Poptávka Čechů po internetových finančních produktech

Hlasování odborné poroty i laické veřejnosti v rámci soutěže o nejlepší finanční produkty Zlatá koruna potvrdilo jasný trend na straně tuzemské poptávky po bankovních produktech. Banky a pojišťovny se budou muset více zaměřit na produkty, které umí flexibilně reagovat na potřeby klientů a umožňují obsluhu přes internet. Nejvíce se ve své nabídce přiblížily představám klientů subjekty jako Česká spořitelna, Raiffeisenbank nebo mBank, což ukázaly výsledky hlasování.

Flexibilní a internetové produkty se začínají prodírat na první místa i v žebříčcích oceňovaných finančních produktů.

Ocenění flexibilních produktů

V sedmém ročníku soutěže Zlatá koruna takto zaměřené produkty dokázaly své přednosti, které se odráží v preferencích zákazníků finančních ústavů. Potvrzeno to bylo hlasy odborníků i široké laické veřejnosti. V hlavní kategorii Novinka roku v letošním roce jednoznačně zvítězilo životní pojištění Flexi Pojišťovny České spořitelny, které umožňuje pružně reagovat na změnu životních potřeb i situace klienta. Na druhém místě mezi novinkami se umístil platební nástroj PaySec od Poštovní spořitelny, díky němuž klienti mohou platit na internetu bez ohrožení jejich peněz na bězném účtu v bance. Bronzovou pozicí se může pochlubit Hypoteční banka se svou Hypotékou po webu, u níž si může klient sám nastavit parametry úvěru podle vlastních potřeb a v bance poté pouze přidá pod hypotéku svůj podpis.

V hlasování veřejnosti obstálo zejména elektronické bankovnictví GE Money Bank s názvem Internet Banka. Druhým nejlepším finančním produktem je podle hlasování neodborníků osobní účet mKonto od mBank, třetí příčku v kategorii Cena veřejnosti obdržel produkt Nízká hyposplátka od Raiffeisen stavební spořitelny .

V hlasování odborníků v kategorii osobních účtů si již druhý rok drží výsostnou pozici mKonto od mBank, za které byl mBank oceněna Zlatou korunou. Následující pozice obsadily spořicí účet ING konto od ING Bank (Stříbrná koruna). Nově se mezi nejlepšími produkty v této kategorii na třetí příčce umístila LBBW Bank s LBBW Spořicím účtem.

Robert Chrištof, obchodní ředitel mBank, uvedl, že lidé v hlasování potvrdili, že mKonto pro ně mezi bankovními účty zůstává jedničkou. „Je to pro nás poklona i závazek do budoucna,“ říká k výsledkům Chrištof.

Nejlepší e-banking od Raiffeisen

Už několikáté vítězství v kategorii elektronického bankovnictví získala Raiffeisenbank s eKontem, které na trh původně vstoupilo pod hlavičkou eBanky. Dalším nejlépe hodnoceným internetbankingem je aplikace mBank a České spořitelny (Servis 24). Stavebnímu spoření v letošní soutěži kraluje Atraktiv úvěr 3,7 % od Lišky (Českomoravská stavební spořitelna), hypotečním úvěrům pak Účelová Variabilní hypotéka od Raiffeisenbank.

Mezi produkty pro podnikatele zvítězily především komplexní pojistné programy. Zlatou korunu má letos v této kategorii Česká pojišťovna s komplexním pojistným programem pro dopravce. Stříbrný post obsadilo Komplexní pojištění podnikatelů Noe Plus od Allianz pojišťovny a třetí příčku má Trend od Kooperativy. Trhu s podnikatelskými účty v hodnocení soutěže vévodilo Podnikatelské eKonto od Raiffeisenbank a druhé mBusiness Konto od mBank. Polská mBank přitom první účet pro podnikatele uvedla na trh teprve před osmi měsíci.

„mBusiness Konto je nejvýhodnějším účtem pro drobné podnikatele, všechny klíčové položky držíme pod úrovní konkurence. Jsem ráda, že to ocenila jak Finanční akademie, tak podnikatelé sami – v Ceně podnikatelů mu totiž udělili pátou příčku,“ říká produktová manažerka mBank Katarina Turnová.

Exit mobile version