Twitter koupil marketingovou platformu, která se zaměřuje na „prozvánění“

Martin Stančík , 21. leden 2015 12:00 1 komentářů

Americká společnost Twitter oznámila akvizici indického startupu ZipDial, který má velmi nevšední přístup k marketingu.

Klíčovým produktem ZipDial je systém "zmeškaného hovoru", který umožňuje uživatelům dostat se do kontaktu s obsahem aniž by za něj museli draze platit. Konkrétně to funguje takto: uživatel může vytočit speciální číslo na telefonu a následně zavěsit, aniž by mu za hovor byla naúčtována nějaká částka (tzv. prozvonit). Toto prozvonění systém ZipDial zachytí a s uživatelem se buďto spojí zástupce firmy, nebo je mu odeslána SMS zpráva či upozornění v rámci mobilní aplikace s více informacemi o firmě či produktu, který je s daným číslem spojen.

I když v našich podmínkách může tato strategie vypadat zvláštně, na světě jsou miliardy lidí, kteří si nemohou dovolit platit za telefonní hovory či data. Díky ZipDial mohou bezplatně komunikovat se společnostmi nebo získávat (v rámci mobilní aplikace, která po zavolání zobrazuje notifikace či SMS zprávy) aktuální novinky, zprávy ze světa nebo sportovní výsledky. Twitter doufá, že i díky této akvizici budou jeho služby časem dostupnější po celém světě. Analytici očekávají, že k internetu se v dalších letech připojí stovky milionů uživatelů a společnosti jako Twitter na to chtějí být připraveny. I když podrobnosti o transakci nejsou známy, podle odhadů Twitter za ZipDial zaplatil 30 - 40 milionů dolarů.


Komentáře

Turban Legend #0
Turban Legend 21. leden 2015 19:03

Opravdová retardace. Kdyby tohle „řešení“ sesmolil sesmolil Lojza s Vencou někde v garáži, tak neřeknu, ale jinak je to celkem nepochopitelné. Hovory na účet volaného byly vynalezeny už dávno a SMS zprávy taky. Zprávy lze účtovat různými tarify (tzn. i zdarma), podle toho, na které číslo jdou, ale i podle toho, co obsahují a spousty dalších věcí. I operátoři v Indii nebo v afrických státech toho jsou schopní a dělají se tam i celkem sofistikovaná a hezká řešení ohledně účtování (právě proto, že tam jsou odlišní zákazníci/trh než třeba u nás).

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Váhový software vyžaduje certifikace

Pavel Houser , 29. březen 2017 09:00

Pokladní software myCASH společnosti Kvados uspěl....

Více 0 komentářů

DDoS útoky zločincům v průměru vynášejí

Pavel Houser , 29. březen 2017 08:00

Provedení DDoS útoku stojí pouze 7 dolarů za hodinu (175 Kč), přičemž postižená firma může přijít o ...

Více 0 komentářů

Český prezident měl prý v počítači dětskou pornografii

ČTK , 29. březen 2017 07:00

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstalov...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Vloni bylo pravidelně na internetu 77 % Čechů

ITBiz.cz , 28. březen 2017 17:00

V roce 2016 používalo internet 6,7 miliónu obyvatel České republiky starších 16 let, tj. 76,5 %. Ve ...

Více 0 komentářů

Microsoft v Evropě investoval do datových center tři miliardy USD

ČTK , 28. březen 2017 15:30

Americká softwarová firma Microsoft investovala v Evropě do datových center a další infrastruktury, ...

Více 0 komentářů

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů