Zákazníci nechtějí za odběr zboží z e-shopů platit

ITbiz.cz, 20. červen 2014 10:42 9 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Poplatky za logistiku z e-shopů jsou čím dál větší problém, tvrdí to alespoň ve svém průzkumu na toto téma Kasa.cz.

Ochota platit za osobní odběr.
Ochota platit za osobní odběr.
Většina Čechů volí osobní převzetí zboží proto, aby snížila výši nákladů na doručení zboží. Nízká cena zboží bývá i jedním z nejčastějších impulzů k online nákupům. „Dvě třetiny respondentů (ze 3 000 oslovených) potvrdily, že osobní převzetí zboží volí právě kvůli eliminaci nákladů na přepravu. 100 Kč za dopravu je obvykle hranice, přes kterou již nechtějí jít,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina lidí (48 %) nechce za osobní odběr platit vůbec, čtvrtina je ochotna dát do 20 Kč, další čtvrtina 20-50 Kč a pouze 2 % by zaplatila více než 50 Kč.

Velkým tématem a příležitostí pro internetové obchodníky je víkendový odběr či doručování - 4 z 5 lidí by dle průzkumu měli rádi možnost vyzvednout si zboží i o víkendu a 3 ze 4 respondentů by uvítali víkendové doručování přepravními firmami. Co se vzdálenosti odběrního místa od zákazníkova bydliště týče, tak skoro polovina (45 %) zákazníků není kvůli vyzvednutí zboží ochotna opustit svoje město. Čtvrtina respondentů by si pro zboží dojela do 10 km, pětina do 20 km a 10 % dokonce více než 20 km.


Komentáře

the.max 22. červen 2014 00:28

Já vidím velký problém v tom, že obchodníci nerozlišují a nezohledňují velikost a hmostnost zboží. Některé produkty lze poslat jednoduše v obyčejné, případně bublinkové obálce jako dopis, ale i přezto ho obchodníci posílají dopravkou za 140kč.

gilhad #2
gilhad 22. červen 2014 00:41

Zaplatit 100,- za přepravu položky v ceně pár korun je docela nepoměr ... u položky za tisíce to takový problém není

Thomas #3
Thomas 22. červen 2014 13:21

Cena zboží je irelevantní, ta dopravce nezajímá (pokud se nejedná o něco tak objemného, že to má dopad na jeho náklady). Zajímá ho vzdálenost a čas na cestě. Buďte rád, že je cena paušální, navíc v řádu několika stokorun - tím je pro zákazníka většinou velice dobře nastaveno, že buď se mu jednoduše vyplatí osobní odběr, anebo se mu vyplatí doprava.

asdfg #5
asdfg 23. červen 2014 09:46

Ale zákazníka to zajímá...

Thomas #4
Thomas 22. červen 2014 13:39

Nikdy jsem nepochopil, proč by se za osobní odběr z e-shopu mělo platit navíc. Za osobní odběr z normálního obchodu také neplatím a nevidím mezi nimi v tomto žádný rozdíl, dané zboží musí přivézt tak jako tak.
Pokud se budeme bavit o tom, že mají vyšší cestovní frekvenci kvůli zboži objednanému "na přání" a tedy ne "na sklad", jako v běžných obchodech, to mě ale přece, jako zákazníka, nezajímá, to je logistický problém daného e-shopu. Takže ať si to buď promítne do ceny (poté ale samozřejmě lidé mohou volit levnější konkurenci), nebo ať si zařídí lepší logistický plán, což zahrnuje i lokace výdejních míst. Ale nechápu, proč má být zákazník obtěžován s "příplatkem za to, že to máme jako e-shop, těžké". To mi připomíná známé letištní poplatky.
Pokud jsou zde však jiné faktory, které neberu v potaz, rád si vyslechnu odlišnou argumentaci.

Tom #6
Tom 25. červen 2014 08:18

Za osobní odběr v centrále prodejce se neplatí, ale platí se za přesun do pobočky, kde si zboží také sice osobně převezmete, ale už ne zdarma... a to je téma, které je zmiňováno, kromě jiného...

lyon #7
lyon 25. červen 2014 09:43

Proc by me jako zakaznika mely zajimat interni presuny zbozi mezi pobockami prodejce, nebo dokonce zjistovat, ktera z nich je, nebo neni centralou? Priplacet za to, ze si dam tu praci si pro zbozi dojit osobne, mi prijde zcela absurdni.

Martin #8
Martin 08. červenec 2014 17:21

Nech si to poslat a neres, ze usetris par kacek za odber. SUPER jsou nazory tohoto typu :)

Svet - eshop = sluzba a tim uspora = vyberes, zaplatis a cekas az to prijde.

CR - eshop = cena a at je co nejniz, protoze chci usetrit, platit nebudu, protoze jim neverim, radeji si pockam a zaplatim ridici pri prevzeti... hele nemaj dopravu zdarma, usetrim a radeji si vyzvednu :)

to je hlavni problem eshopu... zakaznik chce vse idealne zadarmo a co nejlevneji... a pak tu jsou zakaznici, kteri chteji kvalitni sluzbu a jsou ochotni si za ni priplatit = koupi na alze apod.

Jarda #9
Jarda 09. červenec 2014 15:17

Určitě preferuji kvalitu než ušetřit pár kaček a samozřejmně dopravu až do domu.Pro mně osobně je to ztráta času si to někde vyzvedávat,čas jsou pro mně peníze. To můžu jít rovnou do obchoďáku.
Jelikož nemám moc času tak prakticky vše mimo potravin kupuji na internetu. A samozřejmost je platba kartou nebo přes účet máte většinou dopravu zdarma.

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čeští technici měli omylem přístup k tajným databázím Švédska

ČTK , 25. červenec 2017 10:23

Při předávce systémů švédský úřad nedodržel bezpečnostní postupy....

Více 1 komentářů

Zisk Googlu kvůli pokutě z EU klesl o 28 %

ČTK , 25. červenec 2017 10:16

Příjmy Googlu stouply o 20 % na 18,4 miliardy dolarů. Cena za proklik u Googlu klesla o 26 %. ...

Více 0 komentářů

Roboty využívá téměř čtvrtina českých menších firem

ČTK , 24. červenec 2017 10:00

Důvodem investic do robotizace nesmí být všeobecný trend, ale faktická potřeba. ...

Více 0 komentářů

Začne platit nový zákon, který má šetřit náklady na budování sítí

ČTK , 24. červenec 2017 09:00

Provozovatelé vodovodních, energetických i kanalizačních sítí budou muset umožnit přístup zájemců o ...

Více 1 komentářů