Společnosti IBM (NYSE: IBM) a Scuderia Ferrari HP představily nově navrženou mobilní aplikaci, která má vášnivé fanoušky téměř vozů Formule 1 po celém světě ještě víc přiblížit k autům, jezdcům a závodům. Aplikace, která je nyní k dispozici v angličtině a – poprvé – v italštině, obsahuje zcela nové funkce Race Center a Racing Insights, vytvořené s využitím IBM Watsonx, které poskytují ještě intenzivnější zážitek. Tyto funkce s umělou inteligencí mají fanouškům ještě více přiblížit veškeré dění Scuderia Ferrari HP během závodního víkendu a zahrnují:
• Shrnutí závodů generovaná umělou inteligencí: Shrnutí výkonů týmu Scuderia Ferrari HP po závodě, které je k dispozici do několika hodin po skončení závodu. Pomocí velkých jazykových modelů na platformě Watsonx jsou komplexní závodní data týmu transformována do poutavých příběhů, které zahrnují úvahy jezdců Scuderia Ferrari HP a šéfa týmu.
• Přehledy a vizualizace dat po závodě: Dynamické vizuály vytvořené pomocí technologií na platformě Watsonx, které umožňují fanouškům načíst přehled dat o jezdcích a vozech po závodě a prohlížet si je, včetně telemetrie, počasí, stavu trati, výsledků tréninků, strategií pro vozy a pneumatiky.
• Historické poznatky o jezdcích a týmech: Analýza, která fanouškům poskytuje srovnání klíčových momentů závodu v roce 2025 s minulými milníky v závodech Scuderia Ferrari HP, včetně momentů vozu, jezdce a trati. Tyto poznatky generují programy na platformě Watsonx, včetně jazykového modelu IBM Granite, a jsou integrovány do souhrnů závodů generovaných umělou inteligencí a dalšího obsahu o Scuderia Ferrari HP.
Spolu s Race Center spustily společnosti IBM a Scuderia Ferrari nové funkce aplikací, které fanouškům poskytnou personalizované a interaktivní zážitky po celý rok – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Patří mezi ně:
• Zprávy od fanoušků: Umožňuje fanouškům posílat zprávy přímo týmu Scuderia Ferrari HP a mít tak šanci být uvedeni v klíčových komunikačních materiálech týmu, včetně příspěvků na sociálních sítích, týmových blogů a dalších.
• Interaktivní ankety fanoušků: Denní ankety, které nabízejí hlasování fanoušků o řadě témat týkajících se Scuderia Ferrari HP, včetně kvalifikace, výkonů v závodech a historických a oblíbených momentů týmu.
• Kultovní závody: Shrnutí závodů, které fanouškům představí některá z nejslavnějších vítězství Ferrari v průběhu desetiletí. IBM a Scuderia Ferrari budou v průběhu roku 2025 pokračovat v zavádění nových funkcí aplikací, aby byla závodní sezóna ještě napínavější. Kombinací dat a technologií umělé inteligence s obrovským množstvím aktuálních i historických dat týmu pracují IBM a Scuderia Ferrari na novém pojetí digitálního zážitku pro fanoušky tak, aby se prohloubilo spojení mezi Tifosi, fanoušky F1 a nejznámějším závodním týmem F1 na světě.
„IBM a Ferrari spojuje společný závazek k pokroku, inovacím a excelenci,“ řekl Jonathan Adashek, senior viceprezident pro marketing a komunikaci ve společnosti IBM. „S umělou inteligencí vytváříme nový plán pro digitální zapojení fanoušků, který je ještě více přiblíží Scuderii Ferrari, ať už je závodní víkend, nebo ne. Aplikace je vytvořena se stejnými datovými a analytickými technologiemi, jaké používají klienti IBM v různých odvětvích k dosažení lepších zákaznických zkušeností, pomoci zaměstnancům dosáhnout nové úrovně produktivity a činit informovanější obchodní rozhodnutí založená na datech.“
„Tato aplikace má za cíl přiblížit všechny naše fanoušky srdci závodního světa Ferrari,“ řekl Lorenzo Giorgetti, finanční ředitel Ferrari. „S pomocí špičkové technologie umělé inteligence od IBM a našeho společného závazku k inovacím a excelenci vytváříme digitální zážitek hodný jména Ferrari. Projekt byl právě spuštěn a v příštích několika měsících se bude rozrůstat a maximalizovat tak potenciál nástrojů, které nám IBM dává k dispozici. Nemůžu se dočkat, až uvidím fanoušky, jak s touto novou aplikací interagují a vstupují do nové dimenze zážitku s Ferrari.“
Stáhněte si přepracovanou mobilní aplikaci Scuderia Ferrari, která je nyní k dispozici na mobilních zařízeních, v obchodech Apple App Store a Google Play Store. Klikněte zde dozvíte se více o společnostech IBM a Scuderia Ferrari HP.