Twitter koupil marketingovou platformu, která se zaměřuje na „prozvánění“

Martin Stančík , 21. leden 2015 12:00 1 komentářů

Americká společnost Twitter oznámila akvizici indického startupu ZipDial, který má velmi nevšední přístup k marketingu.

Klíčovým produktem ZipDial je systém "zmeškaného hovoru", který umožňuje uživatelům dostat se do kontaktu s obsahem aniž by za něj museli draze platit. Konkrétně to funguje takto: uživatel může vytočit speciální číslo na telefonu a následně zavěsit, aniž by mu za hovor byla naúčtována nějaká částka (tzv. prozvonit). Toto prozvonění systém ZipDial zachytí a s uživatelem se buďto spojí zástupce firmy, nebo je mu odeslána SMS zpráva či upozornění v rámci mobilní aplikace s více informacemi o firmě či produktu, který je s daným číslem spojen.

I když v našich podmínkách může tato strategie vypadat zvláštně, na světě jsou miliardy lidí, kteří si nemohou dovolit platit za telefonní hovory či data. Díky ZipDial mohou bezplatně komunikovat se společnostmi nebo získávat (v rámci mobilní aplikace, která po zavolání zobrazuje notifikace či SMS zprávy) aktuální novinky, zprávy ze světa nebo sportovní výsledky. Twitter doufá, že i díky této akvizici budou jeho služby časem dostupnější po celém světě. Analytici očekávají, že k internetu se v dalších letech připojí stovky milionů uživatelů a společnosti jako Twitter na to chtějí být připraveny. I když podrobnosti o transakci nejsou známy, podle odhadů Twitter za ZipDial zaplatil 30 - 40 milionů dolarů.


Komentáře

Turban Legend #0
Turban Legend 21. leden 2015 19:03

Opravdová retardace. Kdyby tohle „řešení“ sesmolil sesmolil Lojza s Vencou někde v garáži, tak neřeknu, ale jinak je to celkem nepochopitelné. Hovory na účet volaného byly vynalezeny už dávno a SMS zprávy taky. Zprávy lze účtovat různými tarify (tzn. i zdarma), podle toho, na které číslo jdou, ale i podle toho, co obsahují a spousty dalších věcí. I operátoři v Indii nebo v afrických státech toho jsou schopní a dělají se tam i celkem sofistikovaná a hezká řešení ohledně účtování (právě proto, že tam jsou odlišní zákazníci/trh než třeba u nás).

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů