Trend: Češi objevili online nákupy po telefonu

Karel Michal , 02. duben 2012 12:59 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Na Internetu začínají nakupovat již i zákazníci, kteří dříve preferovali tradiční způsob nákupu v kamenných obchodech. Nepravidelný přístup k Internetu řeší telefonickými objednávkami, vyplývá to z posledního průzkumu společnosti Kasa.cz.

Celosvětově se prosazuje trend osobního vyzvedávání zboží zakoupeného přes internet a reagují na něj i přední čeští internetoví prodejci, kteří otvírají vlastní kamenné pobočky: „Osobní odběr zboží využívá čím dál tím více zákazníků. Potvrzují to nejen nezávislé průzkumy chování nakupujících na internetu, ale i naše vlastní statistiky. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent. Stejný vývoj jsme zaznamenali i po otevření showroomu v Praze-Čestlicích či v Brně,“ prohlašuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Zákazníci prodejen hodnotí především rychlou dostupnost zboží a možnost si jej před nákupem prohlédnout a vyzkoušet. Velkou výhodou je i dobře dostupná lokalita, a to jak vlastním autem, tak i městskou hromadnou dopravou. Celkově si zboží vyzvedává osobně 35 % zákazníků portálu Kasa.cz.

„V souvislosti s otevřením kamenných prodejen u nás začaly nakupovat i skupiny zákazníků, které dříve na internetu nenakupovaly. Svědčí o tom i zvýšený provoz na naší infolince, která za první kvartál roku 2012 odbavila o 17 % hovorů více, než ve stejném období loňského roku, přičemž objednávky tvoří 25 % všech hovorů,“ dodala Jitka Součková.

K častým dotazům patří také provozní doba výdejních míst, možnost platby kartou, dostupnost zboží anebo způsoby a ceny dopravy. Průměrně telefonistky na call centru Kasa.cz odbaví 800 hovorů denně, zvládat ale musí i špičky, které tradičně zavládnou před prázdninami, začátkem školního roku a především v předvánočním období, kdy počet vyřízených hovorů často překročí hranici 3000, přičemž se zákazníci nemusí obávat dlouhého čekání na lince.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů