IDC: IT musí řešit čím dál více business a méně technologie

ITbiz.cz, 14. březen 2013 10:52 0 komentářů

Vrcholní pracovníci v oblasti IT se budou letos zaměřovat více na obchodní než na technologické strategie. V rámci své osobní agendy budou na základě výsledků průzkumu společnosti IDC „The CIO’s 2013 Agenda“ v roce 2013 klást důraz také na podporu informačních technologií, které představují hnací sílu pro inovace v podnikání, a na podporu technologií tam, kde má IT často vliv na rozhodování o budoucím směřování firmy.

Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že nejlepším způsobem, jak dosáhnout toho, aby se CIO mohli podílet na rozhodování a stali se součástí vyššího managementu, je úzká spolupráce s obchodními manažery při přiřazování priorit IT projektům. 56 % CIO považuje za důležité, aby bylo IT vedení organizačně součástí managementu, a 49 % souhlasí s tím, že vedoucí pracovníci podnikového IT musí znát obchodní procesy stejně dobře jako jejich kolegové na obchodních pozicích.

Pro letošní rok 2013 jsou nezbytnou součástí agendy CIO inovace. 56 % dotazovaných uvedlo, že často vyhledávají dodavatele, se kterými mohou spolupracovat na inovačních projektech, nadpoloviční většina z nich prosazuje názor, že inovace jsou nezbytnou součástí jakékoliv práce a 41 % IT profesionálů deleguje co největší část svých aktivit, aby se sami mohli soustředit na hledání nových příležitostí a na rozvoj inovativních služeb.

„Od IT manažerů se očekává, že se budou stále více zaměřovat na rozvoj inovací, nových produktů a služeb. Je pro ně nezbytné, aby se co nejvíce podíleli i na tvorbě obchodní strategie a díky tomu získávali kromě technických znalostí i obchodní dovednosti,“ říká Steven Frantzen, viceprezident společnosti IDC pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky.

Více než polovina respondentů průzkumu uvedla, že v průběhu roku 2012 zaznamenala značný pokrok v plnění své osobní agendy. Ve srovnání s loňským rokem představuje největší oblast pokroku v Severní Americe sladění IT s obchodní činností. Naopak IT ředitelé v západní Evropě se domnívají, že by se v této oblasti dal současný stav ještě zlepšit. Regionální rozdíly jsou patrné také v názoru na zaměření firemního IT na zlepšení porozumění požadavkům zákazníků a na efektivnější získávání IT talentů. Tyto oblasti jsou nyní větší prioritou pro americké IT ředitele než pro evropské.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Umělá inteligence rozpoznává tvář zločince

Pavel Houser , 27. červen 2017 12:30
Pavel Houser

Když dnes člověk prohlásí, že rysy tváře souvisejí se zločinností, bude za šarlatána, který chce kří...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Amazon usnadní službami českým podnikům prodej v zahraničí

ČTK , 28. červen 2017 12:00

České firmy při prodeji v jiných zemích často bojují s bariérami, jako jsou vysoké dopravní náklady ...

Více 0 komentářů

Lenovo představuje nové portfolio datových center

Pavel Houser , 28. červen 2017 10:00

Portfolio produktů ThinkSystem spojuje pod jednotnou značkou servery, úložiště a síťové systémy. ...

Více 0 komentářů

Do systému eReceptů zapojena čtvrtina lékařů a většina lékáren

ČTK , 28. červen 2017 09:00

Od 1. ledna příštího roku bude vydávání elektronických receptů pro všechny lékaře povinné. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nvidia bude spolupracovat s Volvem a VW na samořízených autech

ČTK , 28. červen 2017 08:00

Volvo hodlá uvést autonomní auta na trh do roku 2021, Audi o rok dříve....

Více 0 komentářů

ČR mezi 10 nejpostiženějšími zeměmi ransomwarového útoku

Pavel Houser , 28. červen 2017 07:00

K aktuálním útokům ransomwarem, který byl zaznamenán nejprve na Ukrajině a v Rusku, začaly vydávat s...

Více 0 komentářů

Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, i ruskou Rosněfť

ČTK , 27. červen 2017 18:27

Ukrajinu dnes zasáhla největší vlna hackerských útoků v historii země, informovalo ukrajinské minist...

Více 0 komentářů

Google dostal od Evropské komise rekordní pokutu 2,4 miliardy eur

ČTK , 27. červen 2017 13:06

Google se musí začít ke konkurenčním srovnávačům cen chovat stejně jako k vlastní službě. ...

Více 1 komentářů