Mike Borze: plánujeme uvést nové produktové řady pro střední a východní Evropu

Na ITBIZ.cz se snažíme přinášet rozhovory se zajímavými postavami z oblasti informačních technologií. Tentokrát se nám podařilo zrealizovat rozhovor se zástupcem vídeňské pobočky technologické společnosti BenQ. Mike Borze, Managing Director BenQ Rakousko pro oblast Central Eastern Europe, odpovídal na naše otázky týkající se postavení společnosti jak na středoevropském trhu, tak o pozici a záměrech českého zastoupení firmy.


Mike Borze

Produkty a filosofie značky

Jak byste charakterizoval společnost BenQ?

BenQ Corporation, která patří mezi přední výrobce digitálních lifestyle zařízení, je společností složenou z několika dílčích celků, jež prokazují svoje kvality v oblasti mobilní komunikace, zobrazovacích displejů a dalších technologií pro digitální sbližování. Ve svém portfoliu nabízí BenQ rozsáhlé produktové spektrum, přičemž tato řešení jsou nabízena pro nejrůznější platformy. Z produktové nabídky bych zdůraznil digitální projektory, LCD monitory, digitální fotoaparáty, notebooky, záznamová media a v neposlední řadě také periferie sloužící k interakci člověka s počítačem, v této oblasti dominují zejména klávesnice a myši. Společnost, její portfolio a přístup k trhu se nesou v duchu hesla „Bringing Enjoyment and Quality to Life“, jež charakterizuje základní filozofii značky. Tržby společnosti BenQ, jejíž vedení sídlí na Taiwanu v Taipei, dosáhly za rok 2007 hodnoty přesahující částku 1,81 miliardy amerických dolarů.

Které z produktů vašeho portfolia jsou nabízeny v České republice?

V České republice nabízíme LCD monitory, data- a videoprojektory, joybooky a nechybí ani digitální fotoaparáty a myši.

Které z dodávaných produktů jsou v ČR nejvíce žádány a jaké produkty plánujete uvést na český trh koncem letošního roku?

Na českém trhu patří mezi nejprodávanější produkty LCD monitory, hned za nimi si silnou pozici vybudovaly datové projektory. Nyní se zaměřujeme na LCD monitory s podporou Full HD rozlišení, ale zákazníci se mohou těšit také na novinky v oblasti fotoaparátů a datových projektorů.

Které produkty jsou pro značku BenQ klíčové na středoevropském trhu?

Jak jsem již zmiňoval nejvíce poptávané produkty, tedy LCD monitory a projektory, jsou právě tyto klíčovými produkty ve střední Evropě.

Máte v plánu pořádat nějaké propagační aktivity, nebo přenecháváte tuto činnost spíše svým distributorům?

Snažíme se jít oběma směry: nejen, že motivujeme naše distributory čtvrtletními promoakcemi, ale současně nabízíme také program BenQ Loyalty, který se zaměřuje na přímou komunikaci s dealery a koncovými uživateli.

Rozšíření portfolia v uplynulém roce

Rok 2008 se pomalu chýlí ke svému konci, pokusíte se o jeho stručné shrnutí? Zajímá nás, jaké novinky BenQ v jeho průběhu představil, zda došlo k nějakým zásadním změnám, jak se této značce dařilo na českém trhu.

Rok 2008 pro nás byl celkem velkou výzvou. Podařilo se nám získat mnohem širší portfolio LCD monitorů, projektorů a fotoaparátů. Naše pozice na trhu byla tímto posílena a bylo upevněno naše vedení v oblasti technologie displejů. V některých zemích se nám také ve větší míře podařilo prosadit na retailovém trhu.

Jaké jsou plány společnosti BenQ na rok 2009?

V současné chvíli se konkrétní plány rýsují, stále se ještě pracuje na vytvoření správné strategie pro následující rok. Všeobecně bychom ale chtěli dosáhnout navýšení prodejů tím, že představíme nové produktové řady a posílíme svoje distribuční kanály.

Které produkty BenQ se v ČR prodávají nejlépe a proč?

Největší část tržeb produktů BenQ v České republice připadá na LCD monitory (57 %), na druhém místě následují projektory, díky nimž BenQ realizuje přibližně 28 % svých tržeb v ČR. Následují notebooky Joybook se 7% podílem na tržbách a digitální fotoaparáty, které k tomuto ukazateli přispívají 6 %. Zbytek tržeb je tvořen prostřednictvím vstupních zařízení (myši a klávesnice) a médií.

