Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00 0 komentářů

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií a videa, stanovila před nadcházející primární emisí akcií svou tržní hodnotu do rozpětí 19,5-22,3 miliardy dolarů (až 565 miliard Kč), což je méně, než finanční trh odhadoval.

Plyne to z dnešního oznámení firmy pro regulační orgány. Půjde ale i tak o největší vstup na burzu v USA za tři roky a investoři jeho význam srovnávají s primárními emisemi akcií provozovatelů sociálních sítí Facebook a Twitter.

Snap dnes oznámil, že své akcie prodá investorům za 14-16 dolarů za kus. Analytici podle agentury AP čekali vyšší cenovou úroveň, protože v posledním kole financování firmy soukromými investory dosáhla hodnota akcie téměř 31 dolarů. Taková cena by celou společnost ohodnotila na zhruba 30 miliard dolarů.

Mezi investory se ale podle agentury Reuters v poslední době šíří obavy ze stále dosud neprověřeného podnikatelského modelu firmy, zpomalování růstu počtu uživatelů a z toho, že nad firmou si hodlají udržet příliš velkou kontrolu její zakladatelé. Investoři také stále nemají jasno, zda Snap bude další Facebook, který dokáže na své platformě velmi dobře vydělávat, anebo to bude spíše něco jako Twitter, jemuž se to naopak nedaří.

Růst počtu nových uživatelů ke konci roku podle údajů firmy víceméně stagnoval a Snapchat měl v průměru 158 milionů uživatelů denně. Podobnou službu jako Snapchat navíc nedávno zavedl Instagram, který patří Facebooku. Snap ještě nevytvořil zisk a loni se jeho ztráta zvýšila na 515 milionů USD ze 373 milionů USD v předešlém roce.

Snap má podle důvěrného dokumentu, který získal Reuters, stanovit konečnou primární cenu akcií 1. března. Poté by měly jeho akcie vstoupit na newyorskou burzu NYSE. Půjde o největší vstup na veřejný trh v USA od emise akcií čínského internetového prodejce Alibaba Group v roce 2014 a největší primární emise technologické firmy v USA od emise Facebooku v roce 2012.

Snapchat zahájil činnost v roce 2012 jako aplikace umožňující uživatelům posílat fotografie, které po několika sekundách z přístroje zmizí. Firma se loni na podzim začala označovat za výrobce fotoaparátů, představila sluneční brýle s vestavěným fotoaparátem, který je bezdrátově spojen s chytrým telefonem, a přejmenovala se na Snap Inc.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 0 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů

Čeští technici měli omylem přístup k tajným databázím Švédska

ČTK , 25. červenec 2017 10:23

Při předávce systémů švédský úřad nedodržel bezpečnostní postupy....

Více 1 komentářů

Zisk Googlu kvůli pokutě z EU klesl o 28 %

ČTK , 25. červenec 2017 10:16

Příjmy Googlu stouply o 20 % na 18,4 miliardy dolarů. Cena za proklik u Googlu klesla o 26 %. ...

Více 0 komentářů