Opera uvádí na trh internetový prohlížeč s blokováním reklamy

ČTK , 11. březen 2016 09:00 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

orská firma Opera uvádí na trh novou verzi svého internetového prohlížeče, která bude mít schopnost blokovat on-line reklamu, čímž umožní výrazně rychlejší stahování stránek. Společnost dnes sdělila, že nový produkt je zatím určen pro vývojáře a nadšence do technologických novinek, později ale přijde na trh verze pro běžné uživatele počítačů i mobilních telefonů. Podle agentury Reuters je Opera prvním významným vývojářem internetových prohlížečů, který nabídne funkci blokování reklamy.

Rostoucí poptávka po blokování reklamy odráží zvýšené nároky na rychlost stahování, ale i touhu uživatelů po větším soukromí a menším obtěžování na webu. Na druhé straně ale tento trend ohrožuje podstatnou část internetového sektoru v čele s globální sociální sítí Facebook a včetně řady médií. Tyto firmy nabízejí své služby vesměs bezplatně a spoléhají na to, že bezplatný a všeobecně otevřený přístup jim vysoce vynahradí příjmy z reklam, umisťovaných přímo před oči uživatelů.

Opera uvedla, že nová verze jejího prohlížeče dokáže zkrátit čas stahování až o 90 procent tím, že eliminuje složité zákulisní machinace různých reklamních zadavatelů. Funkce blokování reklamy je zabudována přímo do prohlížeče, takže stahování je o 40 procent rychlejší než při použití dosavadních nástrojů pro blokování reklamy, které jsou k prohlížeči dodatečně připojeny, uvedla firma.

Sama Opera přiznává, že velká část jejích tržeb je závislá na příjmu z reklam. Její mluvčí ale sdělila, že nevidí v nabídce produktu na blokování reklamy žádný rozpor. Poptávka po blokování reklamy by prý měla ustoupit, až budou reklamy méně rušivé a pro uživatele budou mít větší význam.

Opera je mezi nejužívanějšími prohlížeči s velkou ztrátou pátá za prohlížeči firem Microsoft, Google, Firefox a Apple. Firma ale často zavádí inovace, které později přejímají i největší prohlížeče. "Technologie blokování reklamy je pro reklamní průmysl příležitostí a budíčkem, protože mu říká, aby věnoval pozornost tomu, co spotřebitelé říkají," uvedla mluvčí Opery.

Nedávná studie firem PageFair a Adobe odhadla, že nástroje k blokování reklamy na internetu znamenaly pro reklamní příjmy ztrátu tržeb v sumě 21,8 miliardy dolarů (538 miliard Kč). Letos by se tato ztráta měla zvýšit na 41,4 miliardy dolarů, což by představovalo téměř 30 procent z celkového objemu. Firma Carat předpověděla, že světové příjmy z reklamy na digitálních zařízeních letos dosáhnou takřka 150 miliard dolarů.

Kontroverzi vyvolalo nedávné oznámení české telekomunikační společnosti O2, že uvažuje o nabídce blokování on-line reklamy. Část významných zpravodajských a zábavních webů pohrozila, že v tom případě jsou připraveny odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.


Komentáře

a #0
a 12. březen 2016 11:16

Pokud vim tak Firefox neni firma, je to produkt firmy Mozilla


RSS 

Zprávičky

Online housing českých serverů nově od 1U

Petr Velecký , 29. červenec 2016 12:30

Serverový prodejce Czech-Server.cz přichází s nabídkou housingu pro zákazníky, kteří si zakoupí serv...

Více 0 komentářů

Oracle koupí za 9,3 miliardy dolarů firmu NetSuite

ČTK , 29. červenec 2016 11:00

Americký Oracle koupí za 9,3 miliardy dolarů (226,7 miliardy Kč) firmu NetSuite, která se zaměřuje n...

Více 0 komentářů

Facebook prudce zvýšil čtvrtletní zisk i tržby

ČTK , 28. červenec 2016 18:00

Čistý zisk internetové sítě Facebook se ve druhém čtvrtletí téměř ztrojnásobil na 2,1 miliardy dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ dal O2 pokutu 4,5 milionu Kč za automatické dokupování dat

ČTK , 28. červenec 2016 13:30

Český telekomunikační úřad vyměřil operátorovi O2 pokutu 4,5 milionu korun za automatické obnovování...

Více 0 komentářů

NBÚ upozorňuje vládu na "bílá místa" v kybernetické bezpečnosti

ČTK , 28. červenec 2016 11:00

Ve veřejné správě je citelný nedostatek odborníků na kybernetickou bezpečnost, nedostatečná je také ...

Více 0 komentářů

Google testuje šifrování odolné proti kvantovým počítačům

Pavel Houser , 27. červenec 2016 15:00

Google testuje, jak by se v rámci prohlížeče Chrome mohla uplatnit „post-kvantová“ kryptografie, ted...

Více 0 komentářů

ESET loni v ČR zvýšil tržby o pět procent na 307 milionů Kč

ČTK , 27. červenec 2016 12:00

Česká pobočka slovenské antivirové firmy ESET loni zvýšila tržby o pět procent na 307 milionů korun....

Více 0 komentářů