Spolupráce s globální mikro blogovací jedničkou Twitter dává Pingu šanci na smysluplnou existenci a pomůže podpořit o něj zájem.

Známá sociální síť Twitter v průběhu včerejška oznámila uzavření smlouvy o spolupráci s americkou společností Apple. Ta se se bude týkat především nedávného počinu Applu v oblasti sociálních sítí, služby Ping. Na základě dohody bude současných zhruba 175 milionů registrovaných uživatelů Twitteru moci propojit své účty na Twittru se službou Ping, díky čemuž budou do svých tweetů moci zakomponovat přímé odkazy na konkrétní skladby či kapely v rámci Ping. Zdánlivá maličkost je pro Ping ovšem velmi významná, neboť radikálně rozšiřuje počet lidí, kteří službu mohou využít.
Dohoda s Twitterem navazuje na předcházející záměr Applu propojit službu Ping s nejrozšířenější sociální službou Facebook, kterou využívá více než 500 milionů uživatelů. Steve Jobs, spoluzakladatel a CEO Apple, v září uvedl, že firma s Facebookem sice vyjednávala, k dohodě se ale dojít nepodařilo. Nelze se přitom moc čemu divit, neboť Facebook Ping nepotřebuje, respektive Ping nenabízí nic tak převratného na to, aby byl výrazně zajímavý. Apple by tak Facebooku musel nabídnout dostatečně velkou protihodnotu, k čemuž ale evidentně nedošlo.
Vzniká tak ale také dojem že nyní oznámená dohoda s mikro blogovacím portálem Twitter je tak pro Apple jen jakousi „znouzectností“. Skutečně, zmíněných 175 milionů uživatelů Twitteru je mnohem méně zajímavých než potencionálních 500 milionů návštěvníku Facebooku, na druhou stranu by Apple měl být rád i za ně. Právě propojení s některým z významných a zavedených hráčů v oblasti sociálních sítí je tím, co může úzce specializovaný Ping udržet při životě.
Připomeňme si, že Apple svou sociální síť Ping představil počátkem září letošního roku společně s uvedením mobilního operačního systému iOS 4.1 a nové verze multimediálních přehrávačů iPod. Pojícím prvkem sociální sítě Ping má být především hudební obsah, tedy vytváření přátelství nejen na základě známosti z reálného života, ale také na základě obliby stejného hudebního žánru. Uživatelé pak svým kontaktům mohou doporučovat vybrané skladby či alba, podobně jako v případě Facebooku a Twitteru lze také „sledovat“ profil oblíbených kapel a rychle se tak dozvídat všechny novinky.
Zdroj: Reuters