Čínská společnost Lenovo udržela ve třetím kvartálu letošního roku pozici lídra na českém trhu, daří se mu to již potřetí v řadě. Podle aktuálních výsledků výzkumné společnosti IDC dosáhlo Lenovo 27,9% tržního podílu, což představuje v meziročním srovnání 35,2% nárůst.
Své silné postavení potvrdilo Lenovo především v segmentu přenosných počítačů, kde získalo téměř třetinu trhu. V kategorii stolních počítačů Lenovo vzrostlo meziročně o 47,1 %, mezi pěti největšími dodavateli tak zaznamenalo nejvyšší meziroční nárůst. Za růstem stojí především velký zájem o stolní počítače určené pro firemní sféru.
„Jsme rádi, že se nám v dalším čtvrtletí podařilo obhájit naše prvenství jak celosvětově, tak i v České republice. Velmi si vážíme našich stávajících zákazníků a zároveň si ceníme toho, že má stále více lidí zájem o naše produkty,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Česká republika.
V segmentu přenosných počítačů je Lenovo s 32,5 % jedničkou na našem trhu. V meziročním srovnání vzrostlo v této kategorii o 31,8 % a je také jediným dodavatelem z první trojky, který vykázal růst. S úspěchem se setkaly jak notebooky pro firemní využití, tak spotřebitelské.