Apple je třetí nejcennější značkou světa, předstihl Microsoft, druhé je IBM

Letošní verzi žebříčku nejhodnotnějších značek světa, který každoročně sestavuje agentura Millward Brown, jednoznačně dominují technologické firmy.

Zatímco na první příčce se, stejně jako v loňském roce, opět umístil internetový portál Google s hodnotou značky zhruba 114 miliard dolarů (zhruba 2 biliony Kč), druhé a třetí místo čekalo zemětřesení. Vloni druhý Microsoft se po dlouhé době sesunul mimo první tři místa a skončil čtvrtý, původně třetí Coca Cola je v současnosti až na pátém místě. Jejich místa zaujaly technologické společnosti IBM s hodnotou značku 86 miliard dolarů (1,54 bilionu Kč) a již zmíněný Apple. Jeho značka má cenu 83 miliard dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč) a vzhledem k jen velmi malému rozdílu mezi ním a druhým IBM se lze domnívat, že v příštím roce firma skončí na druhém místě.

Velmi zajímavé je především to, že co se hodnoty značky týká, Apple poprvé od počátku 90-tých let překonal konkurenční Microsoft. Ten žebříčku Millward Brown přitom několik let po sobě dominoval. Oproti předcházejícím rokům se ve stovce nejdražších firemních značek objevilo nebývale mnoho technologických firem. V žebříčku se například nově objevily společnosti, jako je Canon, Sony, nebo Yahoo!.

Technologická společnost Apple prožívá v posledních letech silný boom. Značka, dříve spojovaná především s profesionálními počítači řady Mac určenými pro profesionály a úzkou skupinu příznivců, těží především ze své orientace na spotřební elektroniku. Velmi úspěšný mp3 přehrávač iPod následoval v roce 2007 v mnoha ohledech převratný mobilní telefon iPhone, počátkem března letošního roku pak firma zahájila prodej tabletu iPad. Kromě prodeje zařízení získává Apple další příjmy z návazných služeb, jako jsou iTunes, nebo AppStore, a samozřejmě také z prodeje počítačů.

Zdroj: Millward Brown

Exit mobile version