Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30 0 komentářů

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní letošní trendy v affiliate marketingu. Zvyšuje se také důležitost online influencerů, kteří ve zvýšené míře začínají spolupracovat se značkami na bázi affiliate reklamy. Vyplývá to z informací společnosti VIVnetworks.com, která provozuje největší československou affiliate síť.

Mobilní fenomén

Cesta k mobilitě je hlavním trendem nejen affiliate marketingu. Od roku 2011 po celém světě dramaticky roste používání mobilní aplikací. Affiliate marketéři musejí proto investovat do provozu z mobilních zařízení a zajistit konverze. „Každý, kdo chce uspět v online retailu, by se měl zaměřit na provoz z mobilních zařízení a mobilní konverze. Z tohoto pohledu je třeba mít webové stránky ideálně plně responzivní nebo v nejhorším aspoň optimalizované pro mobilní zařízení,“ říká Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com.

Sledování napříč zařízeními

Dochází ke značnému nárůstu transakcí z mobilních platforem. Někteří prodejci dokonce nabízejí v rámci motivace k používání mobilních aplikací přes tento kanál vyšší provizi. V důsledku toho by měly inzerenti dbát na propojení affiliate sítí a sledování zákazníků napříč zařízeními. Dosažení tohoto cíle je pro prodejce nezbytné ke správnému přidělování provizí za mobilní prodeje.

Spotřebitelé jsou na propojení svých PC, notebooků, tabletů a mobilů zvyklí a snadno se mohou rozhodnout ke koupi na jiném zařízení, než na kterém následně obchod realizují. Sledování napříč zařízeními zajišťuje konzistentní chování a férové vypořádání jak vůči zákazníkovi, tak vůči affiliate partnerovi i inzerentovi. Obchodníci se aktuálně potýkají se zajištěním správného způsobu sledování napříč zařízeními, dosud totiž neexistuje žádné univerzální řešení vhodné pro všechny.

Influenceři

Značky, firmy a inzerenti si stále více uvědomují sílu on-line celebrit, kvůli jejich přirozenému organickému dosahu a nadšenému publiku. Vztah mezi prodejcem a tvůrcem obsahu má zásadní význam pro budování značky a diverzifikaci příjmů. Zatím především v zahraničí jsou vidět blogeři vstupující na pole affiliate marketingu s vysokými počty čtenářů a followerů. „Snaha dostat se k potenciálním zákazníkům tradičními reklamními prostředky je přitom čím dál těžší. Internetoví uživatelé totiž nemusí reagovat na tradiční reklamy tak, jako kdysi, ale nepolevují ve sledování svých oblíbených osobností,“ přibližuje Vladan Hejnic.

Zatímco dříve byla pozornost prodejců soustředěna především na velké influencery, tak dnes se jeví jako lepší strategií rozčlenit rozpočet mezi větší množství menších influencerů. Stejně tak přicházejí tomuto způsobu marketingu na chuť střední a menší značky.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů