Čtyřmiliardovou žalobu na Telefóniku O2 ČR spojil soud s řízením ÚOHS

ITbiz.cz, 19. duben 2012 11:32 0 komentářů

Obří spor společnosti VOLNÝ s operátorem O2 se posunul do nové fáze, čtyřmiliardovou žalobu městský soud v Praze spojí s obdobným správním řízením, které zahájil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten nyní dokončuje ekonometrické analýzy a vyhodnocování důkazů. Závěr ÚOHS tak bude zcela zásadní pro výrok soudu.

Bez významu pro celý spor není ani fakt, že ve Španělsku již padla ve velmi podobném případě pro Telefónicu obří pokuta 151 mil EUR. Žalobu na náhradu škody podala před rokem společnost VOLNÝ, a.s., pro stlačování marží na trhu ADSL.

„Na konci roku 2003 Volný poskytoval výhodný přístup k internetu vytáčeným připojením téměř jedné třetině českých uživatelů. Telefónica svou nezákonnou cenovou politikou zabránila společnosti Volný a ostatním svým konkurentům v následných letech nabízet zákazníkům cenově zajímavé připojení k internetu prostřednictvím ADSL,“ prohlašuje Martin Dvořák, obchodní a marketingový ředitel společnosti VOLNÝ, a.s.

„Žaloby o náhradu škody v soutěžních případech podporuje i Evropská komise, která již ze stejných důvodů pokutovala mateřskou společnost Telefónicy ve Španělsku,“ potvrzuje Tomas Schollaert, partner Pierstone, kterou si společnost VOLNÝ vybrala jako právního zástupce. Pierstone již úspěšně zastupovala v podobných případech jiné společnosti.

Tribunál Evropské unie potvrdil dne 29. března 2012 rozhodnutí Evropské komise z roku 2007 o uložení pokuty telekomunikačnímu operátorovi Telefónica, a to ve výši 151 milionů EUR. Šlo o velmi podobný případ jako v ČR, a sice o zásadní zneužití dominantního postavení na španělském trhu širokopásmového připojení v rozporu s antimonopolními pravidly EU. Zde v letech 2001 a 2006 stanovila společnost Telefónica velkoobchodní ceny pro konkurenty a zároveň maloobchodní ceny pro vlastní zákazníky na takovou úroveň, jež tlačila její konkurenty do ztráty, tedy pokud jejich ceny měly odpovídat nízkým maloobchodním cenám společnosti Telefónica.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů