Český T-Mobile má za Q 1 a 2 tržby 13,4 miliardy a počet klientů mu stagnuje

Počet klientů společnosti se drží na 5,4 milionech, tedy přibližně tolik, co před rokem, 52 % přitom tvoří zákazníci se smlouvou. Celkově finanční výsledky T-Mobile Czech Republic potvrzují stávající trend globálně klesajících příjmů operátorů díky padající marži.

Celkové tržby za první pololetí tohoto roku dosáhly 13,4 miliardy Kč, ukazatel EBITDA je na úrovni 6,7 miliardy Kč. „Dosažené výsledky věrně zrcadlí podmínky českého trhu,“ komentuje Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a doplňuje: „Zákazníci aktivně optimalizují své tarify a učí se využívat nové služby. Jejich ceny trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách a dalších finančních ukazatelích.“

Finanční výsledky T-Mobile odrážejí především faktor neustále se snižujících cen za služby, částečně kompenzovaný vysokou efektivitou operátora. Celkové integrované tržby za prvních šest měsíců roku dosáhly téměř 13,4 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 8,7 %; tržby z mobilních služeb pak přesáhly 12,4 miliard. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) se přiblížil 6,7 miliardám Kč (pokles o 5,2 %), EBITDA marže z celkových tržeb je na úrovni 50 %.

Významný pokles cen odráží průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU). Ta činila v prvním pololetí 381 Kč, což je o 9,5 % méně než v prvním pololetí loňského roku. Podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb lehce vzrostl o jeden procentní bod na 24 % v porovnání s první polovinou loňského roku.

T-Mobile v prvním pololetí také významně investoval, především do pokrytí vysokorychlostní 3G sítě. To přesáhlo ke konci června 50 % populace ČR. Zároveň byly spuštěny první sdílené vysílače v rámci smlouvy s firmou Telefónica.

„Naše strategie je a bude zaměřena na udržení stávajících zákazníků. Velmi si vážíme toho, že jsou s námi a chceme jim zpříjemňovat život,“ říká Milan Vašina, a dodává: „Právě proto rozšiřujeme nabídku Kouzelných úterků, které si od svého startu v březnu našly už statisíce příznivců.“

1. pololetí 2011

1.
pololetí 2010

Změna
v %

2. čtvrtletí 2011

2.
čtvrtletí 2010

Změna v %

Celkové
tržby (mil.) – integrované

13 396

14 669

-8,7 %

6 859

7 453

-8,0 %

Tržby
za mobilní služby (mil.)

12 436

13 752

-9,6 %

6 392

6 975

-8,4 %

EBITDA
(mil.) – integrovaná

6 697

7 066

-5,2 %

3 383

3 577

-5,4 %

EBITDA
marže (celkové tržby)

50,0 %

48,2 %

1,8 p.b.

49,3 %

48,0 %

1,3 p.b.

ARPU
mobilní služby

381

421

-9,5 %

392

426

-8,0 %

 – Tarifní zákazníci

589

676

-12,9 %

598

681

-12,2 %

 – Twist

153

170

-10,0 %

161

173

-6,9 %

Podíl
nehlasových služeb na ARPU

24 %

23 %

1 p.b.

24 %

23 %

1 p.b.

Exit mobile version