E-shopy by měly více využívat chatboty ve Facebook Messengeru

Pavel Houser , 09. březen 2017 14:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce

Technologie, které mění svět e-commerce. V konkurenčním boji on-line prodejců mají hrát roli např. následující trendy.

RTB House, společnost nabízející technologii pro retargeting, vydala analýzu identifikující 3 hlavní technologie, které budou mít letos vliv na svět e-commerce.

Chatboty ve Facebook Messengeru

Rozšíření sociálních sítí změnilo způsoby, jak firmy komunikují se zákazníky a jak se snaží zlepšovat jejich zákaznickou zkušenost. Rok 2016 byl rokem konverzačního obchodu (conversational commerce) - pro komunikaci mezi lidmi, firmami a službami se využívaly chatovací platformy, messengery a další nástroje blížící se svou povahou přirozené řeči.

Analýza RTB House uvádí: "Chatboty ve Facebook Messengeru patří k nejčastěji využívaným nástrojům pro chatovou komunikaci se zákazníky. Pokud je chatbot správně využíván, komunikace se zákazníky je efektivnější. Bude ještě lepší, pokud do ní firmy zapojí prvky automatizace. Díky ní se může zlepšit i náklonnost ke značce, protože se chat podobá konverzaci s živým prodavačem. Mohou například zodpovědět mnohem více dotazů, než na kolik zákazník může zjistit odpověď v sekci věnované často pokládaným otázkám. Tím, že jako kontext využijí znalost o konkrétním zákazníkovi, mohou poskytovat informace o doručení nebo dostupnosti zboží."

Zlepšuje se tím spokojenost zákazníků a automatické využití chatbotů snižuje náklady na zákaznickou podporu.

Progresivní webové aplikace

Mobilní telefony jsou nejvyužívanější platformou. Na chytré telefony a tablety připadají dvě třetiny času, který lidé tráví on-line.

Zákazníci jsou stále více alergičtí na stránky, které nejsou uzpůsobeny mobilům.

Uživatelská zkušenost zesílená hloubkovým učením

Algoritmy hloubkového učení jsou například součástí Facebook Deep Text, kde mají za úkol zlepšovat zkušenost zákazníků s chatboty. S využitím hloubkového učení jsou vybírány a doporučovány podobné nabídky v e-shopech. Google principy hloubkového učení využívá ve svém překladači. Díky tomuto řešení mohou e-commerce společnosti snadno spouštět cizí jazykové mutace svých e-shopů.

Algoritmy hloubkového učení podle RTB House také nalézají využití při tvorbě reklamních kampaní. Technologie pro retargeting je využívána už dlouhou dobu, ale hloubkové učení rychle mění způsob, jakým personalizovaný retargeting funguje.

Tyto metody mohou mnoha způsoby zlepšit uživatelskou zkušenost - dokáží předpovědět chování a přesněji určit pravděpodobnost konkrétních událostí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple ukončí prodej iPodů Shuffle a Nano

ČTK , 28. červenec 2017 14:54

Přehrávače hudby jsou další obětí chytrých telefonů. Jediným přístrojem s jednostranným použitím, kt...

Více 0 komentářů

Operátor O2 zvýšil v pololetí zisk o 3 % na 2,6 mld. Kč

ČTK , 28. červenec 2017 11:05

Důvodem růstu jsou zejména vyšší výnosy z O2 TV a z mobilního internetu. ...

Více 0 komentářů

28 % organizací po celém světě bylo v červnu postiženo malvertisingovou kampaní RoughTed

Pavel Houser , 28. červenec 2017 10:00

RoughTed byl velmi nebezpečný už koncem května a během června dosáhl zatím svého maxima. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Samsung díky čipům a obrazovkám vykázal rekordní zisk

ČTK , 28. červenec 2017 09:00

Samsung ve čtvrtletí překonal ve výrobě čipů Intel a stal se největším výrobcem čipů na světě....

Více 0 komentářů

Foxconn postaví v USA továrnu za 10 miliard dolarů

ČTK , 28. červenec 2017 08:00

Foxconn je mimo jiné hlavním dodavatelem Applu, výrobní závody má i v ČR....

Více 0 komentářů

Pozornost věnovaná e-mailům se zvyšuje

ITBiz.cz , 27. červenec 2017 13:30

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. V průběhu 6 let, mezi roky 2...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku prudce stoupl

ČTK , 27. červenec 2017 10:30

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů