Po Firmách inovuje také Najisto.cz, zavádí uživatelské hodnocení

Pavel Kolář, 21. leden 2014 08:57 0 komentářů
Rubriky: Internet, České IT

Katalog Najisto.cz, druhý největší online katalog firem v ČR, patřící spolu se zbytkem skupiny Centrum Holdings do stáje vydavatelství Economia a.s., spustil novou funkcionalitu – uživatelé mají nyní možnost vkládat recenze na zapsané firmy.

Rozsáhlejším faceliftem a změnou některých funkcí přitom server prošel již loni v dubnu, lze tedy předpokládat, že je současná změna reakcí na přerod hlavní konkurence, která nyní dohání populární trendy v katalogovém byznysu.

Uživatelé Najisto nově mohou svůj názor vyjádřit ve vizitce firmy formou textu, fotografií či obrázků a zároveň svoji spokojenost hodnotí počtem hvězdiček. Firma pak může na jejich komentáře reagovat (podobně jako u produktových cenových srovnávačů).

„Uživatelé jsou na hodnocení firem zvyklí z nejrůznějších e-shopů, srovnávačů zboží a služeb a menších oborových katalogů. Například recenze k prodejcům podle serveru Heureka.cz čte před nákupem až 89 % uživatelů a podle zahraničního průzkumu 79 % uživatelů věří online hodnocení stejně jako osobnímu doporučení. V katalogovém byznysu ale podobná funkcionalita dosud chyběla,“ myslí si Miroslav Rojek, produktový manažer katalogu.

Problém podobného hodnocení ve službách je pochopitelně zachování relevance a vyloučení vzájemného pomlouvání konkurentů: „Snažíme se odstraňovat nerelevantní či vulgární obsah a eliminovat případné spamery,“ vysvětluje přístup serveru k nové funkcionalitě Rojek.

Za měsíc veřejného testování služby napsali uživatelé několik tisíc recenzí, z čehož 77 % je pozitivních nebo neutrálních. Nejvíce lidé hodnotí služby řemeslníků, autoservisy, restaurace a lékaře.

Katalog Najisto.cz je podstatně mladší, než konkurenční Firmy.cz, na trhu operuje od 14. 11. 2008, přesto si díky tehdy ještě poměrně silné značce Centrum.cz vybudoval pozici dvojky mezi firemními katalogy (předběhl www.zlatestranky.cz konkurenčního Mediatelu). V současnosti katalog obsahuje cca 400 tisíc firem.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů