Zákazníci nechtějí za odběr zboží z e-shopů platit
Poplatky za logistiku z e-shopů jsou čím dál větší problém, tvrdí to alespoň ve svém průzkumu na toto téma Kasa.cz.
Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 Kč, další čtvrtina 20-50 Kč a pouze 2 % by zaplatila více než 50 Kč.
Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování - 4 z 5 lidí by dle průzkumu měli rádi možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami. Co se vzdálenosti odběrního místa od zákazníkova bydliště týče, tak skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a 10 % dokonce více než 20 km.
Komentáře

Já vidím velký problém v tom, že obchodníci nerozlišují a nezohledňují velikost a hmostnost zboží. Některé produkty lze poslat jednoduše v obyčejné, případně bublinkové obálce jako dopis, ale i přezto ho obchodníci posílají dopravkou za 140kč.
Zaplatit 100,- za přepravu položky v ceně pár korun je docela nepoměr ... u položky za tisíce to takový problém není
Cena zboží je irelevantní, ta dopravce nezajímá (pokud se nejedná o něco tak objemného, že to má dopad na jeho náklady). Zajímá ho vzdálenost a čas na cestě. Buďte rád, že je cena paušální, navíc v řádu několika stokorun - tím je pro zákazníka většinou velice dobře nastaveno, že buď se mu jednoduše vyplatí osobní odběr, anebo se mu vyplatí doprava.
Nikdy jsem nepochopil, proč by se za osobní odběr z e-shopu mělo platit navíc. Za osobní odběr z normálního obchodu také neplatím a nevidím mezi nimi v tomto žádný rozdíl, dané zboží musí přivézt tak jako tak.
Pokud se budeme bavit o tom, že mají vyšší cestovní frekvenci kvůli zboži objednanému "na přání" a tedy ne "na sklad", jako v běžných obchodech, to mě ale přece, jako zákazníka, nezajímá, to je logistický problém daného e-shopu. Takže ať si to buď promítne do ceny (poté ale samozřejmě lidé mohou volit levnější konkurenci), nebo ať si zařídí lepší logistický plán, což zahrnuje i lokace výdejních míst. Ale nechápu, proč má být zákazník obtěžován s "příplatkem za to, že to máme jako e-shop, těžké". To mi připomíná známé letištní poplatky.
Pokud jsou zde však jiné faktory, které neberu v potaz, rád si vyslechnu odlišnou argumentaci.
Za osobní odběr v centrále prodejce se neplatí, ale platí se za přesun do pobočky, kde si zboží také sice osobně převezmete, ale už ne zdarma... a to je téma, které je zmiňováno, kromě jiného...
Proc by me jako zakaznika mely zajimat interni presuny zbozi mezi pobockami prodejce, nebo dokonce zjistovat, ktera z nich je, nebo neni centralou? Priplacet za to, ze si dam tu praci si pro zbozi dojit osobne, mi prijde zcela absurdni.
Nech si to poslat a neres, ze usetris par kacek za odber. SUPER jsou nazory tohoto typu :)
Svet - eshop = sluzba a tim uspora = vyberes, zaplatis a cekas az to prijde.
CR - eshop = cena a at je co nejniz, protoze chci usetrit, platit nebudu, protoze jim neverim, radeji si pockam a zaplatim ridici pri prevzeti... hele nemaj dopravu zdarma, usetrim a radeji si vyzvednu :)
to je hlavni problem eshopu... zakaznik chce vse idealne zadarmo a co nejlevneji... a pak tu jsou zakaznici, kteri chteji kvalitni sluzbu a jsou ochotni si za ni priplatit = koupi na alze apod.
Určitě preferuji kvalitu než ušetřit pár kaček a samozřejmně dopravu až do domu.Pro mně osobně je to ztráta času si to někde vyzvedávat,čas jsou pro mně peníze. To můžu jít rovnou do obchoďáku.
Jelikož nemám moc času tak prakticky vše mimo potravin kupuji na internetu. A samozřejmost je platba kartou nebo přes účet máte většinou dopravu zdarma.