Můžete se pokusit o charakteristiku českého trhu v porovnání s evropským?

Stále ještě existuje zřetelný rozdíl mezi zeměmi „staré“ a „nové“ Evropy. Český trh byl donedávna typický svým rychlým růstem. Postupem času se ale dostal do současné situace, kdy už je z něj poměrně nasycený trh s téměř nulovým růstem.

Jak se snažíte odlišit od konkurence a jakým způsobem získáváte nové zákazníky?

Snažíme se působit v duchu našeho firemního hesla „Bringing Enjoyment ‚N Quality to Life“ (Přinášíme požitek a kvalitu do života). Toto poselství realizujeme pomocí nástrojů, na které klade BenQ velký důraz a má je dokonale zvládnuté – design, zobrazovací technologie a mobilní komunikace. V praxi to tedy znamená, že produkty značky BenQ se vyznačují perfektním designem, používají moderní materiály, mají intuitivní ovládání a poskytují dokonalou kvalitu obrazu (a to díky naší patentované technologii).

Společnost BenQ se dále snaží odlišit od ostatních tím, že se zaměřuje na tvorbu moderních technologií, mezi které patří například displeje s parametry 16:9 720p, vyznačující se nízkou zátěží životního prostředí.

Plánujete provedení nějakých zásadních změn nebo inovací v blízké budoucnosti?

Výrazné nebo rozsáhlé změny nás aktuálně nečekají, ale časem bychom chtěli do střední a východní Evropy přinést několik nových produktových řad.

Aktivity pro šetrné životní prostředí součástí firemní politiky

Mezi témata, která se v současnosti diskutují nejčastěji, patří šetrnost k životnímu prostředí. Jaké jsou plány společnosti BenQ v této oblasti?

BenQ doporučuje svým zákazníkům, aby se k přírodě chovali šetrně a pomáhali chránit životní prostředí. V této souvislosti BenQ představilo LCD monitory se zobrazovacím poměrem 16:9, mezi jejichž přednosti patří snížené emise oxidu uhličitého při výrobě a nižší spotřeba elektrické energie. Tímto směrem se chce BenQ ubírat do budoucna a produkty s parametry šetrnými k životnímu prostředí nabídnout ve všech sférách své činnosti. Nezůstane tedy pouze u modelů se zobrazovacím poměrem 16:9. BenQ tímto prokazuje, že cítí zodpovědnost vůči lidské společnosti a životnímu prostředí a nehodlá zůstat lhostejný.

Blíží se zimní období, sníh a spolu s nimi také Vánoce. Které produkty doporučíte zákazníkům jako tip na vánoční dárek pro své blízké?

1. Rád bych ještě jednou zmínil LCD monitory v plném HD rozlišení, které patří v této chvíli mezi aktuální novinky. V nabídce máme modely s úhlopříčkou od 19 do 24 palců a zobrazovacím poměrem 16:9. Koncepci obrazu ve vysokém rozlišení (HD) tak rozšiřujeme z obývacích pokojů, kde se zabydlela v podobě televizí, prakticky do celého bytu, protože uvedené monitory mohou být využívány v kanceláři, ve škole, ložnici nebo také v kuchyni.

2. Co se týká datových projektorů, doporučuji investici do modelu MP512ST, který se hodí nejen pro použití v domácím prostředí, ale také pro potřeby firemních prezentací. Mezi jeho výhody patří velký obraz i při malé vzdálenosti od promítací plochy, což může být zajímavý parametr také pro hráče počítačových her, kteří si chtějí užít výhod projektoru ve svém pokoji. Model MP512ST byl navržen speciálně pro uživatele, který hledá platformu s univerzální ostrostí obrazu. Díky překvapivě kvalitnímu obrazu se tak hodí pro opravdu široké spektrum použití.

Těm, kteří hledají videoprojektor, doporučím model W5000, který díky integrované technologii Senseye přináší perfektní kvalitu obrazu v rozlišení 1080p Full HD. Mezi jeho přednosti patří také velmi vysoký kontrastní poměr, plynulé podání videa a technologie HVQ (Hollywood Quality Video), jež vykresluje standardní videozáznam v kvalitě blížící se parametrům HD.

3. Z digitálních fotoaparátů osobně doporučuji model E1050t. Jedná se o 10megapixelový kompakt s dotykovým displejem, který nabízí uživatelsky velmi příjemné ovládání.

Exit mobile version