Faceboook přišel s programy simulované komunikace s firmami

ČTK , 13. duben 2016 16:00 0 komentářů

Provozovatel sociální sítě Facebook představil v úterý své první "chatboty", tedy automatizované programy pro simulovanou komunikaci s firmami. Současně vyzval vývojáře, aby pro jeho komunikační aplikaci Messenger vytvářeli další. Facebook doufá, že novou nabídkou si rozšíří záběr na poli zákaznických služeb a udrží své uživatele co nejaktivnější.

Chatboty pomáhají uživatelům efektivněji komunikovat s firmami a kupovat od nich zboží a služby po síti. V technologickém sektoru se staly žhavým tématem díky pokroku v oboru umělé inteligence a strojového učení. Chatboty už má několik platforem pro posílání rychlých zpráv, jako je Kik, Slack a Telegram.

Své první chatboty Facebook uvedl první den své vývojářské konference ve spolupráci s několika partnery, mimo jiné e-shopem Shopify a zpravodajskou televizí CNN. Chatbot CNN se může například naučit, jaký typ zpráv konkrétní uživatelé vyhledávají a podle toho jim doporučovat články a další produkty. Na prodejní stránce zase uživatelé mohou zadat cenové rozpětí a další preference a od chatbotu dostanou návrhy k nákupům.

Chatboty mohou ohrozit tradiční zákaznická telefonní centra a snížit firmám personální náklady. Facebook s touto iniciativou přišel v době, kdy některé zprávy naznačují, že lidé na jeho síti sdílejí méně osobních informací než dříve, uvedla agentura AP. Ať už je to kvůli obavám o soukromí, nebo kvůli konkurenci jiných platforem.

Facebook je provozovatelem největší internetové sociální sítě světa, která nese stejný název. Po celém světě má asi 1,6 miliardy uživatelů. Pomocí chatbotů se je firma snaží udržet na své síti a zároveň lépe zjišťovat jejich zájmy. Tak by měla být i lépe schopna zvyšovat příjmy z reklamy, na kterých je závislá.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů