• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

CCM jako synonymum efektivní komunikace s klienty

itbiz
16. 3. 2018
| Články

Firmy dnes čelí v komunikaci se zákazníky nárokům, jaké byly před několika lety jen obtížně odhadnutelné. Růst požadavků klientů, časté legislativní zásahy a rozvoj technologií nutí společnosti investovat do této oblasti značné prostředky. Jakou cestu zvolit, aby vynaložené peníze a úsilí přinesly očekávaný výsledek?
Firmy v oblasti poskytování produktů a služeb dobře vědí, že bez investic do komunikace se zákazníky nejsou schopny udržet nebo zlepšit svou pozici v současném extrémně konkurenčním prostředí. Dnes již nestačí působit jako společnost, která poskytuje ty nejlepší a nejlevnější produkty. Mimo běžnou obchodní komunikaci, jako jsou marketingové informace nebo slevové akce, je aktuálním trendem především snaha přesvědčit zákazníka, že mu konkrétní partnerství s určitým dodavatelem pomůže zlepšit kvalitu života.

V potravinovém maloobchodě to může být prezentace zdravého životního stylu díky kvalitním surovinám, v bankovnictví a pojišťovnictví pak nabídka nebo vize spokojeného života skrze specializované produkty konkrétního finančního ústavu. Ani energetické společnosti nejsou pozadu a prezentují zlepšení vlivů člověka na životní prostředí díky využívání kombinace jejich služeb.

Největším úskalím zákaznické komunikace je skutečnost, že firemní prostředí bývá zahlceno velkým množstvím systémů, které slouží jako zdroj dat, ale také k jiným účelům než jen pro oslovení klientů. Tyto tradiční systémy nelze jednoduše nahradit. Často se tak ukazuje, že nejjednodušší cestou je využít stávající síť obohacenou o specializovaný middleware, který umožní lepší informační provázanost a umožní centrální přístup pro obousměrnou zákaznickou komunikaci.

Nezávislost na IT oddělení

Podobné řešení ale musí zohlednit i další trendy posledních let v oblasti IT, a to přesun operativních činností na obchodní útvary, které chtějí pro ně klíčové prostředí sami spravovat. Tato vlastnost je u podobných backendových systémů, jež slouží například k administraci webu, relativně méně častá než u frontend aplikací, které jsou přímo viditelné pro klienty. Přitom pro funkčnost procesů je udržení správy přímo v odpovědném oddělení kriticky důležité.

Pro marketingové či obchodní útvary je potřeba připravit prostředí, jež umožňuje operativně sledovat průběh komunikace, mapovat probíhající kampaně a kontrolovat, zda vše potřebné běží tak, jak má. Ve firmách je nutné pamatovat i na on-line přehled klíčových akcí (odchozí komunikace, zákaznická reakce, interakce s call centrem) pro usnadnění rychlých rozhodnutí, což platí dvojnásob při komunikaci digitálními kanály.

Výše popsané požadavky jsou velkým úkolem pro dodavatele produktů z kategorie softwaru CCM (Customer Communications Management). CCM znamená přímou komunikaci se zákazníkem, která je efektivní, relevantní, interaktivní i personalizovaná.

Výhoda a nevýhoda cloudu

Není neobvyklé, že interní zákazník využívá jen „nejhezčí“ moduly, například pro design odchozí komunikace přes všechny kanály, a zbytek si firmy řeší vlastním vývojem nebo využitím jiných specializovaných programů. Dodavatelé se proto snaží přicházet s novými možnostmi.

Jednou z nich je umístění komplexní zákaznické komunikace do cloudu a změna licenčního modelu. Tento trend je patrný u všech důležitých poskytovatelů CCM řešení. Výhodou je skutečnost, že řešení v cloudu je dostupné i pro menší společnosti, což rozšiřuje počet klientů. Nevýhodou je naopak tzv. vendor-lock, tedy „uzamčení“ zákazníka, jenž je pak závislý na určité komunikační platformě, kterou nelze změnit bez citelných nákladů.

U velkých společností v našem regionu ještě nedozrála doba k masivnímu využití cloudu pro řešení CCM problematiky. Ještě dlouho tak zřejmě budeme svědky řešení založených na integraci více firemních systémů pomocí platformy pro výměnu i orchestraci dat a centralizovaný reporting, kdy technologickým pokrokem bude schopnost obchodních útvarů řešit komplexní agendu bez IT oddělení.

Více informací o tématu Customer Communications Managementu naleznete na webových stránkách společnosti Canon.

Rubriky: ByznysČeské ITEkomercePodnikový softwareTechnologieTelekomunikaceVeřejná správa

Související příspěvky

Nekonečný pracovní den a propouštění lidí ve prospěch AI
Články

Nekonečný pracovní den a propouštění lidí ve prospěch AI

21. 6. 2025
Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Česku hrozí soud s EU, protože nemá vyhlášky k zákonu o kyberbezpečnosti

21. 6. 2025
Zprávičky

Akcie Eutelsatu prudce zpevňují po zprávě, že francouzská vláda poskytne peníze

20. 6. 2025
Zprávičky

Generální advokátka soudu EU podpořila pokutu přes čtyři miliardy eur pro Google

20. 6. 2025

Zprávičky

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Česku hrozí soud s EU, protože nemá vyhlášky k zákonu o kyberbezpečnosti

ČTK
21. 6. 2025

Česku hrozí soud s Evropskou unií kvůli tomu, že dosud nepřijalo vyhlášky a další

Akcie Eutelsatu prudce zpevňují po zprávě, že francouzská vláda poskytne peníze

ČTK
20. 6. 2025

Akcie telekomunikační společnosti Eutelsat dnes výrazně zpevňují, po poledni vykazovaly růst přes 25 procent.

Generální advokátka soudu EU podpořila pokutu přes čtyři miliardy eur pro Google

ČTK
20. 6. 2025

Generální advokátka nejvyššího soudu Evropské unie potvrdila rekordní pokutu přes čtyři miliardy eur, kterou

Dopad amerických cel na sektor IT: boj o softwarovou nezávislost

Trump podepsal nařízení prodlužující lhůtu pro prodej TikToku v USA

ČTK
20. 6. 2025

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který prodlužuje lhůtu pro prodej amerických aktiv

Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst

ČTK
20. 6. 2025

Americký softwarový gigant Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst, a to především v

Výrobce čipů Texas Instruments investuje v USA 60 miliard dolarů a vytvoří místa

ČTK
19. 6. 2025

Americký výrobce počítačových čipů Texas Instruments (TI) investuje ve Spojených státech více než 60

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Redakce
19. 6. 2025

Boj technologických gigantů o AI odborníky dosáhl nebývalých rozměrů. Generální ředitel OpenAI Sam Altman

Kryptoměny a jejich ekonomika

Senát USA schválil zákon o stablecoinech označovaný za milník pro kryptoměny

ČTK
19. 6. 2025

Americký Senát schválil zákon, který vytváří regulační rámec pro kryptoměny vázané na americký dolar

Tiskové zprávy

MPO podpořilo přelomový projekt: Česko podává žádost o výstavbu AI Gigafactory

Česká obchodní inspekce uskutečnila v prvním čtvrtletí 174 kontrol internetových obchodů, porušení předpisů zjistila ve 151 kontrolách

Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack

Pure Storage představuje cloud pro podniková data. Zákazníkům umožní spravovat data namísto úložišť

Falešní bankéři způsobili meziročně o 41 % vyšší škody

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Finanční ředitel

Disaster Recovery Plan

.DOC

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Sonda Solar Orbiter poskytla unikátní záběry jižního slunečního pólu
  • Jak překonat rezistenci, kvůli které selhává léčba nádorových onemocnění?
  • Neobyčejná genetika obyčejných šípků – umí dělit lichý počet chromozomů

RSS AbcLinuxu RSS

  • Oakley Meta Glasses
  • Česko podává žádost o výstavbu AI Gigafactory
  • Raspberry Pi Official Magazine 154

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.