Rok 2007 v číslech českých mobilních operátorů

Operatorka

Mobilní operátor Vodafone oznámil, že v loňském roce zaznamenal poměrně silný zákaznický růst. Ve čtvrtém čtvrtletí operátor dosáhl přírůstku o 76 000 klientů. Celkem tak Vodafone využívá 2,66 milionu zákazníků. Služby T-Mobile využívá v Česku celkem 5,271 milionů zákazníků. Telefónica O2 zatím výsledky nezveřejnila. Zajímali jsme se také, jakých výsledků dosáhli mobilní operátoři v případě firemních zákazníků.

Od prosince 2006 zvýšil Vodafone počet svých zákazníků o 10,2 %, tedy na 2,658 milionu. Od října do 31. prosince 2007 získal Vodafone 76 000 nových zákazníků. Od začátku roku do jeho konce se rozšířil počet klientů operátora o 245 000 nových zákazníků. Podíl tarifních zákazníků Vodafonu ČR tvořil v uplynulém čtvrtletí 51,8% z celkového počtu. Za zmínku stojí také průměrný výnos na zákazníka (ARPU) Vodafonu ČR, který dosáhl v tomto období 618 Kč za měsíc.

Podle Mirka Čepického z firemní komunikace Vodafone používají firemní zákazníci zhruba pětinu z celkového počtu 2,66 milionů SIM karet. Významnější podíl mají firemní zákazníci na celkových příjmech. Na těch se podílejí zhruba třetinou. „Nejvýznamnější novinkou pro firemní zákazníky bylo spuštění služby OneNet,“ dodal Miroslav Čepický.

Další operátor T-Mobile navýšil v roce 2007 počet klientů o 222 000 na 5,271 milionu. Za poslední čtvrtletí roku se počet klientů zvýšil o 64 000. T-Mobile tak má v Česku největší počet klientů, přestože společnost Telefónica O2 ještě své údaje nezveřejnila. Neoficiální odhad však hovoří přibližně o 5,1 milionu zákazníků O2 na konci minulého roku.

Jako nejdůležitější novinku pro business zákazníky v minulém roce označila tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová to, že operátor poskytl nejen firmám připojení k Internetu přes technologii ADSL. Nejdříve byla technologie spuštěna v pilotním provozu 20. 8. 2007 a od nového roku potom komerčně. Počet firemních zákazníků T-Mobile standardně nesděluje, ovšem z pohledu SIM karet přispívají podle Kemrové firemní zákazníci necelou polovinou k celkovému počtu tarifních zákazníků. „Celkově se nám báze v business segmentu zvýšila o více než 100 tis. SIM karet,“ komentovala mluvčí T-Mobile. Jako největší překážku minulého roku označila mluvčí přípravu zvýhodněného evropského tarifu po ohlášené regulaci hlasového roamingu v rámci EU.

Mobilní technologie na bázi CDMA využívá také U:fon. Ten U:fon v lednu oznámil počet svých klientů na celkových 32 740 zákazníků. Ovšem nový generální ředitel Peter Hall naznačil, že by byl U:fon letos rád, aby číslo mohlo mít o jednu číslovku více, než je tomu nyní. Znamenalo by to více než 100 000 zákazníků.

Exit mobile version