Zákazníci nechtějí za odběr zboží z e-shopů platit

ITbiz.cz, 20. červen 2014 10:42 9 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Poplatky za logistiku z e-shopů jsou čím dál větší problém, tvrdí to alespoň ve svém průzkumu na toto téma Kasa.cz.

Ochota platit za osobní odběr.
Ochota platit za osobní odběr.
Většina Čechů volí osobní převzetí zboží proto, aby snížila výši nákladů na doručení zboží. Nízká cena zboží bývá i jedním z nejčastějších impulzů k online nákupům. „Dvě třetiny respondentů (ze 3 000 oslovených) potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. 100 Kč za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 Kč, další čtvrtina 20-50 Kč a pouze 2 % by zaplatila více než 50 Kč.

Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování - 4 z 5 lidí by dle průzkumu měli rádi možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami. Co se vzdálenosti odběrního místa od zákazníkova bydliště týče, tak skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a 10 % dokonce více než 20 km.


Komentáře

the.max 22. červen 2014 00:28

Já vidím velký problém v tom, že obchodníci nerozlišují a nezohledňují velikost a hmostnost zboží. Některé produkty lze poslat jednoduše v obyčejné, případně bublinkové obálce jako dopis, ale i přezto ho obchodníci posílají dopravkou za 140kč.

gilhad #2
gilhad 22. červen 2014 00:41

Zaplatit 100,- za přepravu položky v ceně pár korun je docela nepoměr ... u položky za tisíce to takový problém není

Thomas #3
Thomas 22. červen 2014 13:21

Cena zboží je irelevantní, ta dopravce nezajímá (pokud se nejedná o něco tak objemného, že to má dopad na jeho náklady). Zajímá ho vzdálenost a čas na cestě. Buďte rád, že je cena paušální, navíc v řádu několika stokorun - tím je pro zákazníka většinou velice dobře nastaveno, že buď se mu jednoduše vyplatí osobní odběr, anebo se mu vyplatí doprava.

asdfg #5
asdfg 23. červen 2014 09:46

Ale zákazníka to zajímá...

Thomas #4
Thomas 22. červen 2014 13:39

Nikdy jsem nepochopil, proč by se za osobní odběr z e-shopu mělo platit navíc. Za osobní odběr z normálního obchodu také neplatím a nevidím mezi nimi v tomto žádný rozdíl, dané zboží musí přivézt tak jako tak.
Pokud se budeme bavit o tom, že mají vyšší cestovní frekvenci kvůli zboži objednanému "na přání" a tedy ne "na sklad", jako v běžných obchodech, to mě ale přece, jako zákazníka, nezajímá, to je logistický problém daného e-shopu. Takže ať si to buď promítne do ceny (poté ale samozřejmě lidé mohou volit levnější konkurenci), nebo ať si zařídí lepší logistický plán, což zahrnuje i lokace výdejních míst. Ale nechápu, proč má být zákazník obtěžován s "příplatkem za to, že to máme jako e-shop, těžké". To mi připomíná známé letištní poplatky.
Pokud jsou zde však jiné faktory, které neberu v potaz, rád si vyslechnu odlišnou argumentaci.

Tom #6
Tom 25. červen 2014 08:18

Za osobní odběr v centrále prodejce se neplatí, ale platí se za přesun do pobočky, kde si zboží také sice osobně převezmete, ale už ne zdarma... a to je téma, které je zmiňováno, kromě jiného...

lyon #7
lyon 25. červen 2014 09:43

Proc by me jako zakaznika mely zajimat interni presuny zbozi mezi pobockami prodejce, nebo dokonce zjistovat, ktera z nich je, nebo neni centralou? Priplacet za to, ze si dam tu praci si pro zbozi dojit osobne, mi prijde zcela absurdni.

Martin #8
Martin 08. červenec 2014 17:21

Nech si to poslat a neres, ze usetris par kacek za odber. SUPER jsou nazory tohoto typu :)

Svet - eshop = sluzba a tim uspora = vyberes, zaplatis a cekas az to prijde.

CR - eshop = cena a at je co nejniz, protoze chci usetrit, platit nebudu, protoze jim neverim, radeji si pockam a zaplatim ridici pri prevzeti... hele nemaj dopravu zdarma, usetrim a radeji si vyzvednu :)

to je hlavni problem eshopu... zakaznik chce vse idealne zadarmo a co nejlevneji... a pak tu jsou zakaznici, kteri chteji kvalitni sluzbu a jsou ochotni si za ni priplatit = koupi na alze apod.

Jarda #9
Jarda 09. červenec 2014 15:17

Určitě preferuji kvalitu než ušetřit pár kaček a samozřejmně dopravu až do domu.Pro mně osobně je to ztráta času si to někde vyzvedávat,čas jsou pro mně peníze. To můžu jít rovnou do obchoďáku.
Jelikož nemám moc času tak prakticky vše mimo potravin kupuji na internetu. A samozřejmost je platba kartou nebo přes účet máte většinou dopravu zdarma.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů