Opera uvádí na trh internetový prohlížeč s blokováním reklamy

ČTK , 11. březen 2016 09:00 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

orská firma Opera uvádí na trh novou verzi svého internetového prohlížeče, která bude mít schopnost blokovat on-line reklamu, čímž umožní výrazně rychlejší stahování stránek. Společnost dnes sdělila, že nový produkt je zatím určen pro vývojáře a nadšence do technologických novinek, později ale přijde na trh verze pro běžné uživatele počítačů i mobilních telefonů. Podle agentury Reuters je Opera prvním významným vývojářem internetových prohlížečů, který nabídne funkci blokování reklamy.

Rostoucí poptávka po blokování reklamy odráží zvýšené nároky na rychlost stahování, ale i touhu uživatelů po větším soukromí a menším obtěžování na webu. Na druhé straně ale tento trend ohrožuje podstatnou část internetového sektoru v čele s globální sociální sítí Facebook a včetně řady médií. Tyto firmy nabízejí své služby vesměs bezplatně a spoléhají na to, že bezplatný a všeobecně otevřený přístup jim vysoce vynahradí příjmy z reklam, umisťovaných přímo před oči uživatelů.

Opera uvedla, že nová verze jejího prohlížeče dokáže zkrátit čas stahování až o 90 procent tím, že eliminuje složité zákulisní machinace různých reklamních zadavatelů. Funkce blokování reklamy je zabudována přímo do prohlížeče, takže stahování je o 40 procent rychlejší než při použití dosavadních nástrojů pro blokování reklamy, které jsou k prohlížeči dodatečně připojeny, uvedla firma.

Sama Opera přiznává, že velká část jejích tržeb je závislá na příjmu z reklam. Její mluvčí ale sdělila, že nevidí v nabídce produktu na blokování reklamy žádný rozpor. Poptávka po blokování reklamy by prý měla ustoupit, až budou reklamy méně rušivé a pro uživatele budou mít větší význam.

Opera je mezi nejužívanějšími prohlížeči s velkou ztrátou pátá za prohlížeči firem Microsoft, Google, Firefox a Apple. Firma ale často zavádí inovace, které později přejímají i největší prohlížeče. "Technologie blokování reklamy je pro reklamní průmysl příležitostí a budíčkem, protože mu říká, aby věnoval pozornost tomu, co spotřebitelé říkají," uvedla mluvčí Opery.

Nedávná studie firem PageFair a Adobe odhadla, že nástroje k blokování reklamy na internetu znamenaly pro reklamní příjmy ztrátu tržeb v sumě 21,8 miliardy dolarů (538 miliard Kč). Letos by se tato ztráta měla zvýšit na 41,4 miliardy dolarů, což by představovalo téměř 30 procent z celkového objemu. Firma Carat předpověděla, že světové příjmy z reklamy na digitálních zařízeních letos dosáhnou takřka 150 miliard dolarů.

Kontroverzi vyvolalo nedávné oznámení české telekomunikační společnosti O2, že uvažuje o nabídce blokování on-line reklamy. Část významných zpravodajských a zábavních webů pohrozila, že v tom případě jsou připraveny odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.


Komentáře

a #0
a 12. březen 2016 11:16

Pokud vim tak Firefox neni firma, je to produkt firmy Mozilla

RSS 

Komentujeme

Lithium není zlato

Pavel Houser , 11. listopad 2017 11:11
Pavel Houser

Hádky o české zásoby lithia v předvolebním období prakticky pomíjely jeden dosti podstatný aspekt. C...

Více







RSS 

Zprávičky

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů

Deloitte: Sdílená ekonomika v ČR má potenciál až 60 miliard Kč

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Sdílená ekonomika představuje pro českou ekonomiku i určité riziko. Její rozmach by mohl omezit popt...

Více 0 komentářů