• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Klientům a housingu musíte rozumět

Richard Jan Voigts
3. 10. 2019
| Články
Klientům a housingu musíte rozumět

Datové centrum Coolhousing oslavilo v roce 2019 16 let své existence na trhu. V čem se za těch šestnáct let trh změnil u rackhousingových služeb a v čem je Coolhousing unikátní? Na to a na mnoho dalšího jsme se zeptali jeho obchodního zástupce Jiřího Dvořáka.

Coolhousing je na IT trhu již šestnáct let, na co se zaměřujete a co se za tu dobu změnilo?

Datacentrum Coohousing je poskytovatelem profesionálních hostingových a datových služeb. Máme zákazníky, kterým poskytujeme čistě datové služby, hlavní část však tvoří služby spojené především s fyzickým hardwarem, pro který provozujeme vlastní telehouse se třemi klimatizovanými serverovnami, a to včetně napájení se zálohováním a geograficky redundantní konektivitou. Tím, že máme status telehouse, dá se říci, že nás téměř nic v rámci technických možností pro klienty neomezuje.

Za dobu naší existence prošel IT sektor dynamickou změnou, kterou vidíme i v našem datovém centru. Krásným případem jsou naši zahraniční i tuzemští klienti. Před 16 lety si k nám a obecně do České republiky, zahraniční zákazníci umisťovali jen jeden či dva servery, aby obsloužili region Čech a Slovenska. Tito zákazníci u nás za těch pár let vyrostli a v současné době mají u nás už celé serverové farmy a provozují od nás své centrály. Samo o sobě je to dáno zejména vzrůstající kvalitou konektivity v České republice a zvyšující se konkurencí v této oblasti. Kromě toho je u nás v Coolhousingu kladen stále větší důraz na kvalitu služeb ať již v souvislosti s garantovanou úrovní služeb, pokročilejšími požadavky na dodané řešení a vyšší kapacitou konektivity, tak ohledně bezpečnosti ve formě ochrany Anti-DDoS, nebo bezpečnosti v datovém centru samotném.

Individuální řešení IT projektů

Zmínil jste, pokročilejší požadavky ze strany klientů, jaké projekty jste v posledních letech řešili a uskutečnili?

Pokročilejší, nebo chceme-li náročnější požadavky se nevyskytují jen u velkých projektů. Faktem je, že požadavky tohoto typu se vyskytují více v souvislosti se službami rackhousingu či dedikovanými servery. A proto zde hned máme jednu výjimku. Shodou okolností jsem jedním s naším zákazníkem na virtualizaci nedávno řešil přidání ISO image Veeamu mezi dostupné distribuce LiveCD, aby si v případě havárie mohl i třeba jen částečně obnovit svůj virtuální dedikovaný server. Podařilo se, a zákazník je nyní velmi spokojený. Ale to hlavní pro nás vždy bylo, je a bude, provoz fyzických zařízení ve vlastním telehouse s vlastní technickou podporou. Jinými slovy, ve svém můžeme uzpůsobit prostor a služby potřebám zákazníka a nemusíme se přitom moc ohlížet.

Speciální službou, kterou in-house hned tak někde nenajdete, mohou být služby TV services a datové okruhy, které u nás už využívá několik zákazníků. Když to zjednoduším a shrnu, služby TV jsou založeny na tom, že klientovy technologie přímo napojíme na televizní a satelitní přijímač. Díky tomu může s audiovizuálním obsahem efektivně pracovat. No, a poté zde jsou zde ony zmíněné okruhy – prakticky mohu říci, že od nás z datacentra jsme schopni se spojit s libovolným datacentrem v České republice a na Slovensku. Někdy využijeme okruh L2, někdy vlnový multiplex (CWDM/DWDM) a jindy třeba zase DarkFibre. Záleží na tom, co klient potřebuje a my mu najdeme řešení ať už in-house, nebo jej zajistíme od našich partnerů s minimem starostí.

V čem si myslíte, že je Coolhousing oproti jiným datovým centrum unikátní? Zmínil jste telehouse a individuální přístup. Co dál?

Tohle je taková zvláštní otázka, velice podobná otázce, kterou s oblibou pokládají někteří zákazníci – a proč bych si měl vybrat ke spolupráci právě vás? Shodou okolností se nedávno kolega setkal s novým zákazníkem a přišlo i na téma zkušenosti s datovými centry.  Zákazník nás oslovil na základě reference a nepřímé zkušenosti po zkušenosti z předchozího nejmenovaného datacentra, kde byly jeho požadavky vyřizovány pozdě a navrhovaná řešení byla bez hlavy a paty. Bez obalu nám sdělil, že si je vědom, že naše reakční doby na vyřízení nejsou nejrychlejší na trhu, ale že navrhovaná řešení a jejich následná provedení jsou na vysoké úrovni. Že námi dodávaná řešení jsou podle jeho informací od třetích stran funkční, kompletní a mnohdy obsahují i něco navíc z čehož je patrné, že ten, kdo na projektu pracoval, poslouchal zadání a přemýšlel i nad rámec zadání. A já se s touto referencí plně ztotožňuji.

Svým zákazníkům nasloucháme a řešení s nimi detailně diskutujeme. Obchodní zástupci z Coolhousingu problematice hostingu musí rozumět, nejsou to jen obyčejní prodavači, kteří dneska prodávají hosting a zítra budou podávat přes pult Coca-Colu. Díky tomu k nám má zákazník důvěru a svoji zkušenost předává dál. Schopnost dodávat komplexní řešení, které předčí očekávání zákazníka je něco, na čem si zakládáme. Neříkám, že jsme stoprocentní, ale chceme, aby se potenciální klient stal spokojeným zákazníkem na mnoho let. Všímám si, že nás odborná veřejnost vnímá jako profesionály a partnery i pro komplikovaná zadání. A to je pro mne jako pro specialistu hostingu velmi důležité a cenné.

Hodně zmiňujete dedikované servery, co to je a co můžete v této službě nabídnout?

Služba dedikovaných serverů je založená na serverhostingu, hlavním přínosem je však pronájem hardwaru, který klientovi v této podobě nenabourá cash-flow a dovolí mu lepší plánování finančních prostředků. Jednoduše nás osloví, řekne si, jakou sestavu potřebuje a co od ní očekává, my mu ji připravíme tak, aby fungovala a plnila vše požadované. Velice často se třeba setkáváme s požadavkem na kompatibilitu s virtualizační platformou VMware, to je pro nás denním chlebem a zákazník nemusí ztrácet čas s hledáním a ověřováním kompatibility. Námi připravený hardware, který vyhovuje jeho projektu, mu pronajmeme na dobu, jakou bude potřebovat; na tři měsíce, na rok, dva, deset… Po celou tuto dobu mu zajišťujeme bezplatný servis. Když zákazníkovi odejde disk, vyměníme mu jej, to samé týká i pamětí RAM apod. Podpora ze strany Coolhousingu je okamžitá, každý problém řešíme okamžitě.

Co Coolhousing plánuje z dlouhodobého hlediska, řekněme přesahující pět až deset let?

Tak daleko nedohlédnu, ale pracujeme na sobě a neustále investujeme. Kromě rozšíření naší nejmodernější serverovny S3 o nová racková stání a nového parkoviště pro klienty, jsme letošní léto přidali nový elektrický přívod z druhé trafostanice – ano, v tuto chvíli máme přívody napájení ze dvou různých trafostanic, a to nejdůležitější nakonec – na začátku září jsme nasadili dva nové hraniční routery Juniper vyšší řady. Klienti se tak mohou těšit na postupné vylepšení stávajících služeb a spuštění nových služeb jako je vyhrazená konektivita až 10 Gb/s.

Na koho se má případný zájemce o služby Coolhousingu obrátit?

Rozhodně na nás, na celý obchodní tým, který najde jednak na www.coolhousing.net, nebo může napsat na info@coolhousing.net, na telefonu +420 220 000 900. Díky propracovanému ticketovacímu systému se požadavek dostane do mých rukou či kolegů z obchodního oddělení.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudEkomerceInternetTelekomunikace

Související příspěvky

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

8. 10. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

8. 10. 2025
Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!
Zprávičky

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

8. 10. 2025
Zprávičky

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

7. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

ČTK
8. 10. 2025

Společnost Google v Česku spustila nové pokročilé vyhledávání na internetu prostřednictvím umělé inteligence (AI).

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

ČTK
8. 10. 2025

Japonský technologický konglomerát SoftBank se dohodl, že zaplatí 5,4 miliardy dolarů (zhruba 113 miliard

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Broker

Landing page

GSM banking

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.