Cisco představilo novou platformu pro firemní spolupráci

Společnost Cisco dnes představila novou platformu pro firemní spolupráci. Spojuje v sobě tři řešení. Systém pro sjednocenou komunikaci dává zaměstnancům možnost pracovat odkudkoliv prostřednictvím různých zařízení, řešení TelePresence zprostředkovává na dálku živá týmová jednání či odborné poradenství a nová aplikace WebEx Connect slouží k plánování schůzek, komunikaci s okolím prostřednictvím textu, hlasu nebo videa, sdílení dokumentů či vedení projektů. Otevřenou platformu je možné implementovat do již existující IT infrastruktury a vývojářům umožňuje vytvářet nové aplikace a služby na míru každé firmě.

„Nová platforma využívá protokoly s otevřenými standardy, aby mohly být její funkce, například posílání rychlých zpráv, indikace přítomnosti nebo hlasová komunikace, využívány širokou škálou zařízení a aplikací. Slovo ‚spolupráce‘ charakterizuje novou fázi vývoje internetu, jejíž hodnotu v podobě nových příležitostí odhadují analytici na 34 miliard amerických dolarů,” řekl Don Proctor, senior viceprezident divize Software Group společnosti Cisco.

Nová platforma pro firemní spolupráci v sobě zahrnuje tři řešení. Jejím základem je sedmá verze systému Cisco Unified Communications, která přináší řadu vylepšení zejména v oblasti vývoje dalších aplikací a integrace s desktopovými produkty IBM a Microsoft. Systém Cisco Unified Mobile Communicator nyní podporuje zařízení s operačními systémy Windows Mobile, Symbian a BlackBerry, a tím rozšiřuje možnosti spolupráce o další místa, kde se mohou uživatelé nacházet. Nová verze také pomáhá snižovat náklady na správu samotného fungování systému, protože na jednom serveru podporuje více uživatelů.
Více informací najdete na www.cisco.com/go/unifiedworkspace.

Druhá součást nové platformy, řešení Cisco TelePresence Expert on Demand, umožňuje firmám poskytovat svým zákazníkům na dálku odborné poradenství prostřednictvím takřka dokonalé iluze živého setkání. Například banka zaměřená na retail může zákazníkovi, který navštíví některou z jejích poboček, zprostředkovat setkání a rady osobního bankéře, který se nachází v centrále vzdálené stovky kilometrů, přitom však způsobem, který navozuje dojem skutečné osobní schůzky. Celý systém dává organizacím možnost efektivněji využívat svých odborných kapacit bez ohledu na to, kde se zrovna nachází, a tím podstatně šetřit náklady.
Více informací najdete na cisco.com/en/US/products/ps7060/index.html.

Poslední součástí nové platformy je nová aplikace Cisco WebEx Connect využívající technologie Web 2.0, která funguje jako jednotné pracovní prostředí pro zaměstnance. Integruje v sobě řadu důležitých funkcí pro spolupráci, například kalendář, správce dokumentů včetně možnosti jejich sdílení, možnost vytváření projektových skupin, informace o přítomnosti kolegů, nástroje pro uskutečnění telefonního hovoru, videokonference nebo posílání rychlých zpráv či diskuzní fóra. Všechny funkce Cisco WebEx Connect přitom podporují podnikové zásady bezpečnosti. Aplikace navíc je či bude dostupná pro různé platformy a zařízení.
Více informací najdete na www.webex.com/go/connect_tour.

Uživatelé nově představené platformy mohou využívat kombinace veřejných webových nástrojů s podnikovými aplikacemi, jako jsou systémy pro péči o zákazníky (CRM) nebo systémy pro správu firemních zdrojů (ERP). Otevřená architektura také umožňuje přístup k aplikacím pro spolupráci prostřednictvím velkého množství zařízení, ať už jde o osobní počítače s operačními systémy Windows a Mac OS, anebo mobilní telefony, smartphony a PDA běžící na systémech Symbian, BlackBerry či Windows Mobile. Nedochází přitom k omezování kompetencí IT oddělení, která mohou i nadále dohlížet na bezpečnost, dodržování firemních standardů a správné užívání sítě.

Dostupnost

Cisco Unified Communications System verze 7.0 a Cisco TelePresence Expert on Demand jsou k dispozici od dnešního dne. Cisco WebEx Connect je již k dispozici jako klient pro osobní počítače a klient pro web; klient pro mobilní telefony bude k dispozici na začátku roku 2009.

O Cisco Systems

Cisco je největším světovým poskytovatelem řešení v oblasti přenosu dat, hlasu a obrazu a v oblasti drátových a bezdrátových sítí. Mezi řešení společnosti patří například nástroje pro týmovou spolupráci a obchodní jednání na dálku typu TelePresence nebo WebEx, kompletní řešení pro firemní komunikace, zařízení a aplikace pro multimédia, datové sklady a řada dalších. Prostřednictvím divize Linksys nabízí i produkty určené pro domácnosti.
V současné době Cisco zaměstnává po celém světě více než 63 tisíc lidí. Za poslední fiskální rok společnost dosáhla čistého prodeje ve výši 34,9 miliard dolarů, tedy asi 625 miliard korun. Téměř veškerý provoz Internetu je směrován produkty Cisco Systems.
Více informací na www.cisco.com.

Exit mobile version