Cadillac CTS: stylový velvyslanec americké krásy

BMW X6

Na ITBIZ.cz pokračujeme v prezentaci automobilových lahůdek. Tentokrát jsme se zajímali o výkvět americké automobilky General Motors. Jedná se o vůz značky Cadillac CTS 3,6 V6 Sport Luxury, který by se svými přednostmi a charakteristikou mohl stát výrazným konkurentem německým a japonským prestižním sedanům. Testování Cadillacu přineslo důkaz o tom, že moderní a neokoukané mohou být i hranaté tvary stroje na čtyřech kolech.

Cadillac plní v rámci koncernu General Motors roli luxusní značky, která je v Americe velmi dobře zavedená a už pár let se i pomocí radikální změny designu snaží získat pozice také v Evropě. Nový stylistický směr u této značky započal v roce 2001 sedan vyšší střední třídy CTS a právě jeho druhá generace, která nedávno přišla na náš trh, byla předmětem zájmu testování pro čtenáře ITBIZ.cz.


Cadillac CTS 3,6 V6 Sport Luxury

Zásadní informací je, že designérský směr zůstal zachován, celkově však vůz „přibral“ co se dynamického vzhledu a agresivního výrazu týče. Někomu může přijít robustní příď už příliš kýčovitá, ale sebevědomí a vyzývavost určitě najdou množství obdivovatelů. Na druhou stranu v záplavě pětkových bavoráků a Audi A6 majitel Cadillacu CTS rozhodně vynikne. Koneckonců ostře řezané linie a styl exteriéru pokračují i uvnitř vozu.

Čtveřicí dveří dobře přístupný interiér vám zbourá zažité klišé o plastových orgiích a nedbalém zpracování většiny americké automobilové produkce. Jako daň atraktivních tvarů cadillacu se dá označit horší nastupování dozadu, kde trochu vadí ostře zkosený zadní sloupek

Uvnitř na vás totiž čeká celokožený a do detailu propracovaný středový panel, který v sobě sdružuje nejen ovládání klimatizace a audia, ale také centrální analogové hodiny a výsuvnou obrazovku navigačního přístroje s televizním modulem. Kůží je obšit i vrchní díl přístrojové desky a obložení dveří.

Pokud bychom chtěli najít nějaký nedostatek, bylo by to asi trochu nešťastné umístění tlačítek pro nastavení vnitřní teploty v blízkosti řidičova kolena. Občas se nám totiž stalo, že jsme si nechtěně „přitopili“. Naopak chválu si zaslouží skvělá přední sedadla a multifunkční tříramenný volant. Cestující na zadních sedadlech si také nebudou stěžovat ani na dlouhých cestách. Kromě ztíženějšího nastupování mají ve všech směrech dostatek místa, navíc mohou těžit z rozvoru bezmála 2,9 metru a bohaté standardní výbavy vozu.

Ta obsahovala dvouzónovou klimatizaci, výkonný audiosystém, kožené čalounění nebo bi-xenonové adaptivní světlomety. Cadillac CTS ve výbavě Sport Luxury má také obsáhlou bezpečnostní výbavu zahrnující například kompletní sadu čelních, bočních i hlavových airbagů nebo systém na ochranu chodců. Ten je určen pro evropské a japonské verze. V předním nárazníku jsou senzory, které rozeznají při rychlostech od 27 do 45 km/h srážku s chodcem. Elektronika pak pomocí pyrotechnických náloží vystřelí přední kapotu tak, aby se zvětšila vzdálenost od motoru, čímž se významně sníží riziko poranění hlavy.

Zadní kola testovaného vozu poháněl vidlicový šestiválec 3,6 l s výkonem 229 kW za asistence šestistupňové samočinné převodovky. Kromě tohoto řešení je v nabídce i možnost využití verze AWD s pohonem všech kol. Přestože si můžete vybrat ručně řazenou převodovku se shodným počtem rychlostních stupňů, zdála se nám právě komfortnější kombinace ideální. Ba co navíc, při svižném tempu v technických pasážích můžete využít manuální volby. Nezklamou ani jízdní vlastnosti 1,8 tuny těžkého vozu. Technici rozhodně nechtěli, aby byl CTS pokračovatelem průměrných jízdních vlastností amerických aut, proto testovací jezdci Cadillacu strávili stovky hodin na okruhu v německém Nürburgringu.

Podvozek novinky CTS má nyní o 50 mm širší rozchod kol a přesně následuje povely natočení volantu. Výkonům amerického sedanu odpovídají i brzdy, takže i za volantem tohoto automobilu můžete cestovat s chutí, kterou má ostatně i motor, jenž si zvláště v městském provozu řekne o 16 l/100 km. Zajímavé je, že na dálnici lze jeho apetit snížit až na polovinu, takže se dá v pohodě jezdit pod dvanáct litrů na každých sto kilometrů, a to není na velkoobjemový šestiválec s výkonem 311 koní vůbec špatná hodnota.

Cadillac CTS nás přesvědčil, že ani americký prestižní sedan nemusí být nudnou záležitostí. Novinka je totiž nejen komfortním a reprezentativním vozem, ale díky výkonnému motoru, dobře sladěnému převodovému ústrojí, komunikativnímu řízení a evropskému podvozku také odpovídající alternativou zavedeným značkám na starém kontinentu.


přední pohled

zadní pohled

pohled na interier

celkový pohled
Exit mobile version