Česká portálová jednička, Seznam.cz, dnes oznámila plán na přechod výstupů svého fulltextu ze současných výstřižků s malými náhledy stránek na velké vizuální maticové zobrazení.
Nově bude vyhledávání založeno na velkých náhledech stránek, které jsou maticově poskládány. Určeno je primárně pro mobilní zařízení a bude jej obsahovat i nová aplikace Seznam.cz, která je od dnešního dne dostupná na Google Play. Na počítačích si nové zobrazení budou moci vyzkoušet náhodně vybraní uživatelé v ČR a všichni, kdo použijí slovenské hledání na Seznam.sk.
Výsledky v novém zobrazení jsou řazeny vertikálně odshora dolů a vyhledávání je responzivní, náhledy vedle obrázku obsahují titulky a úryvky z nalezené stránky.
„Hledali jsme způsob, jak zlepšit uživatelský zážitek z výsledku vyhledávání a dát uživatelům víc informaci o stránkách, které jsme našli. Za posledních 10 let se na Internetu nic převratného v prezentaci výsledků vyhledávání neobjevilo. A napadlo nás použít osvědčený koncept maticového zobrazení, který máme třeba na novem sbazaru. Zda li je to dobře, nám ukáže test, který dnes začal. Já tomu věřím hodně,“ odpověděl na dotaz ITbizu, proč ke změněn došlo generální ředitel Seznam.cz, Pavel Zima.
Zachována zůstává většina funkcí předchozí podoby fulltextového hledání (našeptávač, opravy překlepů, související dotazy a miniaplikace).
„Ostré nasazení zatím neplánujeme. Musíme si toho hodně sami vyzkoušet. Určitě to nebude dříve než příští rok,“ říká dále Zima.
Seznam.cz zároveň oznámil možnost hledání s novým rozložením ve slovenštině, slovenský web Seznam.cz indexuje od loňského roku. „Seznam.sk chápeme jako jakousi laboratoř. Našim hlavním cílem je vyzkoušet si, jak uživatelé nové hledání přijmou. Na Slovensku si chceme vybudovat a i v budoucnu využívat pár tisícovou uživatelskou základnu k testování produktových novinek ve vyhledávači. Uvidíme, kolik lidí se nám podaří oslovit,“ doplňuje ještě Zima.