Twitter koupil marketingovou platformu, která se zaměřuje na „prozvánění“

Martin Stančík , 21. leden 2015 12:00 1 komentářů

Americká společnost Twitter oznámila akvizici indického startupu ZipDial, který má velmi nevšední přístup k marketingu.

Klíčovým produktem ZipDial je systém "zmeškaného hovoru", který umožňuje uživatelům dostat se do kontaktu s obsahem aniž by za něj museli draze platit. Konkrétně to funguje takto: uživatel může vytočit speciální číslo na telefonu a následně zavěsit, aniž by mu za hovor byla naúčtována nějaká částka (tzv. prozvonit). Toto prozvonění systém ZipDial zachytí a s uživatelem se buďto spojí zástupce firmy, nebo je mu odeslána SMS zpráva či upozornění v rámci mobilní aplikace s více informacemi o firmě či produktu, který je s daným číslem spojen.

I když v našich podmínkách může tato strategie vypadat zvláštně, na světě jsou miliardy lidí, kteří si nemohou dovolit platit za telefonní hovory či data. Díky ZipDial mohou bezplatně komunikovat se společnostmi nebo získávat (v rámci mobilní aplikace, která po zavolání zobrazuje notifikace či SMS zprávy) aktuální novinky, zprávy ze světa nebo sportovní výsledky. Twitter doufá, že i díky této akvizici budou jeho služby časem dostupnější po celém světě. Analytici očekávají, že k internetu se v dalších letech připojí stovky milionů uživatelů a společnosti jako Twitter na to chtějí být připraveny. I když podrobnosti o transakci nejsou známy, podle odhadů Twitter za ZipDial zaplatil 30 - 40 milionů dolarů.


Komentáře

Turban Legend #0
Turban Legend 21. leden 2015 19:03

Opravdová retardace. Kdyby tohle „řešení“ sesmolil sesmolil Lojza s Vencou někde v garáži, tak neřeknu, ale jinak je to celkem nepochopitelné. Hovory na účet volaného byly vynalezeny už dávno a SMS zprávy taky. Zprávy lze účtovat různými tarify (tzn. i zdarma), podle toho, na které číslo jdou, ale i podle toho, co obsahují a spousty dalších věcí. I operátoři v Indii nebo v afrických státech toho jsou schopní a dělají se tam i celkem sofistikovaná a hezká řešení ohledně účtování (právě proto, že tam jsou odlišní zákazníci/trh než třeba u nás).

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů