Kofola mění technologie od IBM za Google Apps

ITbiz.cz, 18. duben 2013 12:03 6 komentářů
Rubriky: Cloud, Internet, Byznys

Česká společnost Kofola se rozhodla pro přechod z Lotus Notes od IBM na cloudové řešení od Google. Cílem kroku je zefektivnění komunikace v rámci firemní kultury založené na permanentní mobilitě a flexibilitě zaměstnanců a snadnější a zjednodušení procesu akvizic kupovaných firem. Přechod se netýká CRM, které stále poběží na platformě od IBM.

Implementace nové platformy proběhne na třech trzích ze čtyř, kde společnost působí, tedy v České republice, na Slovensku a v Polsku. Na těchto třech trzích se nachází 7 výrobních závodů a několik desítek administrativních jednotek. Přechod se bude týkat 700 uživatelů. V rámci střední a východní Evropy celý projekt patří mezi dosud největší podniková nasazení Google Apps ve výrobním segmentu.

“Decentralizovaná administrativní struktura se v našem podnikání vyplácí a její udržení vnímáme i jako odpovědnost vůči zaměstnancům, kteří pro nás v jednotlivých regionech pracují. Jde nám hlavně o lidi a to, kde sedí, je až druhotné. Nese to s sebou ale poměrně náročné požadavky na mobilitu pracovníků i efektivitu komunikace,” prohlašuje Jannis Samaras, šéf společnosti Kofola.

Kofola doufá, že jí změna přinese hlavně zvýšení pracovního komfortu často cestujících zaměstnanců.

“V marketingovém týmu československé Kofoly pracuje 29 lidí, kteří využívají 6 lokací na území ČR a SR. Měsíčně v rámci svých pracovních aktivit najezdím několik tisíc kilometrů. V takových podmínkách je velmi náročné celý tým koordinovat a cloudové řešení se v tomto ohledu ukazuje jako ideální. Může nám totiž pomoci významně uspořit čas strávený na cestách například díky osobním setkáním na Google Hangout či jednodušší komunikaci a snadno dostupné sdílení informací. Inovativní řešení Google tak perfektně odpovídá potřebám Kofoly, jedné z nejprogresivnějších firem ve svém oboru v rámci středoevropského regionu,” komentuje Jiří Vlasák, marketingový ředitel Kofola ČeskoSlovensko.

V tuto chvíli na Google Apps přechází okolo 60 firemních early adopters, všech 700 uživatelů nových služeb začne využívat do poloviny května. Zakázku přechodu na platformu od Google realizuje společnost Netmail s.r.o.


Komentáře

Robert Smol #1
Robert Smol 18. duben 2013 13:48

Tak na to jsem upřímně zvědav, pouze 5 fontů, nemožnost dělat vlastní styly (krom 5ti základních), žádné číslování typu 1.1.2 a mnoho dalších drobností, které ovšem v běžném použití ve firmě chybí.

Z předností bych naopak vypíchl:
- žádné tlačítko Uložit
- spolupráce více lidí najednou
- skvělá integrace do Hangout a Gmailu
- relativně funkční offline verze

Ve firmě Google Apps máme, ale v tomto směru musí Google ještě opravdu hodně zapracovat.

Jirka #2
Jirka 18. duben 2013 14:57

5 fontů je overkill, ještě nikdy jsem nepoužil víc než 3 v jednom dokumentu ;-)

Jmeno #4
Jmeno 18. duben 2013 22:50

3 fonty v dokumentu jsou overkill ;-)

nikdy jsem nepouzil vic fontu nez 3 - ve vsech dokumentech, co jsem kdy vytvoril :-)

Lada #3
Lada 18. duben 2013 16:34

Nasazoval jsem Google Apps (ještě gratis Betu s limitem 200 uživatelů), ale musím říct, že část uživatelu si nezvykla a ani se nesnažili využít ty výhody. Pro administrátora to byla pohoda a i dnešní cena (40EUR/uživatel/rok?) mi přijde pro větší firmu přijatelná. Ale vadí mi, že zařízli i ty desetiuživatelské free Google Apps - pro živnostníky ideální.

A styly? Ve výrobní firmě, cca 400 zaměstnanců, vím kromě sebe jen o jednom, kdo to používal. Ostatní to mastili jak se dalo a pak mě prosili, abych jim to upravil.

pipin #5
pipin 22. duben 2013 17:47

To se teda divím, za Lotusy zaplatíme u nás v podniku 11500€ ročně. Při stejném počtu uživatelů bysme zaplatili za GApps 24000€. Zase je pravda, že lotusy nejsou zrovna uživatelsky přívětivé. Pokud k tomu, ale připočítám že bych přenášel všechny groupware aplikace co máme, tak se mi to tuplem nevyplatí.

Miroslav Philipp - Kancelář bez omezení #6
Miroslav Philipp - Kancelář bez omezení 27. září 2013 11:08

Pokud se jedná o cenu, počítáte do toho také :
- náklady na HW
- náklady na servisní licence HW
- náklady na IT zaměstnance
- náklady na zálohování

Jaké je dostupnost Vašeho řešení ?
- také 99.9%
- Jak zálohujete ?
- Jak dlouho bude trvat obnova vašich dat
- o kolik peněz přijde Vaše firma pokud Vám systém nefunguje ?
- ...

Bohužel to není jen o ceně licencí.

Více informací naleznete na www.kancelarbezomezeni.cz . Rádi Vaše otázky zodpovíme osobně.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů