Kasa.cz: Na českém Internetu klesá podíl reklamací

Karel Michal , 01. prosinec 2011 11:43 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Obchodní dům Kasa.cz, který patří mezi trojku českých největších elektronických obchodů, provedl průzkum reklamovanosti nejprodávanějšího zboží. Ten zjistil, že v porovnání s předchozím rokem klesla reklamovanost zboží ze 4,4 % na 2,8 % a u nejprodávanějších značek dokonce na 2,6 %. Za poslední rok byl tedy reklamován či vrácen bez udání důvodu každý 36. zakoupený produkt.

Zdroj: www.kasa.cz, listopad 2010-2011
Zdroj: www.kasa.cz, listopad 2010-2011
Mezi TOP 10 nejprodávanějšími značkami na Kasa.cz mají nejmenší procento reklamací Krups (1,0 %), Whirlpool (1,4 %) a Bosch (1,6 %). Pod průměrnou hodnotou reklamovanosti jsou i Philips, Electrolux, Tefal a Eta. Pokud rozšíříme záběr na 50 nejprodávanějších značek na Kasa.cz, tak nejmenší procento reklamací vykazuje Sodastream (0,2 %), Kingston (0,8 %), Krups (1,0 %), AEG (1,1 %) a Belkin (1,3 %).

Z hlediska počtu reklamací patří k nejproblematičtějším kategoriím mobily, MP3 přehrávače a GPS, kde reklamovanost představuje 9,6 procenta, tedy téměř 3,5násobek celkového průměru. Na druhém konci pomyslného žebříčku stojí drogerie a parfémy s půl procentem reklamací, zboží pro děti a zábavu s jedním procentem a kategorie Auto-moto s 1,3 procentem.

Při pohledu na historická data je zřejmé, že kategorie mobilů, MP3 přehrávačů je nejrizikovější již tradičně, protože v poměru k prodejům generovaly nejvíce reklamací vloni i v roce 2009. Nadprůměrné reklamace má vcelku překvapivě zboží z kategorie Hodinky a šperky (4,2 %), více než průměrně jsou reklamovány také produkty z kategorie Televize a Audio-video (3,8 %).

Uvedená data zahrnují nejen reklamace, ale také vrácení zboží bez udání důvodu, což je na Kasa.cz možné v nadstandardní lhůtě 30 dní od zakoupení zboží. „Nakupující na internetu si zvykli, že si mohou zboží prohlédnout a pokud se jim nelíbí, není problém je vyměnit či vrátit. Naše prodloužená lhůta jim na rozhodnutí ponechává dostatek času a výhodou bude především nyní, v době vánočních nákupů,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Možnost vrátit zboží bez udání důvodu způsobuje i drobný rozdíl v reklamovanosti kuchyňských spotřebičů vestavných (1,9 %) a volně stojících (1,7 %). „U vestavěných spotřebičů se často stává, že se lidem nepodaří trefit do rozměrů, a zboží pak vracejí bez udání důvodu. Neplatí, že vestavné spotřebiče jsou poruchovější než volně stojící,“ říká Součková.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita bude za pár let běžnou záležitostí

ČTK , 17. srpen 2017 12:58

Za pět, šest let bude běžné, že si turisté při návštěvě zahraničních metropolí nasadí speciální brýl...

Více 0 komentářů

Podíl internetových kurzových sázek v ČR loni vzrostl na 88 %

ČTK , 17. srpen 2017 10:00

Velký podíl na internetových sázkách tvoří live sázky, které lze uzavírat opakovaně v průběhu zápasu...

Více 0 komentářů