E-shopy by měly více využívat chatboty ve Facebook Messengeru

Pavel Houser , 09. březen 2017 14:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce

Technologie, které mění svět e-commerce. V konkurenčním boji on-line prodejců mají hrát roli např. následující trendy.

RTB House, společnost nabízející technologii pro retargeting, vydala analýzu identifikující 3 hlavní technologie, které budou mít letos vliv na svět e-commerce.

Chatboty ve Facebook Messengeru

Rozšíření sociálních sítí změnilo způsoby, jak firmy komunikují se zákazníky a jak se snaží zlepšovat jejich zákaznickou zkušenost. Rok 2016 byl rokem konverzačního obchodu (conversational commerce) - pro komunikaci mezi lidmi, firmami a službami se využívaly chatovací platformy, messengery a další nástroje blížící se svou povahou přirozené řeči.

Analýza RTB House uvádí: "Chatboty ve Facebook Messengeru patří k nejčastěji využívaným nástrojům pro chatovou komunikaci se zákazníky. Pokud je chatbot správně využíván, komunikace se zákazníky je efektivnější. Bude ještě lepší, pokud do ní firmy zapojí prvky automatizace. Díky ní se může zlepšit i náklonnost ke značce, protože se chat podobá konverzaci s živým prodavačem. Mohou například zodpovědět mnohem více dotazů, než na kolik zákazník může zjistit odpověď v sekci věnované často pokládaným otázkám. Tím, že jako kontext využijí znalost o konkrétním zákazníkovi, mohou poskytovat informace o doručení nebo dostupnosti zboží."

Zlepšuje se tím spokojenost zákazníků a automatické využití chatbotů snižuje náklady na zákaznickou podporu.

Progresivní webové aplikace

Mobilní telefony jsou nejvyužívanější platformou. Na chytré telefony a tablety připadají dvě třetiny času, který lidé tráví on-line.

Zákazníci jsou stále více alergičtí na stránky, které nejsou uzpůsobeny mobilům.

Uživatelská zkušenost zesílená hloubkovým učením

Algoritmy hloubkového učení jsou například součástí Facebook Deep Text, kde mají za úkol zlepšovat zkušenost zákazníků s chatboty. S využitím hloubkového učení jsou vybírány a doporučovány podobné nabídky v e-shopech. Google principy hloubkového učení využívá ve svém překladači. Díky tomuto řešení mohou e-commerce společnosti snadno spouštět cizí jazykové mutace svých e-shopů.

Algoritmy hloubkového učení podle RTB House také nalézají využití při tvorbě reklamních kampaní. Technologie pro retargeting je využívána už dlouhou dobu, ale hloubkové učení rychle mění způsob, jakým personalizovaný retargeting funguje.

Tyto metody mohou mnoha způsoby zlepšit uživatelskou zkušenost - dokáží předpovědět chování a přesněji určit pravděpodobnost konkrétních událostí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů