Nejspolehlivější počítače má Samsung, nejhorší Acer

ITbiz.cz, 16. červenec 2013 17:59 8 komentářů

To jsou alespoň závěry výsledků aktuální Zprávy o spolehlivosti počítačů, kterou na americkém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku prováděla společnost RESCUECOM.

Samsung trochu překvapivě zvítězil na celé čáře (1170 bodů spolehlivosti) a zanechal za sebou v dosaženém skóre nejbližší konkurenci o pětinásobek. Na druhém místě se co do kvality umístil Apple (237 bodů), o něco hůře dopadla tradiční byznysová značka Lenovo (190 bodů), v relativním srovnání mile překvapil spotřebitelsky orientovaný Asus, který je jen kousek pod Lenovem (149 bodů).

Naopak nemile překvapily další byznysové značky jako Toshiba (68 bodů), HP (57 bodů) či Dell (pouze 49 bodů).

Výrobce

Podíl na americkém trhu s počítači1, 3

Podíl oprav počítačů společností RESCUECOM1, 2

Skóre spolehlivosti počítače1, 2

(Podíl prodaných počítačů)

(Podíl volání na servisní linku 1-800-RESCUE-PC)

SAMSUNG

9,4 %

0,8 %

1170

APPLE

26,2 %

11,0 %

237

LENOVO/IBM

5,3 %

2,8 %

190

ASUS

5,1 %

3,4 %

149

TOSHIBA

5,2 %

7,6 %

68

HP

14,3 %

25,3 %

57

DELL

12,2 %

25,1 %

49

ACER

3,3 %

21,4 %

15

1 – Včetně tabletů.

2 – Nejsou zahrnuti „Ostatní” výrobci.  „Ostatní" jsou všichni výrobci, kteří mají podíl na trhu nižší než 1,0 %.

3 – Čísla o podílu na trhu jsou poskytována IDC (včetně tabletů).

Hodnocení je založeno na dvou základních kritériích: kvalita počítače a podpora od výrobce. Na základě poskytování oprav všech značek a modelů počítačů na celém území USA posuzuje průzkum spolehlivost konkrétních výrobců. Skóre spolehlivosti počítače bere v potaz všechny typy servisních hovorů, ať již jde o opravy přímo na místě, či vzdáleně. Do výsledného skóre jsou také započítávány jak opravy hardwaru, tak softwaru. Zpráva nezahrnuje výrobce počítačů, kteří mají na americkém trhu podíl nižší než 1,0 %.

Zdroj: RESCUECOM’s 2013 Q1 Computer Reliability Report


Komentáře

Kubrt #1
Kubrt 16. červenec 2013 21:40

Jestli to dobře chápu, tak například DELL když mi vymění kdejakou prkotinu na druhý den, káblík či poškrábanou klávesnici, protože taková je záruka vs. třeba Asus (Samsung), který pomalu ani linku nemá a jeho klávesnice či WiFi nefunguje „by design“, tak to stejně znamená, že DELL je na tom výrazně hůř… Jestli jo, tak to je mi tedy srovnání…

the.max 16. červenec 2013 21:50

A tobe neco Dell bez kecu nekdy vyreklamoval/opravil? Me tedy nikdy, pokazdy me na te jejich infolince odpalkovali.

tomas #3
tomas 17. červenec 2013 08:36

Mne druhy den privezli bez reci novou baterii.

Peter Fodrek #4
Peter Fodrek 17. červenec 2013 08:52

mam Nexct Bussines Day zaruku,
na webovy formular neragovali.
telefonat ma prepojil do Ceskej republiky a ten sa prerusil
druhy telefonat isiel do Slovenskej republiky a na druhy den som mal vymneneny ventilator, hoci stacilo romonotvat system a odstranit naonos prachu

CandySan #5
CandySan 17. červenec 2013 09:04

Na skoleni pracovniku technicke podpory pro dell je nejdulezitejsi casti, ktere se venuje nejvetsi pece, pasaz "jak odpalkovat zakaznika a presvedcit ho, ze si za problem muze on sam".
Kdo doufa v moznost reklamace, ten by se mel za kazdou cenu Dellu vyhnout.

ET #7
ET 17. červenec 2013 09:32

hmm, a ona technicka podpora jinde funguje jinak ?...

Miky #6
Miky 17. červenec 2013 09:07

Nekolikrat jsem byl nucen dat ntb o Dellu do servisu. Servis Dellu byl ochoten resit reklamace dohodou, ze pripravi to, co potrebuji a oprava probehne na pockani... Takze spokojenost. A pak jsem si koupil Lenovo a zazil jsem kruty sok, zvykly na servis IBM u serveru. Holt Lenovo neni IBM, komunikace se servisem ve stylu - dejte nam to zarizeni, mozna za 30 dni zjistime, co tomu je a pak dame vedet, jestli uzname reklamaci... Nakonec jsem servis vyresil tak, ze jsem si pozadovane dily radeji sehnal na ebay a sam vymenil bez ohledu na ztratu zaruky (ktera je imho k nicemu). Takze Lenovo ma krasne vysledky, protoze nic zakaznikum neopravuji... A jsem poucen, Lenovo uz nikdy vice.

fwerfe #8
fwerfe 17. červenec 2013 09:35

Hmmm, ja mam naopak s byvalym IBM (thinkpady) vyborne skusenosti, i ked na pockanie nikdy nic nespravili, ale zvladli to vzdy do tyzdna.

S lenovo servisom (CQservice v BA) mam len asi dve skusenosti. Jedna bola dost blba (diagnostikovali stav padnuteho a z pantov vylomeneho notasu v zaruke a povedali co by menili a cenu. To som sa zasmial, zaplatil diagnostiku a isiel na ebay) a jedna pozitivna (cvakal disk na asi dva mesiace starom thinkpade. doniesol som a asi za 10 dni prisla smska, ze zarucna oprava je vykonana a mam si pre to dojst).

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů