Automobilový výrobce Mercedes-Benz posiluje spolupráci se společností SAP, aby urychlil přechod do cloudu a udělal další krok v digitální transformaci firmy, která by měla vyhovovat i budoucímu vývoji. Obě firmy se navíc stávají díky této spolupráci vzájemnými zákazníky.
Mercedes-Benz kráčí směrem k IT infrastruktuře, která mu má zajistit efektivnější fungování i možnosti dalšího rozvoje s migrací do cloudu v rámci řešení RISE with SAP. Strategické partnerství se společností SAP se zaměří na urychlení digitální transformace německé automobilky s důrazem na možnost průběžných inovací a flexibilitu.
„Nasazujeme takovou IT infrastrukturu, která musí vyhovovat i budoucímu vývoji. S přechodem na RISE with SAP můžeme naše procesy značně zefektivnit napříč celým dodavatelsko-odběratelským řetězcem. Radikální standardizace a integrace s AI modely dále zrychlí a vytvoří více prostoru pro inovace,“ uvádí Katrin Lehmann, CIO Mercedes-Benz.
Cloud jako základ pro využití nových technologií
Mercedes-Benz těží z průběžných aktualizací SAP S/4HANA v cloudu. To umožňuje pracovat efektivněji a s nejnovějšími technologiemi včetně AI a zrychlovat řadu procesů – od aplikací pro finance a controlling až po logistiku a poprodejní podporu. Na míru přizpůsobené služby zákazníkům a moderní nástroje mají dále zautomatizovat a zjednodušit potřeby byznysu.
„Mercedes-Benz ukazuje, že jasná strategie pro přechod do cloudu není jen o optimalizaci IT infrastruktury, ale hraje klíčovou roli během celé transformace podniku a slouží jako základ pro budoucí pro inovace včetně využití umělé inteligence. Právě cloudové systémy otevírají dveře k průběžné adopci nových technologií, aby mohly podniky reagovat na měnící se podmínky na trhu,“ říká Thomas Saueressig, člen představenstva SAP.
Jeho slova potvrzuje i fakt, že řešení RISE with SAP využívá už více než 10 000 podniků po celém světě, aby mohly přenést jejich „SAPovské“ prostředí do cloudu a těžit z nejnovějších inovací softwarové společnosti.
Přínosy digitalizované správy vozového parku
Mercedes-Benz spolupracuje se SAP už řadu let. Aby mohl naplnit strategii 100% digitálního B2B byznysu a plánu v letošním roce prodat 25 % všech aut online, využívá SAP Commerce Cloud včetně standardizovaných nabídek pro zjednodušení procesů a zkrácení termínů dodání.
Vztah mezi oběma firmami funguje oboustranně, protože Mercedes-Benz je jednou ze značek, kterou si mohou zaměstnanci SAP vybrat jako svůj služební vůz. Zejména při objednávání elektroaut je role softwaru zásadní.
Po dodání vozů s elektrickým pohonem vytvoří interní systém jejich digitální dvojčata, která sbírají data o nabíjení a nájezdu kilometrů bez nutnosti zadávání dat řidičem. Tým správy vozového parku SAP může také sledovat i uhlíkovou stopu.
Co dříve nebylo možné, je dnes standardem
Přechod na cloudová řešení je stále diskutovanějším tématem i v Česku. Podle průzkumu SAP „Budoucnost českého byznysu v éře AI“ se vyjádřily tři čtvrtiny firem, že aktuální podnikové systémy jsou důležité pro jejich konkurenceschopnost. „V Česku si firmy čím dál více uvědomují, že pokud chtějí mít nejnovější inovace neustále k dispozici, musí přejít do cloudu,“ zdůrazňuje Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.
Ačkoliv většina podniků vnímá přidanou hodnotu efektivnějších systémů, do konce letošního roku se je chystá aktualizovat pouze 60 % z nich. Firmy s částečně neaktuálními systémy přitom vykazují větší ochotu k modernizaci ve srovnání s těmi, které disponují zastaralými systémy.
„S příchodem umělé inteligence se proměnily i samotné ERP systémy, jako je S/4HANA. Co dříve nebylo možné, je dnes standardem. Řada podniků tyto změny ještě nezaregistrovala, proto je úlohou technologických firem srozumitelně komunikovat novinky a ukázat na konkrétních příkladech jejich přínosy,“ uzavírá Součková.