Apple nejdražší značkou světa

Značka Apple předběhla v žebříčku nejcennějších značek světa dosud první Google. Díky úspěšným produktům firma dramaticky zvýšila svou hodnotu o 84 procent za poslední rok.


tablet iPad

Sesadit z prvního místa jedničku v internetovém vyhledávání Google trvalo čtyři roky. Apple to dokázal v letošním šestém ročníku zveřejnění žebříčku Top 100 globálních značek.

Značka Apple zvýšila od roku 2006 podle výpočtu agentury Millward Brown Optimor svou hodnotu o 859 procent, nyní tedy čítá 153,3 miliardy amerických dolarů. Agentura to přičítá velmi dobré strategii firmy, úspěšným produktům i smyslem pro detail, který má pozitivní odezvu u zákazníků po celém světě.

Do první desítky nejcennějších značek světa se dostaly především firmy z IT sektoru. Kromě prvního Apple, druhého Google se tak na předních pozicích objevuje například i IBM, Microsoft, telekomunikační operátor AT&T či jako jediná neamerická firma China Mobile, která profituje z miliardového mobilního trhu Číny.

Technologie a telekomunikace stojí obecně na špici žebříčku, Značky představující technologie tvoří jednu třetinu všech značek zastoupených v nejsilnější stovce. Prvně se do ni dostal i Facebook , který letos debutuje v Top 100 na 35. místě s vůbec největším nárůstem o 246 procent, jeho hodnota dosahuje 19,1 miliardy dolarů.

Dalším důležitým zjištěním letošního výzkumu BrandZ je fakt, že během loňského „vyzdravení“ z ekonomické krize zaznamenala celková hodnota všech značek v první stovce nárůst o 17 procent a dosáhla tak 2,4 bilionu dolarů.

Poprvé se také do první padesátky (a do celého hodnocení) dostal Facebook a to díky svému 246% nárůstu na hodnotu 19,1 miliard, nalezneme ho na 35. místě.

Nejhodnotnější globální značky pro rok 2011:

1 Apple
2 Google
3 IBM
4 McDonald’s
5 Microsoft
6 Coca-Cola
7 at&t
8 Marlboro
9 China Mobile
10 GE

Exit mobile version