Amazon chce přední značky přimět, aby prodávaly přes internet

ČTK , 01. duben 2017 14:00 0 komentářů

Americký internetový prodejce Amazon chce přední světové výrobce baleného zboží přesvědčit, aby "změnili myšlení", své produkty zaměřili na prodej přímo přes internet a přestali se orientovat na tradiční kamenné obchody, jako jsou americké diskontní řetězce Wal-Mart, Target nebo Costco. Amazon za tímto účelem pozval zástupce některých z nejznámějších světových značek spotřebního zboží na třídenní setkání do své centrály v Seattlu, uvedla agentura Bloomberg. Akce má být v květnu.

Na setkání se mají dostavit představitelé společností Mondelez, Unilever, General Mills, Nike nebo Kimberly Clark. Amazon chce podle Bloombergu narušit vztahy mezi značkami spotřebního zboží a sítěmi kamenných řetězců, které v posledních desetiletích určují, jak zboží každodenní spotřeby vypadá, jak se balí a dodává. Značky mají podle Amazonu méně uvažovat o tom, jak se bude jejich produkt vyjímat na policích super a hypermarketů, ale jak je udělat tak, aby zaujal zákazníky na internetu a dal se jim co nejrychleji dodat.

"Časy se mění. Amazon je přesvědčen, že dodavatelské řetězce zaměřené na přímou dodávku spotřebiteli jsou schopny zlepšit nakupování a zvýšit globální efektivnost. Dosáhnout toho si vyžádá významnou změnu v myšlení," uvedl Amazon v pozvánce výrobcům zboží. Amazon chce ovlivnit výrobce podobně, jako je před dvěma desetiletími diskontní řetězce přesvědčily, aby pro ně vyráběli velká balení.

Výrobci budou muset přehodnotit všechno, od způsobu výroby přes balení po dodávky. Podle Bloombergu budou muset být obaly pracích prášků nebo cukrovinek trvanlivější a kompaktnější. Co se týče přepravy k zákazníkovi, Amazon už výrobcům nabídl své vlastní služby.

Amazon, který začínal jako prodejce knih, proniká na pole prodeje potravin a baleného spotřebního zboží s potížemi. Této rozsáhlé kategorii zboží stále dominují tradiční řetězce, ztělesněné v USA Wal-Martem. Ty přitom v reakci na rozvoj internetu budují svůj vlastní on-line prodej.

Amazon již některé výrobce přiměl, aby změnili balení. Týká se to zejména producentů hraček a spotřební elektroniky, kteří donedávna balili své zboží s primárním cílem ochránit je před krádeží na prodejně a zaujmout tam co nejvíce pozornosti. Do jejich obalů se ale zákazníci jen těžko dostávali, a Amazon tak dotlačil výrobce k vývoji balení, které lze otevírat mnohem snadněji, uvedl Bloomberg.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Gartner: Klíčové bezpečnostní technologie pro rok 2017

Pavel Houser , 26. červen 2017 15:54

Technologií, které by manažeři IT měli podle Gartneru věnovat pozornost, je zabezpečení kontejnerů....

Více 0 komentářů

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů