ABBYY představuje Home verzi OCR produktu FineReader 10

Odlehčená verze oblíbeného produktu pro digitalizaci dokumentů je nově dostupná zákazníkům v České republice a na Slovensku.


ABBYY uvádí nový FineReader 10
Home Edition

Softwarová společnost ABBYY oznámila uvedení nové verze populárního OCR software ABBYY FineReader 10 Home Edition na český a slovenský trh. Jak už název napovídá, nově uvedený FineReader 10 Home Edition je odlehčenou verzí rozšířené „profesionální“ verze produktu. Hlavním rozdílem pak není absence některých funkcí produktu, ale omezení v podobě jeho využití. Zatímco dražší Professional Edition lze využívat ke komerčnímu použití, nově uvedenou Home Edition nikoliv. Produkt FineReader je také dostupný ve verzi Corporate, která oproti oběma již zmíněným verzím podporuje služby a funkce spojené s týmovou spoluprací.

Produkt FineReader 10 Home Edition je už v tuto chvíli dostupný ve vybraných tuzemských a slovenských internetových obchodech. Doporučená prodejní cena byla stanovena na 1 225,- Kč s DPH, respektive zrhuba 50,- EUR v případě slovenského trhu. Software lze také přímo na domovské stránce společnosti ABBYY, ceny se ovšem od těch českých a slovenských mohou lišit.

„S ABBYY FineReader 10 Home Edition přichází cenově dostupné OCR řešení pro domácí uživatele a studenty,“ vysvětluje Igor Fedorets, ředitel marketingu pro produkt FineReader v ukrajinské pobočce společnosti ABBYY. Právě pod ní český a slovenský trh, stejně jako další středo a východoevropské trhy, spadá. „Zaměřujeme se na co nejširší spektrum zákazníků, zvláště pak na zákazníky, kteří potřebují jednoduché, ale přesné řešení pro rozpoznávání tištěného textu. Představte si, jak jednoduché bude pro studenta v knihovně vyfotit stránku knihy mobilním telefonem a později provést digitalizaci dokumentu,“ naznačuje Fedorets jednu z možností využití nového FineReader 10 Home Edition.

ABBYY, přinejmenším pro ty, kteří se technologií OCR alespoň okrajově zabývají, není neznámým jménem. Společnost původem z ruské metropole Moskvy se oblastí digitalizace dokumentů a rozpoznávání textu věnuje už od roku 1989. Kromě OCR produktů firma vyvíjí také vlastní technologii zaměřenou na rozpoznání a správné setřídění dat, nebo dlouhodobě nejznámější produkt, slovník Lingvo. Hlavním těžištěm podnikání společnosti nadále zůstává především domácí ruský trh, mimo něj ale firma aktivně působí v několika desítkách světových zemí na všech kontinentech, kromě Afriky.

Exit mobile version