Češi nejvíc utrácí na britských a německých e-shopech

Pavel Kolář, 14. květen 2014 10:21 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Přes 30 procent z nákupů, které provedou čeští držitelé kreditních a debetních karet na Internetu, připadá na britské e-shopy, sedm procent na irské a pět procent na německé internetové obchodníky, vyplývá to alespoň ze statistik společnosti karet Visa.

Zhruba 36 procent majitelů karet Visa zůstává věrná domácím e-shopům. V České republice v rámci e-commerce raději než místní populace utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na síti stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na Internetu než částka, kterou Češi online utratí.

Podíl nakupování přes Internet v porovnání s nakupováním v tradičních kamenných obchodech se rapidně zvyšuje. Loni kartou Visa u českých online obchodníků zákazníci utratili přes 16 miliard korun, což znamená, že e-commerce se na celkových objemech nákupů kartou Visa podílí v České republice již 10 procenty. Počet transakcí kartou Visa v roce 2013 dosáhl 6.4 milionů, rok předtím 4.21 milionů a v roce 2011 2.9 milionů.

Podobným tempem by měl růst i letos, a to díky rozšiřování sítě prodejců, kteří umožňují platby online, a také využívání technologie 3D Secure ze strany těch, kteří karty vydávají. Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové a inovativní technologie placení.


Komentáře

Otakar 15. květen 2014 12:25

Utrácení ve VB a v Německu je zcela logické, sám také při nákupech kontroluji dostupnost požadovaného zboží právě v těchto dvou zemích. Celkem běžně lze platit pohodlně přes PayPal, poštovné z VB bývá kupodivu často nižší, než z ČR, no a z Německa pro změnu chodí zboží rychleji, než z českých e-shopů. A v neposlední řadě bývá zboží levnější, i když po umělém znehodnocení koruny, které v nedávné době nastalo, je to už horší.

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů