Byznys může díky sociálním sítím dobře profitovat

Internetové sociální sítě, a nejde jen o Facebook či Twitter, zaznamenaly v posledních několika letech enormní nárůst uživatelů a funkcí. Takový prostor automaticky přináší velké obchodní možnosti, přesto se spousta společností obává většího zapojení do těchto sítí.


LinkedIN, sociální síť zaměřená na profesionály

Zářným příkladem toho, jak mohou být sociální sítě dobré pro obchod, je americká telekomunikační společnost Comcast. Ta začala už před několika lety využívat služeb sítě Twitter nejen k propagaci svých služeb, ale také k poskytování zákaznických služeb a odpovědí na nejrůznější otázky. Bohužel zůstalo jen u ní, žádná další tak rozsáhlá společnost se k podobnému kroku neodhodlala.

Kromě využití již existujících řešení mají firmy možnost vytvořit si vlastní síť, ve které budou mezi členy patřit zaměstnanci, zákazníci a případně i zájemci. Použití takto uměle vytvořené sítě může výrazně zjednodušit komunikaci mezi zákazníky a zaměstnanci a přispět ke sblížení mezi firmou a jejími zákazníky. Podle průzkumu společnosti BT Tradespace si dnes 45% společností ve Velké Británii uvědomuje nutnost co nejrychlejšího a nejhladšího kontaktu se zákazníky jako nutnost pro zvýšení online prodejů.

Potenciál sociálních sítí je vidět i na letošních prezidentských volbách v USA. Jak známo, prezidentský kandidát Barack Obama využil právě služeb Twitteru k tomu, aby své nejvěrnější voliče neustále informoval o aktuálním volebním dění, svém programu a tom, kde se právě nachází. Tímto krokem tak dal všem občanům možnost účastnit se volební kampaně, byť jen virtuálně.

Poněkud specifickým příkladem sociálních sítí je LinkedIN. Ten slouží ke sdružování profesionálů, na rozdíl od sítí typu Facebook se místo na osobní údaje zaměřuje na pracovní informace a reference. Klíčovou roli tak hrají informace o vzdělání, zaměstnání a pracovních zkušenostech. V případě setkání dvou kolegů lze toho druhého také požádat o posouzení vlastní práce, které je poté použitelné jako další vlastní reference. LinkedIN je velkou výhodou především pro firmy. Na jednom portálu si lze prakticky okamžitě zjistit informace o uchazečích, porovnávat jejich dosavadní zkušenosti a hodnotit podle dostupných referencí.

Zdroj: Network World

Exit mobile version