Internet bourá stereotypy mezi muži a ženami

ITbiz.cz, 15. listopad 2013 12:34 3 komentářů

Muži se díky technologiím významně osmělují v online komunikaci a častěji se dělí o své emoce, myšlenky a názory, zatímco ženy jim naslouchají. V roce 2002 trávili uživatelé na internetu v průměru 46 minut denně, dnes to jsou čtyři hodiny, vyplynulo to z aktuálního průzkumu společnosti Intel.

Internet (©iStockphoto.com)
Internet (©iStockphoto.com)
Ten prokázal, jak moc mužům přirostly k srdci mobilní technologie podporující připojení k internetu. Muži jsou díky nim stále aktivnější v online komunikaci.

Díky pokroku v informačních technologiích za poslední desetiletí mohou muži neutralizovat vrozené rozdíly ve stylu komunikace ve srovnání se slabším pohlavím a plnohodnotněji rozvíjet své emoce v interakci s ostatními. Podle zprávy společnosti Intel, jež mapuje nedávný vývoj komunikace, mělo zavedení nových technologií za následek to, že muži nyní konkurují ženám „Venušankám“ v roli primárních komunikátorů.

Richard Wiseman, profesor psychologie na University of Hertfordshire, říká: „Řada mužů váhá, když se má podělit o své myšlenky a názory v přímém rozhovoru tváří v tvář. Nárůst počtu zařízení a nástrojů pro online komunikaci se může v tomto ohledu jevit jako osvobozující, protože muži teď mají více příležitostí si naplánovat, co budou chtít sdělit.”

Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli. Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.

Online činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k online komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.


Komentáře

asdf #1
asdf 16. listopad 2013 13:51

Spíš z mladejch hošíků dělá přiteplený šampónky.

who #2
who 16. listopad 2013 15:12

+1

dave_007 #3
dave_007 18. listopad 2013 10:49

Internet pridal frikulinum a managerum spoustu novych a netusenych moznosti jak se prezentovat oslovujice podstatne vice lidi nez kdykoliv pred tim.

Bohuzel, zakaznici tyto moderni trendy nepochopili a stale staromilsky vyzaduji konkretni produkty a sluzby.

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

ČTÚ vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3,7 GHz

Pavel Houser , 27. březen 2017 14:27

Český telekomunikační úřad dnes vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3600–3800 MHz pro vysokorychlostní d...

Více 1 komentářů

Většina nadnárodních společností kyberútoky nezvládá

Pavel Houser , 27. březen 2017 13:47

Téměř tři čtvrtiny organizací neumějí identifikovat a plně ochránit svá firemní aktiva a procesy. ...

Více 1 komentářů

Xopero vstupuje na český trh

Pavel Houser , 27. březen 2017 12:24

V souvislosti s otevřením lokálního zastoupení dochází také k rozšiřování stávající partnerské sítě....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Twitter poprvé zvažuje předplatné pro některé uživatele

ČTK , 27. březen 2017 07:00

Provozovatel sociální sítě Twitter zvažuje, že nabídne profesionálům prémiovou verzi svého rozhraní ...

Více 0 komentářů

MPO do konce března vypíše výzvu na dotace pro rychlý internet

ČTK , 26. březen 2017 14:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března vypsat první část výzvy k čerpání evropských...

Více 0 komentářů

YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám z kontroverzních videí

ČTK , 26. březen 2017 09:00

Internetový portál pro sdílení videí YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy bu...

Více 0 komentářů

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 3 komentářů