Bezplatné internetové vysílání zvítězí podle studie Forrester nad placeným stahováním videí

Analytická a průzkumová skupina Forrester Research zveřejnila nedávno studii, ve které uvádí, že prodej filmů a televizních pořadů na internetu nemá žádnou budoucnost.

Tyto služby nabízí v dnešní době například iTunes společnosti Apple. Podle studie dosáhnou tržby z internetového prodeje filmů a televizních pořadů vrcholu v letošním roce. V budoucnu totiž bude neustále přibývat bezplatných programů financovaných reklamou. Bezplatně již některé pořady na internetu vysílají například ABC patřící společnosti Walt Disney či Fox od News Corp.

Zatímco loňské tržby z těchto služeb se odhadují na 98 milionů amerických dolarů, letos se předpokládá zisk asi 279 milionů dolarů, což je téměř trojnásobek. Pokud však nezačnou za internetové video platit hromadně průměrní uživatelé sítě (studie předpokládá, že se tak nestane), růst tržeb se v příštím roce rapidně zpomalí.

„V případě videa jsou iTunes jen dočasným vzplanutím, zatímco spotřebitelé čekají na lepší cesty, jak se dostat k videu,“ oznámil analytik Forrester Research a autor studie James McQuivey. Prohlásil také: „Bezplatné zvítězí!“

Podle studie začala za internetové video platit pouze skupina uživatelů, kteří chtějí mít vše jako první. Proto tento druh bussinesu údajně nikam nevede.

Největším problémem pro běžné uživatele je údajně rozdílnost různých používaných formátů a také přenesení staženého videa na větší obrazovku. Výrobci set top boxů a poskytovatelé kabelových televizí již hledají cestu, jak tento problém jednoduchým způsobem a levně vyřešit.

Budoucnost však paradoxně patří prodeji hudby na internetu. Největším poskytovatelem této služby je v současné době iTunes Music Store, která za 4 roky své existence prodala již přes dvě miliardy skladeb. Na severoamerickém trhu má společnost Apple podíl asi 70% v celkovém prodeji hudebních nahrávek přes internet.

Zdroj: Prodej videa na internetu nemá podle studie Forrester budoucnost

Exit mobile version