E-shopy by měly více využívat chatboty ve Facebook Messengeru

Pavel Houser , 09. březen 2017 14:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce

Technologie, které mění svět e-commerce. V konkurenčním boji on-line prodejců mají hrát roli např. následující trendy.

RTB House, společnost nabízející technologii pro retargeting, vydala analýzu identifikující 3 hlavní technologie, které budou mít letos vliv na svět e-commerce.

Chatboty ve Facebook Messengeru

Rozšíření sociálních sítí změnilo způsoby, jak firmy komunikují se zákazníky a jak se snaží zlepšovat jejich zákaznickou zkušenost. Rok 2016 byl rokem konverzačního obchodu (conversational commerce) - pro komunikaci mezi lidmi, firmami a službami se využívaly chatovací platformy, messengery a další nástroje blížící se svou povahou přirozené řeči.

Analýza RTB House uvádí: "Chatboty ve Facebook Messengeru patří k nejčastěji využívaným nástrojům pro chatovou komunikaci se zákazníky. Pokud je chatbot správně využíván, komunikace se zákazníky je efektivnější. Bude ještě lepší, pokud do ní firmy zapojí prvky automatizace. Díky ní se může zlepšit i náklonnost ke značce, protože se chat podobá konverzaci s živým prodavačem. Mohou například zodpovědět mnohem více dotazů, než na kolik zákazník může zjistit odpověď v sekci věnované často pokládaným otázkám. Tím, že jako kontext využijí znalost o konkrétním zákazníkovi, mohou poskytovat informace o doručení nebo dostupnosti zboží."

Zlepšuje se tím spokojenost zákazníků a automatické využití chatbotů snižuje náklady na zákaznickou podporu.

Progresivní webové aplikace

Mobilní telefony jsou nejvyužívanější platformou. Na chytré telefony a tablety připadají dvě třetiny času, který lidé tráví on-line.

Zákazníci jsou stále více alergičtí na stránky, které nejsou uzpůsobeny mobilům.

Uživatelská zkušenost zesílená hloubkovým učením

Algoritmy hloubkového učení jsou například součástí Facebook Deep Text, kde mají za úkol zlepšovat zkušenost zákazníků s chatboty. S využitím hloubkového učení jsou vybírány a doporučovány podobné nabídky v e-shopech. Google principy hloubkového učení využívá ve svém překladači. Díky tomuto řešení mohou e-commerce společnosti snadno spouštět cizí jazykové mutace svých e-shopů.

Algoritmy hloubkového učení podle RTB House také nalézají využití při tvorbě reklamních kampaní. Technologie pro retargeting je využívána už dlouhou dobu, ale hloubkové učení rychle mění způsob, jakým personalizovaný retargeting funguje.

Tyto metody mohou mnoha způsoby zlepšit uživatelskou zkušenost - dokáží předpovědět chování a přesněji určit pravděpodobnost konkrétních událostí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů