Apple spustí iAd už 1. července

Spuštěním reklamní platformy iAd vstupuje Apple do další přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Google.


Apple spouští reklamní službu iAd.

Krátce po představení iPhone OS 4.0, nového operačního systému pro mobilní zařízení, letos v dubnu, oznámil americký výrobce Apple záměr vstoupit do oblasti mobilní reklamy. Ta se zdá být nejnovějším reklamním trendem současnosti, což naznačují i záměry „reklamního obra“ Google, který do této oblasti vstoupil nedávnou akvizicí společnosti AdMob. Reklamní systém Applu nazvaný iAd bude od 1. července letošního roku distribuovat reklamu na všechna mobilní zařízení tohoto výrobce, která jsou vybavena nejnovějším systémem iPhone OS 4.0, respektive iOS 4, jak byl systém nově přejmenován. Jedná se především o tablet iPad, kterého se prodalo už na 2 miliony kusů, multimediální přehrávač iPod a před pár dny představený telefon iPhone 4.

V průběhu prvních měsíců bude reklamní systém iAd otevřen jen nejvýznamnějším klientům, kteří se zaváží do konce letošního roku využít reklamní služby v hodnotě 60 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč). Mezi potvrzenými klienty by měly být světově známé společnosti, jako je Disney, General Electric, nebo Unilever.

Způsob, jakým se reklama zobrazí v té které konkrétní aplikaci, záleží vždy na vůli jejího autora. Jobs, podle svých slov očekává, že „všechny v současnosti dostupné aplikace pro iOS 4 budou doplněny p funkci zobrazení reklamy. Je to ostatně v zájmu jejich tvůrců samotných.“ Autoři aplikací získají 60% podíl na reklamě, která bude zobrazena právě v jimi vytvořeném programu. Systém iAd naplno využívá nově představeného multitaskingu v iOS 4, díky čemuž umožňuje pracovat s reklamou a reagovat na ni (například vyplněním některých údajů) bez nutnosti opustit původně spuštěnou aplikaci.

Spuštění iAd vstupuje Apple na velmi ziskovou, ale zároveň také velice nebezpečnou plochu mobilní reklamy. Velmi ziskovou proto, že právě mobilní reklama je obecně vnímána jako směr, kterým se reklamní průmysl bude v blízké budoucnosti ubírat, nebezpečná kvůli vstupu na „výsostné území“ Googlu. Ten si snahy Applu bezesporu nenechá líbit a můžeme tak očekávat četné spory mezi těmito dvěma významnými technologickými společnostmi.

Zdroj: TechWorld

Exit mobile version