Americká společnost Google spustila bezplatnou verzi své hudební streamovací služby, která má konkurovat Pandoře či Spotify.
Bezplatná verze služby Google Play Music podporovaná reklamami doplní stávající placenou verzi bez reklam, již si uživatelé mohou předplatit za 9,99 dolarů měsíčně. Jak uvedl mluvčí Googlu, model založený na příjmech z reklam má ke Google Play Music přitáhnout nové uživatele, kteří v budoucnu mohou přejít na placenou verzi této služby.
Nová bezplatná verze Google Play Music bude přímo konkurovat známým službám jako Spotify, Pandora či iTunes radio od Apple. Výhodou Googlu je to, že může ve svém webovém vyhledávači uživatele, kteří hledají určitou skladbu, na svou bezplatnou službu přímo nasměrovat. Google Play Music podporovaný reklamami bude dostupný jak na desktopu, tak na mobilních operačních systémech iOS a Android. I když prozatím službu budou moci využívat pouze lidé v USA, americký gigant plánuje její brzké zpřístupnění i v dalších regionech.