Internet bourá stereotypy mezi muži a ženami

ITbiz.cz, 15. listopad 2013 12:34 3 komentářů

Muži se díky technologiím významně osmělují v online komunikaci a častěji se dělí o své emoce, myšlenky a názory, zatímco ženy jim naslouchají. V roce 2002 trávili uživatelé na internetu v průměru 46 minut denně, dnes to jsou čtyři hodiny, vyplynulo to z aktuálního průzkumu společnosti Intel.

Internet (©iStockphoto.com)
Internet (©iStockphoto.com)
Ten prokázal, jak moc mužům přirostly k srdci mobilní technologie podporující připojení k internetu. Muži jsou díky nim stále aktivnější v online komunikaci.

Díky pokroku v informačních technologiích za poslední desetiletí mohou muži neutralizovat vrozené rozdíly ve stylu komunikace ve srovnání se slabším pohlavím a plnohodnotněji rozvíjet své emoce v interakci s ostatními. Podle zprávy společnosti Intel, jež mapuje nedávný vývoj komunikace, mělo zavedení nových technologií za následek to, že muži nyní konkurují ženám „Venušankám“ v roli primárních komunikátorů.

Richard Wiseman, profesor psychologie na University of Hertfordshire, říká: „Řada mužů váhá, když se má podělit o své myšlenky a názory v přímém rozhovoru tváří v tvář. Nárůst počtu zařízení a nástrojů pro online komunikaci se může v tomto ohledu jevit jako osvobozující, protože muži teď mají více příležitostí si naplánovat, co budou chtít sdělit.”

Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli. Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.

Online činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k online komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.


Komentáře

asdf #1
asdf 16. listopad 2013 13:51

Spíš z mladejch hošíků dělá přiteplený šampónky.

who #2
who 16. listopad 2013 15:12

+1

dave_007 #3
dave_007 18. listopad 2013 10:49

Internet pridal frikulinum a managerum spoustu novych a netusenych moznosti jak se prezentovat oslovujice podstatne vice lidi nez kdykoliv pred tim.

Bohuzel, zakaznici tyto moderni trendy nepochopili a stale staromilsky vyzaduji konkretni produkty a sluzby.

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů

Soudy mají dle Šabatové zveřejňovat více rozhodnutí elektronicky

ČTK , 26. duben 2017 13:30

Kancelář veřejného ochránce práv není spokojená s tím, jak okresní, krajské a vrchní soudy naplňují ...

Více 0 komentářů

QNAP představuje řadu NAS serverů TS-x53B se čtyřjádrovým procesorem

Pavel Houser , 26. duben 2017 12:00

Řada TS-x53B s podporou duálního systému QTS-Linux umožňuje uživatelům vyvíjet nebo využívat balíčky...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Fiat Chrysler a Google nabízejí projížďku v samořízených autech

ČTK , 26. duben 2017 10:00

Waymo chce získat poznatky o tom, kam lidé chtějí v samořízených vozech jezdit....

Více 0 komentářů

Snaží se někdo vybudovat botnet na Google Play?

Pavel Houser , 26. duben 2017 08:00

Podle odhadů bylo celkem infikováno 600 000 zařízení....

Více 0 komentářů

Přes mobil nebo PC nakupují denně tři procenta lidí

ČTK , 26. duben 2017 07:15

Zhruba tři procenta lidí na světě nakupují denně prostřednictvím svého mobilního telefonu, stejně ta...

Více 0 komentářů

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů