Twitter koupil marketingovou platformu, která se zaměřuje na „prozvánění“

Martin Stančík , 21. leden 2015 12:00 1 komentářů

Americká společnost Twitter oznámila akvizici indického startupu ZipDial, který má velmi nevšední přístup k marketingu.

Klíčovým produktem ZipDial je systém "zmeškaného hovoru", který umožňuje uživatelům dostat se do kontaktu s obsahem aniž by za něj museli draze platit. Konkrétně to funguje takto: uživatel může vytočit speciální číslo na telefonu a následně zavěsit, aniž by mu za hovor byla naúčtována nějaká částka (tzv. prozvonit). Toto prozvonění systém ZipDial zachytí a s uživatelem se buďto spojí zástupce firmy, nebo je mu odeslána SMS zpráva či upozornění v rámci mobilní aplikace s více informacemi o firmě či produktu, který je s daným číslem spojen.

I když v našich podmínkách může tato strategie vypadat zvláštně, na světě jsou miliardy lidí, kteří si nemohou dovolit platit za telefonní hovory či data. Díky ZipDial mohou bezplatně komunikovat se společnostmi nebo získávat (v rámci mobilní aplikace, která po zavolání zobrazuje notifikace či SMS zprávy) aktuální novinky, zprávy ze světa nebo sportovní výsledky. Twitter doufá, že i díky této akvizici budou jeho služby časem dostupnější po celém světě. Analytici očekávají, že k internetu se v dalších letech připojí stovky milionů uživatelů a společnosti jako Twitter na to chtějí být připraveny. I když podrobnosti o transakci nejsou známy, podle odhadů Twitter za ZipDial zaplatil 30 - 40 milionů dolarů.


Komentáře

Turban Legend #0
Turban Legend 21. leden 2015 19:03

Opravdová retardace. Kdyby tohle „řešení“ sesmolil sesmolil Lojza s Vencou někde v garáži, tak neřeknu, ale jinak je to celkem nepochopitelné. Hovory na účet volaného byly vynalezeny už dávno a SMS zprávy taky. Zprávy lze účtovat různými tarify (tzn. i zdarma), podle toho, na které číslo jdou, ale i podle toho, co obsahují a spousty dalších věcí. I operátoři v Indii nebo v afrických státech toho jsou schopní a dělají se tam i celkem sofistikovaná a hezká řešení ohledně účtování (právě proto, že tam jsou odlišní zákazníci/trh než třeba u nás).


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů