Švýcarská investiční skupina CentralWay Holding tento týden získala podíl 34 procent v projektech HyperMedia a Autobazary.eu. Odkup třetinového podílu u obou subjektů je další akviziční aktivitou zahraničního investora v řadě. Nedávno společnost majetkově vstoupila též do Toprecepty.cz a Hledejceny.
Švýcarská investiční skupina založená v roce 1999 Martinem Saidlerem se koncentruje především na operace na internetovém trhu. Společnost se smělými rozvojovými plány na západoevropských trzích nyní uskutečnila již čtvrtou investici v rychlém sledu po sobě.
Skupina serverů HyperMedia
Společnost HyperMedia je provozovatelem šestnácti webů. V srpnu 2009 podle statistik Netmonitoru její stránky navštívilo přes 1,043 milionu reálných uživatelů. Největší popularitě a návštěvnosti internetových uživatelů se těší projekt HyperInzerce.cz s návštěvností zhruba 800 tisíc uživatelů měsíčně dle Netmonitoru. Druhá příčka patří Adresářfirem.cz s cca 140 tisíci uživateli, návštěvnost ostatních inzertních serverů (reality, automobily a další specializované) už se nachází pod hranicí 100 000 uživatelů za měsíc.
Centralway získává 34% podíl v HyperMedia za částku v řádech stovek milionů korun. HyperMedia tak bude mít potřebné prostředky a podporu pro expanzi na zahraniční trhy. V prvním kroku se totiž chystá expandovat do Německa, Rakouska a Švýcarska, a to již ve 4. kvartále letošního roku. S expanzí na západoevropské trhy aktivně pomůže společnosti HyperMedia právě Centralway.
V prvním kvartále roku 2010 by měly být spuštěny další verze HyperInzerce – například francouzská nebo britská. Postupem času budou spuštěny i mutace dalších webů, zejména realitních (HyperReality) a v oblasti HR (HyperPráce).
Akvizice silného hráče na slovenském trhu
Podíl taktéž 34 procent získala švýcarská investiční společnost Centralway vstupem do slovenského projektu Autobazar.eu. Ten založil v roce 2006 Michal Obeda, který byl doposud také jeho jediným majitelem. Inzertní portál zaměřený na prodej automobilů všech druhů, specializovaných nástaveb, motocyklů ale také třeba lodí a vodních skútrů se dokázal rychle etablovat na domovském slovenském trhu a s měsíčním počtem 400 000 unikátních návštěvníků je na špičce ve své oblasti. Postupně se prosazuje i v České republice.
I zde plánuje investor expandovat na další zahraniční trhy. Autobazar.eu přitom již nyní obsahuje vedle české a slovenské také polskou, německou, italskou a anglickou jazykovou mutaci. Systém jazykových mutací, který využívá Autobazar.eu, je unikátní v tom, že vedle samotného uživatelského rozhraní automaticky překládá do příslušných jazyků i samotné inzeráty.
Centralway stála u zrodu více než 20 internetových společností v Evropě a USA, včetně prozatím jednoho z nejúspěšnějších projektů Scout24, který prodala skupině Deutsche Telekom v roce 2002