V pondělí utratili Češi v e-shopech nejvíc peněz v historii

ČTK , 16. prosinec 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Češi v pondělí na internetu utratili zatím nejvíce peněz. Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) šlo přibližně o 700 milionů korun, tedy o 2,5 až 3,5 násobek tržeb běžných dní. I dnešní prodeje by se mohly blížit k maximu, řekl dnes ČTK výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

"Velký zájem o zboží na internetu nadále trvá, je tedy možné, že také úterní prodeje se můžou přiblížit maximu. Zatím ovšem očekáváme, že pondělní výsledky budou opravdu nejvyšší a tedy 14. prosinec je zatím rekordním dnem v historii české e-komerce," uvedl Vetyška. Podle asociace vánoční nákupní horečka vrcholí letos ve dvou týdnech od 8. do 21. prosince. Od 8. prosince do Štědrého dne pak lidé za zboží v e-shopech utratí přibližně šest miliard korun.

Loni dosáhly tržby internetových obchodníků vrcholu v druhém a třetím prosincovém pondělí, 8. a 15. prosince. Češi uskutečnili v obou dnech téměř shodný počet objednávek - 400.000.

Podle vyhledávače slev Skrz.cz přijde druhý vrchol on-line prodejů mezi 21. a 24. prosincem, kdy dosáhnou maxim prodeje zážitkových a pobytových voucherů. "Zájem lidí o vouchery vrcholí rok od roku později. I letos očekáváme, že významná část těchto nákupů bude ještě ve Štědrý den dopoledne. Je to totiž ideální způsob, jak vyřídit dárky na poslední chvíli," uvedl už dříve Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Silný prodej letos obchodníci i e-shopy zaznamenali v takzvaný černý pátek, který letos připadl na 27. listopadu. Češi podle společnosti Visa zaplatili kartou v kamenných obchodech bezmála 600 milionů korun, což je téměř o třetinu více než před rokem. Za první adventní týden lidé kartami Visa zaplatili přes 3,6 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu víc.

Internetoví obchodníci letos čekají silný konec roku. Podle odhadu APEK Češi utratí na internetu za dárky v předvánočním období rekordních více než 25 miliard korun, nejméně o pětinu víc než loni. On-line prodeje ale stále tvoří jen malou část maloobchodu. Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách byl v ČR loni 7,1 procenta, zhruba stejně jako v sousedním Německu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

HTC: Měl to Google zapotřebí?

Pavel Houser , 24. říjen 2017 06:00
Pavel Houser

Ihned poté, co Google oznámil záměr koupit část HTC, se ozvaly hlasy zpochybňující smysl celé transa...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů