• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Role distributora VAD nekončí ani s nástupem cloudových řešení

Richard Jan Voigts
24. 2. 2016
| Články

Veracomp, distributor s přidanou hodnotou (VAD), pomáhá jak prodejním partnerům, tak koncovým zákazníkům. Zastává ale přitom jako distributor s přidanou hodnotou základní hodnoty prodejního řetězce výrobce-distributor-partner-koncový zákazník. Umí pomoci i v případě cloudových řešení, říká Petr Janda, jednatel společnosti Veracomp.
Jak se VAD liší od běžného distributora typu VD – volume distributor?

Kromě, jak my říkáme, standardní přidané hodnoty, jako je vlastní tréninkové centrum, DEMO sklad, tvorba nabídek, presales podpora, podpora marketingu apod., jsme se vždy snažili přinést také něco navíc, nějak se odlišit od ostatních VAD na trhu. Našim partnerům tedy nabízíme například aktivní obchodování na koncovém trhu v barvách partnera, tvorbu společného marketingu, předávání leadů (obchodních příležitostí) apod.

Co všechno dělá VAD? Jak vidíte jeho úlohu?

Jednoznačně jde o všechny činnosti, které souvisejí s podporou prodeje jako takového. Kromě předprodejní podpory poskytujeme například i poprodejní servis, snažíme se partnery vzdělávat a motivovat k úspěchu různými motivačními programy. Důležitou roli vidíme i v obecném poradenství bez ohledu na to, zda daný produkt máme či nemáme v distribuci. Veracomp si zakládá na vybudování dlouhodobé důvěry s našimi partnery.

Proč distributor koncovým zákazníkům neprodává?

Čistota distribuce je jednou z našich klíčových hodnot. Ono se to může zdát jako samozřejmost, ale naše zkušenost z trhu je taková, že tomu tak vždy není, a to neprospívá nikomu v celém distribučním řetězci. Vyšší míra vzájemné komunikace, důvěry a otevřenosti, která z čistoty distribuce vyplývá, nepřináší benefit jen našim partnerům, ale jejich prostřednictvím zejména koncovým zákazníkům. Distributoři zastupující jednotlivé značky pak nabízejí partnerům platformu výběru té nejvhodnější pro koncového zákazníka. Vytvářejí také spojnici mezi partnerem, koncovým zákazníkem a výrobcem. Partner pak má více času se plně věnovat potřebám svých zákazníků. Každý má tedy v prodejním řetězci důležitou roli.

Petr Janda, jednatel společnosti Veracomp

Petr Janda, jednatel společnosti Veracomp

Proč je pro distributora typu VAD naopak důležité, aby o něm koncový zákazník přece jen věděl?

Není to vždy pravidlem. Dochází k tomu zpravidla tehdy, kdy distributor pomáhá partnerovi přímo u zákazníka v kterémkoliv okamžiku prodejního cyklu. Nejvíce práce distributor odvede v předprodejní fázi. Partneři Veracompu jsou na druhou stranu zvyklí, že poskytujeme i rozsáhlou poprodejní podporu, a pokud si vybudujeme u partnera dostatečnou důvěru, není pro něho problém požádat nás o podporu přímo u zákazníka. Vždy však zastupujeme zájmy daného partnera.

Může VAD a distributor obecně pomoci i ve výběrových řízeních?

V letošním roce spustíme do ostrého provozu aplikaci na sledování výběrových řízení, kterou jsme v předchozím roce testovali. Tato aplikace pak dokáže partnerům poskytovat informace o předběžných řízeních i výběrových řízeních jako takových. Propojení přes náš partnerský web poskytne našim partnerům všechny informace. Dokážeme je však poskytovat i jinými komunikačními kanály. Konrétně u probíhajících výběrových řízení pomáháme při návrhu řešení, zkoumání konkurence, poskytování informací, s jakou cenovou úrovní se může při výběrovém řízení setkat u konkurenčního řešení. To vše dokážeme díky pečlivému sledování dění na trhu a sbírání informací. V poslední době také hodně pomáháme s financováním.

Kde vidíte svoje specifika a silné stránky?

Jednoznačně je to rychlost a obecně flexibilita, a také předvídatelnost. To jsou hodnoty, které naši partneři oceňují. Dále se můžeme pochlubit výbornými technickými znalostmi našich konzultantů, individuálním přístupem k partnerům a neustále se rozšiřující nabídkou produktů.

Mění se pro distributory i vás nějak situace s nástupem cloudu? Zejména co se týče prodeje softwaru, který si mohou koncoví zákazníci stáhnout a zaplatit přímo na stránkách výrobců?

V podstatě každý z výrobců, které zastupujeme, poskytuje řešení v cloudu už dnes. To však neznamená, že tím končí role distributora či partnera. I tak je nutné, aby existoval nějaký důvěryhodný partner (distributor), který zákazníkovi pomůže vysvětlit rozdíly, implementovat cloudové řešení, poradit s bezpečností apod. Zkrátka cloud s sebou přináší další otázky, které se u zákazníka musí řešit.

Můžeme se podívat ještě dále. V portfoliu máme řešení open source platformy Red Hat. Licence Red Hat si sice může kdokoliv stáhnout z internetu zcela zdarma, a přesto dnes Red Hat prodáváme, protože dokážeme partnerovi a koncovému zákazníkovi poskytnout další služby, které potřebuje a ocení.

Když distributor neprodává, jak se koncový zákazník dostane k produktům, které máte v nabídce?

Pokud má zákazník zájem o konkrétní produkt nebo řešení a jeho stávající dodavatel jej nemá v nabídce, není nic jednoduššího, než se s námi spojit. Po úvodní konzultaci jsme schopni doporučit vhodného partnera s ohledem na požadavky a specifika daného zákazníka, který pak v celém projektu už většinou nadále postupuje zcela samostatně.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudHardwareSecurity

Související příspěvky

Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

13. 7. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

12. 7. 2025
Zprávičky

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

12. 7. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

11. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

ČTK
13. 7. 2025

Společnost SpaceX podnikatele Elona Muska investuje dvě miliardy dolarů (42 miliard Kč) do jeho

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

ČTK
12. 7. 2025

Společnost Google ze skupiny Alphabet zaplatí asi 2,4 miliardy USD (50,64 miliardy Kč) za

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

ČTK
12. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska plánuje vybrat peníze od investorů v novém kole

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Hackeři ukradli data 5,7 milionu zákazníků australských aerolinek Qantas

ČTK
11. 7. 2025

Hackeři v rámci rozsáhlého kybernetického útoku z minulého týdne ukradli data 5,7 milionu zákazníků

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

ČTK
11. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska představila nový model chatbota Grok 4. Ten má

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok, údaje občanů neunikly

ČTK
10. 7. 2025

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

ČTK
10. 7. 2025

Na Slovensku včera skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí v historii země. Vynesla rekordní

Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Optimize by Acer: nejnovější evoluce v oblasti podnikových záručních podmínek

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

CAWI

Mediaplán

ISDN

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.