„Přepadení! Nikdo ani hnout, hezky si vem tenhle pytel a naházej do něj všechny prachy, co tu máš…“ Nám může tato scéna připadat velmi nepravděpodobná, zřídka se vyskytující a možná i sváteční. Ovšem bývaly i doby, kdy nebyly loupežná přepadení bankovních úřadů ničím výjimečným. Společně s titulem Hei$t, na kterém se právě v tuto chvíli ustavičně pracuje, se přesuneme do amerického San Franciska v dobách zářivých šedesátých let.
Po akčním RPG Bard’s Tale, které sklízelo po celém světě obrovské úspěchy, se vývojářský tým inXile Entrtainment rozhodl vytvořit zase něco nového. Tento nový počin se bude jmenovat Hei$t a jeho děj se bude odehrávat v San Franciscu během roku 1969. Pokud máte eleganci pozdních šedesátých let rádi, určitě si přijdete na své.
Hei$t bude akční hra, kterých je v dnešní době všude plno, takže se autoři rozhodli vsadit na nový atraktivní prvek, jenž by měl hru oživit, a tím jsou bankovní loupeže. Pokud mě paměť neklame, ještě nikdo s něčím takovým nepřišel. Díky této hře proniknete do starých dobrých časů, kdy byly vloupačky na denním pořádku. Budete moci vlítnout do banky, vybílit trezor a rychle někam zmizet, než se objeví někdo s úmyslem vám vaše plány překazit. Tímto nepoctivým řemeslem si pak vyděláte peníze, o kterých se vám ani ve vašem nejdivočejším snu nezdálo.
Na počátku se vžijete do role gangstera Johnnyho Suttona, jehož rodina se již celá léta živila vykrádáním bank. V jeho kůži pak budete šéfovat celé partě zabijáků a podobných živlů, která vám bude při loupežích pomáhat. Johny Sutton nepatří mezi žádné spořádané občany, a proto byl už několikrát ve vězení. Sice by si každý mohl myslet, že si poté zkusí najít nějaké poctivější zaměstnání, ale jak praví pořekadlo, zvyk je železná košile, a tak se Johnny ihned po opakovaném propuštění spojí se svojí partou a znovu začíná vesele loupit. A přesně tady má celý příběh svůj počátek…
Než ale začnete vykrádat ty největší banky, ze kterých si budete odnášet plné pytle peněz, možná i zlaté cihličky, budete muset začít pěkně od píky a po malých krůčcích se vypracovat až na loupežnické eso. Začínáte s vykrádáním barů a nejrůznějších putyk. Za vyloupené peníze si potom budete moci koupit nejrůznější nářadíčko, které budete potřebovat na otevírání sejfů a ostatní procedury spojené s bankovními loupežemi. Samozřejmě, že bude k sehnání i spousta zbraní, jinak bychom přece ani nemohli mluvit o akční hře. Můžeme se těšit například na klasického Thomsona a samozřejmě nebude chybět starý dobrý molotovův koktejl.
Jak přepadnout banku
Tím, že vystřílíte celou banku nebo bar a vyberete kasy a sejfy, vaše mise ještě neskončí; budete se muset co nejrychleji dostat do svého doupěte. Na scénu dorazí muži zákona, kteří se vám pokusí váš útěk co možná nejvíce znepříjemnit. Moje oblíbené honičky s policajty by měly být samozřejmě co možná nejzajímavější a nejrůznorodější, jelikož loupit se nebude jenom v noci, ale i ve dne. Denní přepadení pak představují další problém v podobě silně zhuštěné dopravy. Pokud se autorům podaří vytvořit realistické San Francisco, můžeme se těšit na kopcovitý terén, kde se určitě hezky vyřádíte.
Teď už je před námi stojí jen otázka, jak se autoři poperou s touto na první pohled skvěle vypadající hrou. Jak se jím vůbec podaří vychytat všechny mouchy, aby výsledek splňoval veškeré požadavky dnešních náročných hráčů. Kromě dobrého námětu a propracované hlavní příběhové linie jsou důležité i další faktory, zejména pak dobrá grafika, skvělá hratelnost a v neposlední řadě také umělá inteligence.
S velkou pravděpodobností se ve hře dočkáme i nějakých meziher a bonusových módů, což by nás mělo ochránit před postupně přicházející pachutí stereotypu, která by se jinak mohla ve hře objevit. No, nechme se překvapit. Je zbytečné dělat ukvapené závěry, když je titul zatím pouze v raném vývoji a na internetu jsou k vidění jenom dva screenshoty. Určitě bychom raději ocenili nějaké video, ale na to je ještě asi hodně brzo. V nejbližší době můžeme také bedlivě vyhlížet herní homepage, kde se posléze dozvíme více informací, a kde budeme moci sledovat, jak se toto nadějné dílko rodí na svět.
Na přepadení si počkejte
Hra by měla být hotová koncem tohoto roku, přesněji někdy v průběhu listopadu. Titul vyjde pod štítkem společnosti Codemasters, což můžeme pochopit jako malou záruku kvality. Hra je primárně vyvíjená pro konzole XBox 360 a PS3, avšak ochuzeni nebudou ani PC hráči. Velmi pravděpodobné jsou i konverze na další platformy, včetně PS2 a všelijakých handheldů.
Dnes je ve většině případů samozřejmostí, že autoři vytvoří jeden titul na všechny platformy, které jsou k dostání na trhu. Na jednu stranu to je sice dobré, ale zase to může být i chyba. Je spousta her, které se přetvářely z konzolí na PC a naopak, ale ne vždy byly tyto metamorfované tituly kvalitní. Avšak na konečné verdikty je ještě přilič brzo, nám teď nezbývá nic jiného, než uvelebit se do svých gaučů, pustit si fotbal a počkat si na podzim.