Průzkum: Apple má největší vliv na zákazníky

Graf

Podle výsledků nejnovějšího průzkumu on-line magazínu brandchannel.com má největší vliv na zákaznické rozhodování značka americké společnosti Apple. Výzkum společnosti brandchannel.com se pokusil zjistit, jaký vliv mají obchodní značky na chování zákazníků. Respondenti ankety měli odpovědět na to, jakým způsobem značky ovlivňují jejich životy a jejich pohled na svět.

Po sečtení hlasů ukázaly výsledky on-line průzkumu, že skoro dva tisíce odborníků a studentů odpovědělo ve smyslu, že Apple je jednoznačným vítězem. Výrobce známých počítačů Mac nebo přístrojů iPod zvítězil ve dvou z šesti kategorií. Triumfoval v odpovědích týkajících se nejvíce inspirující značky a značky, bez které nemohou lidé žít. Ocenění získal také softwarový gigant Microsoft, ovšem v méně populárních kategoriích. Šlo o vyhlášení značky, se kterou se zákazníci nejvíce dohadují a potom o kategorii značky, jejíž produkty si nechají nejčastěji opravovat.

Hlasování se týkalo také národní značky Spojených států, která by podle odpovědí respondentů měla projít rebrandingem. V průzkumu se nepočítalo s ekonomickou hodnotou značek. Podle tohoto hlediska by se na prvním místě umístila značka Coca-Cola. Na dalších místech se v průzkumu za společností Apple objevily značky firem Nike, Coca-Cola, Google a Starbucks.

Zdroj: Apple has biggest impact on world consumers: survey

Exit mobile version