E-sporty v ČR porostou skoro o čtvrtinu

ITBiz.cz , 12. duben 2017 15:00 0 komentářů

Podle nejnovějšího průzkumu společností PayPal a SuperData dosáhnou příjmy z elektronických sportů v Europě v roce 2018 objemu 345 milionů dolarů. V České republice dosáhne meziroční růst trhu elektronických sportů 23 %.

Oblibu elektronických sportů v celé Evropě podporuje široce dostupný internet a zejména sociální sítě. Mnoho lidí se domnívá, že soutěžní hraní je nejpopulárnější ve východní Asii, kde žije nejvyšší počet uživatelů internetu. Evropa nicméně rychle srovnává krok.

Podle aktuální zprávy se odvětví elektronických sportů v Evropě rozvíjí prudkým tempem a objem příjmů z něj v roce 2018 překročí hranici 345 milionů dolarů. Mezi zeměmi zařazenými do průzkumu vede Švédsko (domov jednoho z nejpopulárnějších hráčů a komentátorů, youtubera, který si říká PewDiePie) spolu s Ruskem, Francií a Spojeným království, a to jak co do velikosti trhu elektronických sportů z hlediska příjmů, tak co do počtu diváků. Ve Švédsku přesáhly příjmy z této oblasti v roce 2016 částku 40 milionů dolarů.

V Česku činily příjmy ve stejném období více než 3 miliony dolarů a do roku 2018 by se měly vyšplhat na téměř 3,3 milionů dolarů. Podle firmy Paypal bude v ČR v roc 2018 téměř 360 tisíc pravidelných hráčů e-sportů.

Mladí lidé narození okolo začátku 21. století momentálně tvoří jednu z nejpočetnějších generací spotřebitelů a utvářejí trendy v mnoha oblastech, včetně elektronických sportů. Podle společnosti SuperData tato generace odvětví digitálních her takřka bezvýhradně ovládá. Mezi zájemci o elektronické sporty převládají věkové kategorie 18–24 let a 25–34 let (dohromady tvoří 62 % celoevropského publika, v Česku do nich spadá 56 % všech hráčů). Jen 10 % fanoušků je starších než 45 let.

Z rozdělení podle pohlaví sice vyplývá, že elektronické sporty baví převážně muže (v Evropě se jedná o 84 % hráčů oproti 16 % žen), v některých zemích je ale zastoupení žen výraznější: ve Švédsku mají 24% podíl, ve Francii a Spojeném království je jich shodně po 22 % a v Polsku 19 %. Nejnižší podíl hráček má Izrael, kde je žen mezi fanoušky pouze 10 %.

Průzkum společnosti SuperData zjistil, že v Severní Americe klání v elektronických sportech pravidelně sleduje 33 milionů lidí, přes 71 % diváků oblíbených her přitom spadá do věkové kategorie 18–34 let.

V České republice měly elektronické sporty v roce 2016 přes 242 000 jedinečných diváků. Toto číslo má podle odhadů do roku 2018 vzrůst na více než 357 000 uživatelů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů