O Palm mají zájem hlavně investoři z Asie

Současná situace nasvědčuje tomu, že souboj o Palm bude tvrdší, než se čekalo. Svůj zájem projevují především zájemci z kontinentální Číny.


Legendární výrobce Palm je na prodej.

Jen pár dnů po oficiálním oznámení, že společnost Palm hledá kupce, se zdá, že zájem o tento kdysi legendární podnik značně předčí očekávání. Jak jsme vás informovali, zpočátku se jako o vážných zájemcích spekulovalo především o čínském Lenovu a tchajwanském výrobci smartphonů HTC. Podle informací agentury Reuters ovšem svůj vážný zájem potvrdily i další technologické společnosti, mezi nimi například čínský výrobci komunikační techniky a příslušenství Huawei a ZTE. Oproti původnímu odmítnutí účasti v soutěži o Palm svůj názor změnili i severoameričtí výrobci Dell a Research In Motion, výrobce smartphonů BlackBerry.

Palm představuje velmi zajímavou akviziční příležitost, ne tak ale ani kvůli potenciálu společnosti samotné jako spíš kvůli její značce a zavedenému jménu. Poslední dva modely Palmu, smartphony Pre a Pixi, jsou sice nesrovnatelně lepší a oblíbenější, než předchozí modely, jejich popularita a prodeje ovšem ani zdaleka nedosahují toho, co je běžné u ostatních výrobců. Akvizice Palmu, respektive tedy získání této značky, tak může představovat jedinečnou příležitost pro některého z asijských výrobců, kteří by s jejím využitím mohli daleko jednodušeji proniknout na severoamerické a evropské trhy. Zavedená značka je totiž to jediné, co těmto výrobcům, kteří mají jak technologické know-how, tak i možnosti vyrábět zařízení velmi levně, chybí.

Zájem severoamerických výrobců Dell a Research In Motion je pak sice velmi zajímavý, tyto firmy do koupě Palmu ale s největší pravděpodobností příliš nepromluví. Pro Dell by akvizice společnosti, stejně jako v případě asijských výrobců, představovala zajímavou příležitost, kterak jednoduše proniknout na trh se smartphony, oproti svým asijským konkurentům ale nedisponuje dostatečným kapitálem. Ten bude chybět obzvlášť tehdy, dojde-li mezi firmami k boji o to, kdo podá vyšší nabídku. Zájem kanadského výrobce RIM je pak spíš čistě teoretický. Firemní značka BlackBerry si v posledních letech vybudovala, především tedy mezi korporátní klientelou, velmi silné jméno a koupě Palmu není pro RIM zajímavá ani z technologického hlediska.

Pokud se v souvislosti s prodejem Palmu neobjeví další významný subjekt, lze už dnes říct, že firma s největší pravděpodobností skončí v asijských rukou. Jestli to je dobře, nebo špatně, záleží na názoru každého z nás. Zánik, respektive „poasijštění“ Palmu bude sice možná smutnou událostí, faktem ovšem je, že v dnešním globalizovaném světě to nebude nic tak výjimečného.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version