AOL chce prodat službu Bebo

Americká společnost pokračuje v rozprodeji „okrajových“ služeb. Nyní je na řadě nepříliš rozšířená sociální síť Bebo.


AOL službu Bebo buď prodá, nebo ukončí.

Jak jsme už informovali, AOL se po svém odloučení od Time Warner snaží o obsáhlou restrukturalizaci, v rámci které dochází i na rozprodej veškerých aktiv, která nejsou pro fungování klíčová. Společnost se tak kromě jiného zbavuje i oblíbené služby ICQ, na kterou už má údajně tři zájemce. S Bebo je ale situace složitější. Tato sociální síť je sice velmi populární ve Velké Británii, na jiných trzích je ale prakticky neznámá. I proto je její provoz dlouhodobě ztrátový. Služba navíc prohrává v souboji s většími sítěmi, jako je Facebook a MySpace. AOL tak prohlašuje, že pokud se nenajde zájemce, který by Bebo koupil, firma službu zcela přestane poskytovat. Odhaduje se, že za Bebo by AOL mohlo získat do 150 milionů dolarů (zhruba 2,7 miliardy Kč), v březnu 2008 za její akvizici AOL ale zaplatilo 850 milionů dolarů (15,3 miliardy Kč).

„Bebo je naneštěstí projekt, u kterého dlouhodobě pozorujeme pokles jak na straně příjmů, tak i v počtu aktivních uživatelů. To, abychom z něj vytvořily funkční službu, která by se mohla postavit větším konkurentům, by vyžadovalo dlouhodobě vysoké finanční investice. Protože oblast sociálních sítí nepatří mezi hlavní priority v budoucím směřování AOL, není pro nás tato služba nadále zajímavá,“ zveřejnilo AOL v tiskové zprávě.

Jestli se nakonec najde zájemce, který bude o Bebo mít zájem, není v tuto chvíli jasné a lze se jen dohadovat. Vzhledem k omezené uživatelské základně, které dominují návštěvníci z Velké Británie, je pravděpodobné, že potencionální zájemce bude pocházet právě z této oblasti, případně bude mít velký zájem na britský trh proniknout.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version