Jaké benefity poskytují nejoblíbenější zaměstnavatelé?

Poslední studie společnosti PricewaterhouseCoopers se zaměřila na to, jak nejoblíbenější zaměstnavatelé pracují se zaměstnaneckými výhodami. Vyšší míra zapojení zaměstnanců, investice do budoucnosti a podpora sounáležitosti s firmou – především těmito rysy se vyznačují benefity, které svým zaměstnancům nabízejí nejžádanější zaměstnavatelé na českém trhu.

Společnost PricewaterhouseCoopers zkoumala v rámci doprovodného průzkumu spojeného se soutěží Zaměstnavatel roku 2008, čím se liší přístup k benefitům mezi nejoblíbenějšími zaměstnavateli a ostatními společnostmi působícími na českém trhu. Průzkumu se zúčastnilo 129 společností z různých odvětví z celé ČR. Vítězové soutěže se od ostatních společností neodlišují ani tak výší investice, jako portfoliem nabízených benefitů a zejména jejich zacílením. Mezi výrazné rysy nabízených benefitů patří:

Zapojení zaměstnanců

— Všechny společnosti nabízí tzv. cafeteria systém a zapojují tedy zaměstnance do volby při výběru benefitů.
— Všechny investují do tohoto volitelného systému více než společnosti do benefitů běžně investují. Z celkové investice do benefitů tvoří částky investované „do rukou“ zaměstnanců na volitelné použití 20–40 %.
— Všechny společnosti nabízejí zaměstnancům své firemní produkty výhodněji a/nebo zajímavé slevy u partnerských společností.

Dlouhodobé benefity a investice do budoucnosti

— Portfolio nabízených benefitů je zacíleno na budoucnost zaměstnanců a zahrnuje například pojištění odpovědnosti, manažerské pojištění nebo úrazové pojištění.
— Tyto společnosti umožňují všem zaměstnancům přístup ke vzdělávání a rozvoji a umožňují jim rozšiřovat znalosti a zkušenosti a zvyšovat tak jejich cenu na trhu práce.

Katarína Smrčeková, manažerka v oddělení Poradenství pro lidské zdroje PricewaterhouseCoopers ČR, uvedla: „Přestože se téměř tři čtvrtiny respondentů aktivně zajímají o názory zaměstnanců na nabízené benefity, existují výhody, které se nejeví být správně zacílenou investicí. Příkladem je velmi časté penzijní připojištění. Na trhu totiž můžeme najít i společnosti, v nichž se míra využívání pohybuje pod 25 %. Je takový benefit opravdu správnou investicí?“

Exit mobile version