Po Firmách inovuje také Najisto.cz, zavádí uživatelské hodnocení

Pavel Kolář, 21. leden 2014 08:57 0 komentářů
Rubriky: Internet, České IT

Katalog Najisto.cz, druhý největší online katalog firem v ČR, patřící spolu se zbytkem skupiny Centrum Holdings do stáje vydavatelství Economia a.s., spustil novou funkcionalitu – uživatelé mají nyní možnost vkládat recenze na zapsané firmy.

Rozsáhlejším faceliftem a změnou některých funkcí přitom server prošel již loni v dubnu, lze tedy předpokládat, že je současná změna reakcí na přerod hlavní konkurence, která nyní dohání populární trendy v katalogovém byznysu.

Uživatelé Najisto nově mohou svůj názor vyjádřit ve vizitce firmy formou textu, fotografií či obrázků a zároveň svoji spokojenost hodnotí počtem hvězdiček. Firma pak může na jejich komentáře reagovat (podobně jako u produktových cenových srovnávačů).

„Uživatelé jsou na hodnocení firem zvyklí z nejrůznějších e-shopů, srovnávačů zboží a služeb a menších oborových katalogů. Například recenze k prodejcům podle serveru Heureka.cz čte před nákupem až 89 % uživatelů a podle zahraničního průzkumu 79 % uživatelů věří online hodnocení stejně jako osobnímu doporučení. V katalogovém byznysu ale podobná funkcionalita dosud chyběla,“ myslí si Miroslav Rojek, produktový manažer katalogu.

Problém podobného hodnocení ve službách je pochopitelně zachování relevance a vyloučení vzájemného pomlouvání konkurentů: „Snažíme se odstraňovat nerelevantní či vulgární obsah a eliminovat případné spamery,“ vysvětluje přístup serveru k nové funkcionalitě Rojek.

Za měsíc veřejného testování služby napsali uživatelé několik tisíc recenzí, z čehož 77 % je pozitivních nebo neutrálních. Nejvíce lidé hodnotí služby řemeslníků, autoservisy, restaurace a lékaře.

Katalog Najisto.cz je podstatně mladší, než konkurenční Firmy.cz, na trhu operuje od 14. 11. 2008, přesto si díky tehdy ještě poměrně silné značce Centrum.cz vybudoval pozici dvojky mezi firemními katalogy (předběhl www.zlatestranky.cz konkurenčního Mediatelu). V současnosti katalog obsahuje cca 400 tisíc firem.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 1 komentářů

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů