54 % velkých podniků v Evropě investuje více do bezdrátové infrastruktury než do kabelových systémů

Společnost Motorola Enterprise Mobility business (dříve Symbol Technologies), vedoucí poskytovatel služeb a řešení v oblasti podnikové mobility, zveřejňuje Evropský výzkum, který ukazuje, že investice do bezdrátové infrastruktury jsou ve většině velkých podniků vyšší než investice do kabelových systémů.

Respondenti byli rovněž dotazováni na důvody přijímání bezdrátových technologií a 57 % z nich uvádělo jako hlavní důvod přesunu k bezdrátovým technologiím strategickou potřebu mobility, zatímco ostatní připojili potřebu modernizovat nebo nahradit stávající kabelové LAN sítě. Výzkum také odhalil, že 88 % firem očekává, že veškeré jejich síťové vybavení bude během tří let bezdrátové.

„Vzhledem ke snižování finančních rozpočtů hledají společnosti ve všech sektorech způsoby, jak se stát efektivnějšími a právě mobilita poskytuje podnikům způsob, jak reagovat lépe na tržní podmínky. Není tudíž nijak překvapivé, že trendem je směřování ke zcela bezdrátovým sítím,“ komentuje situaci Marco Landi, výkonný viceprezident a generální ředitel Motorola Enterprise Mobility Business pro EMEA. „Máme nekonečné množství aplikací pro mobilitu, a to včetně možnosti přístupu k datům o pacientovi u jeho postele, obohacování hodin ve školách a sledování soudků s whisky na jejich cestě ke spotřebiteli, pokud máme jmenovat jen pár z nich. Pravdou je, že pracovní síly již nezůstávají na jednom místě a zaměstnanci potřebují mít přístup k datům, když jsou v pohybu jak v kanceláři, tak mimo své pracoviště.“

Výzkum rovněž zjistil, že 76 % společností již má nějakou formu bezdrátové infrastruktury a téměř pětina podniků má „převážně“ nebo „zcela“ bezdrátový systém. Je zajímavé, že španělský trh se jeví jako nejpokročilejší ohledně přijetí bezdrátové infrastruktury – 42 % španělských IT manažerů, kteří se zúčastnili výzkumu, tvrdí, že jejich organizace mají „převážně“ nebo „zcela“ bezdrátovou LAN síť již dnes.

„Nyní, když se společnosti přesouvají směrem ke zcela bezdrátovým sítím, potřebují také uvažovat o tom, jak získat ze své bezdrátové infrastruktury co nejvíce,“ dodává Landi. „Bezdrátové sítě například skutečně poskytují další vrstvu bezpečnosti oproti kabelovým sítím, jestliže jsou správným způsobem nakonfigurovány. Je navýsost důležité, aby organizace provedly průzkum místa, pokud chtějí zajistit, že bezdrátové pokrytí splní nároky jejich podniku – mohou například potřebovat další přístupový bod, v případě, že mají v plánu používat technologii voice over wireless.“

Respondenti byli taktéž dotázáni na to, zda mají nějaké obavy z přesunu na zcela bezdrátovou síť. Dvě nejčastější obavy se týkaly bezpečnosti (63 %) a výkonu (41 %), což poukazuje na potřebu dalšího vzdělávání ohledně toho, jak zabezpečit a jak co nejlépe využít možnosti bezdrátových sítí. Nicméně výsledky ukázaly, že dokud je možné tyto obavy úspěšně vyvrátit, 69 % společností očekává, že bude mít ve své organizaci zcela bezdrátovou síť do roku 2010.

Výzkum byl prováděn s cílem porozumět tomu, jakou měrou je bezdrátová infrastruktura přijímána v Evropě, jaké se od ní očekávají výhody a jaké jsou překážky pro její přijímání. Průzkum podnikla agentura Vanson Bourne, která se dotazovala 400 IT manažerů ve společnostech s více jak 1000 zaměstnanci ve Spojeném království, Francii, Nizozemí, Německu, Itálii, Španělsku a severských zemích.

O společnosti Motorola

Motorola je celosvětově známý dodavatel technologií a produktů pro mobilní komunikaci a vysokorychlostní internet. Vize Mobilita bez hranic zavazuje společnost Motorola pomáhat svým zákazníkům v kontaktu s jejich blízkými, k získávání potřebných informací a neomezenému přístupu k informacím. Svého cíle dosahuje prostřednictvím špičkových produktů a spolehlivých služeb, které zahrnují komunikační infrastrukturu, řešení podnikové mobility, digitální set-top-boxy, kabelové modemy a mobilní zařízení včetně příslušenství Bluetooth. Motorola, zařazená do žebříčku Fortune 100, dosáhla v roce 2007 obratu ve výši 36,6 miliardy USD. Pro podrobnější informace o společnosti navštivte prosím www.motorola.com.

Exit mobile version