinek trvanlivější a kompaktnější. Co se týče přepravy k zákazníkovi, Amazon už výrobcům nabídl své vlastní služby.

Amazon, který začínal jako prodejce knih, proniká na pole prodeje potravin a baleného spotřebního zboží s potížemi. Této rozsáhlé kategorii zboží stále dominují tradiční řetězce, ztělesněné v USA Wal-Martem. Ty přitom v reakci na rozvoj internetu budují svůj vlastní on-line prodej.

Amazon již některé výrobce přiměl, aby změnili balení. Týká se to zejména producentů hraček a spotřební elektroniky, kteří donedávna balili své zboží s primárním cílem ochránit je před krádeží na prodejně a zaujmout tam co nejvíce pozornosti. Do jejich obalů se ale zákazníci jen těžko dostávali, a Amazon tak dotlačil výrobce k vývoji balení, které lze otevírat mnohem snadněji, uvedl Bloomberg.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů