Nejspolehlivější počítače má Samsung, nejhorší Acer

ITbiz.cz, 16. červenec 2013 17:59 8 komentářů

To jsou alespoň závěry výsledků aktuální Zprávy o spolehlivosti počítačů, kterou na americkém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku prováděla společnost RESCUECOM.

Samsung trochu překvapivě zvítězil na celé čáře (1170 bodů spolehlivosti) a zanechal za sebou v dosaženém skóre nejbližší konkurenci o pětinásobek. Na druhém místě se co do kvality umístil Apple (237 bodů), o něco hůře dopadla tradiční byznysová značka Lenovo (190 bodů), v relativním srovnání mile překvapil spotřebitelsky orientovaný Asus, který je jen kousek pod Lenovem (149 bodů).

Naopak nemile překvapily další byznysové značky jako Toshiba (68 bodů), HP (57 bodů) či Dell (pouze 49 bodů).

Výrobce

Podíl na americkém trhu s počítači1, 3

Podíl oprav počítačů společností RESCUECOM1, 2

Skóre spolehlivosti počítače1, 2

(Podíl prodaných počítačů)

(Podíl volání na servisní linku 1-800-RESCUE-PC)

SAMSUNG

9,4 %

0,8 %

1170

APPLE

26,2 %

11,0 %

237

LENOVO/IBM

5,3 %

2,8 %

190

ASUS

5,1 %

3,4 %

149

TOSHIBA

5,2 %

7,6 %

68

HP

14,3 %

25,3 %

57

DELL

12,2 %

25,1 %

49

ACER

3,3 %

21,4 %

15

1 – Včetně tabletů.

2 – Nejsou zahrnuti „Ostatní” výrobci.  „Ostatní" jsou všichni výrobci, kteří mají podíl na trhu nižší než 1,0 %.

3 – Čísla o podílu na trhu jsou poskytována IDC (včetně tabletů).

Hodnocení je založeno na dvou základních kritériích: kvalita počítače a podpora od výrobce. Na základě poskytování oprav všech značek a modelů počítačů na celém území USA posuzuje průzkum spolehlivost konkrétních výrobců. Skóre spolehlivosti počítače bere v potaz všechny typy servisních hovorů, ať již jde o opravy přímo na místě, či vzdáleně. Do výsledného skóre jsou také započítávány jak opravy hardwaru, tak softwaru. Zpráva nezahrnuje výrobce počítačů, kteří mají na americkém trhu podíl nižší než 1,0 %.

Zdroj: RESCUECOM’s 2013 Q1 Computer Reliability Report


Komentáře

Kubrt #1
Kubrt 16. červenec 2013 21:40

Jestli to dobře chápu, tak například DELL když mi vymění kdejakou prkotinu na druhý den, káblík či poškrábanou klávesnici, protože taková je záruka vs. třeba Asus (Samsung), který pomalu ani linku nemá a jeho klávesnice či WiFi nefunguje „by design“, tak to stejně znamená, že DELL je na tom výrazně hůř… Jestli jo, tak to je mi tedy srovnání…

the.max 16. červenec 2013 21:50

A tobe neco Dell bez kecu nekdy vyreklamoval/opravil? Me tedy nikdy, pokazdy me na te jejich infolince odpalkovali.

tomas #3
tomas 17. červenec 2013 08:36

Mne druhy den privezli bez reci novou baterii.

Peter Fodrek #4
Peter Fodrek 17. červenec 2013 08:52

mam Nexct Bussines Day zaruku,
na webovy formular neragovali.
telefonat ma prepojil do Ceskej republiky a ten sa prerusil
druhy telefonat isiel do Slovenskej republiky a na druhy den som mal vymneneny ventilator, hoci stacilo romonotvat system a odstranit naonos prachu

CandySan #5
CandySan 17. červenec 2013 09:04

Na skoleni pracovniku technicke podpory pro dell je nejdulezitejsi casti, ktere se venuje nejvetsi pece, pasaz "jak odpalkovat zakaznika a presvedcit ho, ze si za problem muze on sam".
Kdo doufa v moznost reklamace, ten by se mel za kazdou cenu Dellu vyhnout.

ET #7
ET 17. červenec 2013 09:32

hmm, a ona technicka podpora jinde funguje jinak ?...

Miky #6
Miky 17. červenec 2013 09:07

Nekolikrat jsem byl nucen dat ntb o Dellu do servisu. Servis Dellu byl ochoten resit reklamace dohodou, ze pripravi to, co potrebuji a oprava probehne na pockani... Takze spokojenost. A pak jsem si koupil Lenovo a zazil jsem kruty sok, zvykly na servis IBM u serveru. Holt Lenovo neni IBM, komunikace se servisem ve stylu - dejte nam to zarizeni, mozna za 30 dni zjistime, co tomu je a pak dame vedet, jestli uzname reklamaci... Nakonec jsem servis vyresil tak, ze jsem si pozadovane dily radeji sehnal na ebay a sam vymenil bez ohledu na ztratu zaruky (ktera je imho k nicemu). Takze Lenovo ma krasne vysledky, protoze nic zakaznikum neopravuji... A jsem poucen, Lenovo uz nikdy vice.

fwerfe #8
fwerfe 17. červenec 2013 09:35

Hmmm, ja mam naopak s byvalym IBM (thinkpady) vyborne skusenosti, i ked na pockanie nikdy nic nespravili, ale zvladli to vzdy do tyzdna.

S lenovo servisom (CQservice v BA) mam len asi dve skusenosti. Jedna bola dost blba (diagnostikovali stav padnuteho a z pantov vylomeneho notasu v zaruke a povedali co by menili a cenu. To som sa zasmial, zaplatil diagnostiku a isiel na ebay) a jedna pozitivna (cvakal disk na asi dva mesiace starom thinkpade. doniesol som a asi za 10 dni prisla smska, ze zarucna oprava je vykonana a mam si pre to dojst).


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů