Aktuálně o startupech: Slevomat a ti druzí

Startup

Dnešní článek o startupech bude spíš jednou velkou recenzí serveru Slevomat.cz. Jelikož je velmi zajímavý, tak už jsem v předepsaném rozsahu našel pouze krátkou mezírku pro zmínění portálu Přednášky.

Ještě předtím než začnu hodnotit portál Slevomat podle toho co nabízí, chtěl bych vyzvednout naprosto ukázkovou reakci zástupce firmy na mé otázky. Slevomat je služba, která nabízí zajímavé slevy, díky prodeji produktu ve velkém. Jde o to, že nabízí lidem slevy jen, pokud se daný produkt prodá v určitém či vyšším počtu. Nahlédněme tedy, jak to přesně pracuje.

Jak To celé funguje

Portál Slevomat nabízí svým uživatelům slevy, které opravdu stojí za to. A jak to dokáže? Služby prodejců často musí stát více, aby se pokryly ztráty vystávající s nevyužitím maximální kapacity, a pak je výrobce nucen dělat v menším či mít přebytky a to či ono přijde na trhu velmi draze. Slevomat nabízí slevu uživatelům za předpokladu, že se naplní určitý počet odběratelů, což zajistí objem prodeje výrobci a ušetří i Vaší peněžence. Takže je to vlastně výnosné pro obě strany. Slevomat tím rozkrývá úžasné možnosti pro rozjetí byznysu začínajících či stagnujících firem, a pokud se mu i nadále bude takto dařit, je to asi jeden z nejzdařilejších projektů, co jsem do této doby recenzoval v článcích vyhraněných pro Startupy.

Praxe

Slevomat je tedy portál nabízející slevy, na základě zajištění velkého odběru služeb či zboží. Soustředí se hlavně na volnočasové služby. Slevy se pohybují mezi zajímavými 40-90%, což je hodně zajímavé, ale tyto výhody platí pouze při naplnění požadovaného počtu prodaných jednotek. Časová omezení nabídek jsou 1-3 dny. Po skončení lhůty, určené na objednávku, se nejdříve koloběh událostí obrací na kupujícího. Ten má za úkol zaplatit několika možnými způsoby. Poté co se tak stane, je řada na převedení peněz prodejci dané služby. Platnost certifikátu je obvykle 6 měsíců. A teď něco ze statistik, které mi byly poskytnuty.

Po více jak půlroce fungování tato služba ušetřila nakupujícím 99,5 milionů korun a rozšířila svoji uživatelskou základnu na 120 tisíc lidí. Slevomat.cz nabízí své služby v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě a Plzni. Kromě toho počítá s brzkým rozšířením na Slovensko.
Více informací: www.slevomat.cz, www.facebook.com/slevomat, www.twitter.com/slevomat

Co může Slevomat nabídnout inzerentům?

Jelikož bohužel nemám osobní zkušenost, protože nic neprodávám, musím vycházet jen ze zprostředkovaných informací. Slevomat slibuje levný, rychlý a účinný reklamní tah. Účinný a levný určitě je, ale rychlost nemohu z vlastní zkušenosti posoudit. Tato firma má hlavní cíl pomoci podnikatelům rozjet nový byznys či překonat jeho slabší chvilky. Inzerenti dostanou své peníze během týdne a je tedy možné rychle inventovat do dalšího podnikání.

Konkurence

Je nějaká? Ano je, například Zapakatel.cz, ale Slevomat si už vybudoval velmi dominantní postavení. Do budoucna doufají, že zákazníky přesvědčí hlavně kvalitou poskytovaných služeb a jejich dalším rozšiřováním.

Slevomat time line

• ZÁŘÍ
• 80 000 uživatelů

• ŘÍJEN
• stabilně přes 50 000 návštěvníků denně
• přes 100 000 uživatelů

• LISTOPAD
• 100 milionů ušetřených Kč zákazníkům
• průměrný prodej 2000 slevomatek denně

Shrnutí z hlediska firemního využití:
+ nízké provozní náklady služby Slevomat
+ široké záběr
+ rychlé rozšíření
– složitá logistika toku peněz

Můj názor: Tato firma má velmi silné postavení na trhu, o čem svědčí čísla výše uvedená. Myslím si, že tvůrci to vzali za správný konec a přivedli na trh velmi životaschopný projekt. Pokud se potvrdí i v budoucnosti účinnost jejich služeb, pak mají vyhráno. Čas ukáže.

Dále bych se rád zmínil o opravdu zajímavém portálu Prednasky.com ve kterém bohužel nevidím až tak silné finanční využití, ale je to dobrý nápad.

Přednášky

Web: www.prednasky.com

Co tedy tento portál nabízí? Stalo se Vám někdy, že jste vynechali přednášku a propásli tak důležitý výklad? Tak tomu se snaží tento portál zabránit. Je zde možné zhlédnout přednášky, které jste zameškali. Samozřejmě že v této beta verzi je jich málo. Projekt našel zajímavou díru na trhu, ale pokud je někde nějaká díra, ta to má vždy svůj důvod. Důvodem číslo jedna je nereálnost všech navazujících přednášek. Druhým důvodem je finanční zužitkování služby, které nevidím moc nadějně. Student nebude platit za polotovar a celek není uskutečnitelný.

Shrnutí z hlediska firemního využití:
+ malé náklady
+ malá či žádná konkurence
– malé finanční zužitkování
– nerealizovatelnost

Můj názor: Je to rozhodně dobrý nápad, který lze najít ve velmi málo provedeních, ale nepřipadá mi to, že by mohl tento projekt něčeho velkého dosáhnout, pokud bude pokračovat tak, jako doposud.

Exit mobile version