Investiční společnost Andreessen Horowitz přispěje na rozvoj populární geolokační služby až několika desítkami milionů dolarů.
Podle dostupných informací použije Foursquare získaný kapitál především na svůj vlastní rozvoj a rozšíření. O úspěšném završení jednání mezi oběma stranami informovala dnes ráno agentura Reuters. Vzhledem k tomu, že se k jednání ani jedna ze zúčastněných stran dosud nevyjádřila, nejsou známy ani přesné podmínky smlouvy. Je tak otázkou, jak velký podíl ve Foursquare firma Andreessen Horowitz získá. Vzhledem k očekávané výši investice lze ovšem předpokládat, že se bude jednat o desítky procent.
Fousquare hledalo potencionální investory už v minulosti. Před několika měsíci se dokonce objevila zpráva, že americká technologická společnost Yahoo!, která v současnosti prochází silnou restrukturalizací, se zajímá buď o celkovou akvizici této služby, nebo alespoň získání majoritního podílu. Cena se údajně měla vyšplhat až na 100 milionů dolarů (zhruba 2,1 miliardy Kč), k dohodě ovšem nakonec nedošlo. Yahoo! nakonec oznámilo vstup do velmi podobné indonéské služby Koprol, pro kterou plánuje rozsáhlou expanzi.
Jak jsme vás už v minulosti informovali, Foursquare je zástupcem nové generace takzvaných geolokačních služeb, které pravděpodobně reprezentují trend, jakým se bude vývoj v příštích několika letech ubírat. Geolokační služby nejsou založeny na „pouhé“ internetové interakci mezi jejich uživateli, jako je tomu například u sociálních služeb Facebook a Twitter, ale přidávají ji další rozměr. Tím je místo, kde se daný uživatel právě nachází. Samotný Foursquare je pak založen na principu, kdy uživatel provede takzvaný „check-in“, tedy přihlásí se, kdykoliv, kdy je na nějakém zajímavém místě. Tím může být cokoliv od restaurace po pamětihodnost, nebo kavárnu. Po přihlášení pak může pozvat své přátele, aby se k němu přidali, tedy jej fyzicky navštívili, případně se může seznámit s dalšími uživateli služby, kteří jsou ve stejnou dobu přihlášení na tomtéž místě.
Vzhledem k založení služby na geografické poloze místa a fyzické přítomnosti uživatele v jeho blízkosti, přichází geolokační služby se zcela novými marketingovými možnostmi. Ty jsou založeny především na přímém oslovení potencionálního zákazníka takovou reklamou, která jej může skutečně zaujmout. Například, pokud je zákazník v kavárně, může být při check-inu upozorněn na aktuální akce, například koláč k vybrané kávě zdarma, a podobně. V případě geolokačních služeb se fantazii skutečně meze nekladou.
Zdroj: Reuters