Akvizice AdMob Googlem se komplikuje

Proti záměru na akvizici poskytovatele mobilní reklamy AdMob vystoupil americký senátor Herb Kohl.


AdMobl je největším poskytovatelem
mobilní reklamy.

Ten jak při svém proslovu v americkém Senátu, tak i v otevřeném dopise americkému antimonopolnímu úřadu přednesl své obavy z dominantní pozice, kterou by Google pohlcením AdMob získal. Podle Kohla je dostatečným varováním, že Google je už dnes jak hlavním internetovým vyhledavačem, tak i jedním z největších internetových poskytovatelů reklamy. Expanze společnosti i do oblasti mobilní reklamy by, podle Kohla, mohla „vytvořit takové prostředí, ve kterém by se jakákoliv konkurence prosazovala jen velmi obtížně.“

Kohl ale překvapivě neapeluje na americké úřady, aby transakci zcela zabránili. Jeho cílem má být jen upozornit na situaci, která by mohla nastat. Rozhodnutí o tom, jak možné je, že se tak skutečně stane, a tedy jestli má být Googlu dovoleno AdMob koupit, ale nechává jen na antimonopolním úřadu. Google považuje mobilní reklamu za jeden z nejvýznamnějších zdrojů své budoucí činnosti. Podle slov zástupců společnosti je velmi pravděpodobné, že poplatky za mobilní reklamu se ustálí na vyšší hladině, než je tomu u internetových marketingových kampaní. Vzhledem k rostoucí popularitě smartphonů a stále větší dostupnosti datových sítí a mobilních služeb roste navíc počet možných příjemců mobilní reklamy velmi rychlým tempem. Tím se pro inzerenty mobilní reklama stává ještě zajímavější.

Google ohlásil záměr koupit AdMob už v listopadu loňského roku, přičemž za většinový podíl ve společnosti nabídl 750 milionů dolarů (zhruba 14,25 miliardy Kč). AdMob je v současnosti nejvýznamnějším poskytovatelem mobilní reklamy v USA. Obecně se očekává, že plán na převzetí nakonec získá zelenou, a to především proto, že trh s mobilní reklamou je zatím příliš malý a velmi otevřený. I další firmy na něj tak mohou bez problémů vstoupit a prosadit se.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version