Internet bourá stereotypy mezi muži a ženami

ITbiz.cz, 15. listopad 2013 12:34 3 komentářů

Muži se díky technologiím významně osmělují v online komunikaci a častěji se dělí o své emoce, myšlenky a názory, zatímco ženy jim naslouchají. V roce 2002 trávili uživatelé na internetu v průměru 46 minut denně, dnes to jsou čtyři hodiny, vyplynulo to z aktuálního průzkumu společnosti Intel.

Internet (©iStockphoto.com)
Internet (©iStockphoto.com)
Ten prokázal, jak moc mužům přirostly k srdci mobilní technologie podporující připojení k internetu. Muži jsou díky nim stále aktivnější v online komunikaci.

Díky pokroku v informačních technologiích za poslední desetiletí mohou muži neutralizovat vrozené rozdíly ve stylu komunikace ve srovnání se slabším pohlavím a plnohodnotněji rozvíjet své emoce v interakci s ostatními. Podle zprávy společnosti Intel, jež mapuje nedávný vývoj komunikace, mělo zavedení nových technologií za následek to, že muži nyní konkurují ženám „Venušankám“ v roli primárních komunikátorů.

Richard Wiseman, profesor psychologie na University of Hertfordshire, říká: „Řada mužů váhá, když se má podělit o své myšlenky a názory v přímém rozhovoru tváří v tvář. Nárůst počtu zařízení a nástrojů pro online komunikaci se může v tomto ohledu jevit jako osvobozující, protože muži teď mají více příležitostí si naplánovat, co budou chtít sdělit.”

Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli. Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.

Online činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k online komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.


Komentáře

asdf #1
asdf 16. listopad 2013 13:51

Spíš z mladejch hošíků dělá přiteplený šampónky.

who #2
who 16. listopad 2013 15:12

+1

dave_007 #3
dave_007 18. listopad 2013 10:49

Internet pridal frikulinum a managerum spoustu novych a netusenych moznosti jak se prezentovat oslovujice podstatne vice lidi nez kdykoliv pred tim.

Bohuzel, zakaznici tyto moderni trendy nepochopili a stale staromilsky vyzaduji konkretni produkty a sluzby.

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů