V pondělí utratili Češi v e-shopech nejvíc peněz v historii

ČTK , 16. prosinec 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Češi v pondělí na internetu utratili zatím nejvíce peněz. Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) šlo přibližně o 700 milionů korun, tedy o 2,5 až 3,5 násobek tržeb běžných dní. I dnešní prodeje by se mohly blížit k maximu, řekl dnes ČTK výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

"Velký zájem o zboží na internetu nadále trvá, je tedy možné, že také úterní prodeje se můžou přiblížit maximu. Zatím ovšem očekáváme, že pondělní výsledky budou opravdu nejvyšší a tedy 14. prosinec je zatím rekordním dnem v historii české e-komerce," uvedl Vetyška. Podle asociace vánoční nákupní horečka vrcholí letos ve dvou týdnech od 8. do 21. prosince. Od 8. prosince do Štědrého dne pak lidé za zboží v e-shopech utratí přibližně šest miliard korun.

Loni dosáhly tržby internetových obchodníků vrcholu v druhém a třetím prosincovém pondělí, 8. a 15. prosince. Češi uskutečnili v obou dnech téměř shodný počet objednávek - 400.000.

Podle vyhledávače slev Skrz.cz přijde druhý vrchol on-line prodejů mezi 21. a 24. prosincem, kdy dosáhnou maxim prodeje zážitkových a pobytových voucherů. "Zájem lidí o vouchery vrcholí rok od roku později. I letos očekáváme, že významná část těchto nákupů bude ještě ve Štědrý den dopoledne. Je to totiž ideální způsob, jak vyřídit dárky na poslední chvíli," uvedl už dříve Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Silný prodej letos obchodníci i e-shopy zaznamenali v takzvaný černý pátek, který letos připadl na 27. listopadu. Češi podle společnosti Visa zaplatili kartou v kamenných obchodech bezmála 600 milionů korun, což je téměř o třetinu více než před rokem. Za první adventní týden lidé kartami Visa zaplatili přes 3,6 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu víc.

Internetoví obchodníci letos čekají silný konec roku. Podle odhadu APEK Češi utratí na internetu za dárky v předvánočním období rekordních více než 25 miliard korun, nejméně o pětinu víc než loni. On-line prodeje ale stále tvoří jen malou část maloobchodu. Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách byl v ČR loni 7,1 procenta, zhruba stejně jako v sousedním Německu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů